• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 6 بهمن 1400
کد مطلب : 151982
+
-

اتفاق تلخ بعد از سوژه‌های خنده

جام ملت‌های آفریقا عزادار شد

جام ملت‌های آفریقا سوژه‌های خنده زیادی به اروپاییان داد. آنها سُر خوردن دروازه‌بان یا خراب کردن گل توسط بازیکنان آفریقایی را هم به سخره گرفتند. حتی مایه‌کوبی مردم کامرون در برابر کرونا که تنها 11درصد جمعیت این کشور را دربرمی‌گرفت، دستمایه خنده شده بود. حالا اتفاقی گریه‌دار رخ داده و این رقابت‌ها چند کشته هم روی دست میزبان گذاشته است. در نتیجه ازدحام گروه پرشماری از هواداران مقابل ورزشگاه اومبله شهر یائونده- پایتخت کشور کامرون- برای تماشای بازی کامرون- کومور در نخستین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا دست‌کم 6نفر کشته و 40نفر زخمی شدند. دلیل این اتفاق هجوم هواداران برای ورود به ورزشگاه بوده است. حدود 50هزار نفر برای پر کردن ظرفیت 80درصدی ورزشگاه 60هزار نفری به ورزشگاه می‌رفتند که این اتفاق تلخ رخ داد. ناصری پل بیا، از مقامات دولت کامرون اعلام کرد: تلفات بیشتری در راه خواهد بود. یک اتفاق جالب هم این بازی داشت. درحالی‌که 12بازیکن تیم کومور و سرمربی این تیم به‌دلیل دچار شدن به کرونا در این بازی غایب بودند، این کشور کوچک و گمنام مقاومتی جانانه کرد و  2-1به میزبان باخت. کاپیتان این تیم هم دقیقه7اخراج شد. اتفاق بامزه این بود که مدافع چپ 172سانتی‌متری کومور که در غیاب دروازه‌بان‌های بیمار تیمش 90دقیقه درون دروازه ایستاد، به‌قدری درخشید که همگان را به تعجب واداشت. او دقیقه54یک دبل‌سیو هم داشت.
خشونت موضوع خبرهای دیگری هم پیرامون فوتبال بود. لیائو، بازیکن پرتغالی آث‌میلان به پرداخت غرامت 16.5میلیون یورویی به باشگاه سابقش، اسپورتینگ لیسبون محکوم شد. ربط آن به خشونت این است که این بازیکن در کنار چند بازیکن دیگر زمانی که سال2018از سوی بوقچی‌ها و اوباش باشگاه در محل تمرین کتک خورده بودند، تصمیم به فسخ قراردادشان گرفتند و جان‌شان را برداشتند و از این تیم رفتند. حالا لیائو نخستین بازیکنی است که به‌دلیل فسخ یکطرفه قراردادش محکوم به جریمه نقدی شده است. او پس از جدایی از اسپورتینگ راهی لیل شده بود که یک سال بعد با قراردادی 23میلیون یورویی از این باشگاه فرانسوی به میلان انتقال یافت. باشگاه پرتغالی درخواست غرامت 40میلیون یورویی کرده بود که با 16.5میلیون آن موافقت شد.
خبر دیگر اینکه در انگلستان پلیس 2تن از هواداران متخلف تیم فوتبال تاتنهام را که در داربی لندن اشیایی را به سمت مدافع آلمانی چلسی پرتاب کرده بودند، دستگیر کرد. یک در باز کن بطری و یک فندک از سوی سکوی تماشاگران تیم مهمان به‌سوی رودیگر پرت شده بود که هر دو به این بازیکن برخورد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید