• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 6 بهمن 1400
کد مطلب : 151979
+
-

سورپر ایز های اجباری

در پی اتفاقات اخیر، تیم ملی با ترکیبی تازه و متفاوت مقابل عراق به میدان خواهد رفت

سورپر ایز های اجباری

بهروز رسایلی‌

اتفاقات حاشیه‌ای و اخبار عجیب و غیرمنتظره بازی ایران و عراق، تمامی ندارد. خبرهای مربوط به غیبت بازیکنان اصلی، در اردوی هر دو تیم زیاد است. هم مسئله شیوع ویروس کرونا را داریم و هم داستان مصدومیت و چیزهای دیگر را. تیم ملی عراق در حالی بخت‌هایش برای سوم شدن در این گروه و راهیابی به پلی‌آف را در ورزشگاه آزادی جست‌وجو می‌کند که دست‌کم 6بازیکن این تیم به دلایل مختلف شانس حضور برابر تیم ملی ایران را از دست داده‌اند. در نقطه مقابل اما تیم دراگان اسکوچیچ هم با مشکلاتی مواجه است و انتظار می‌رود در این مسابقه شاهد استفاده از ترکیبی نو و متفاوت در تیم ملی باشیم. حتی ممکن است کسانی به میدان بروند که کمتر روی آنها حساب می‌شد.

  3 به اضافه یک نفر
فعلا غیبت 3بازیکن اصلی در ترکیب تیم ملی ایران قطعی شده است. سردار آزمون بزرگ‌ترین غایب بازی با عراق است. گویا او در روسیه به کرونا مبتلا شده و هر دو تستش مثبت بوده است. سردار البته باز هم تست خواهد داد و تلاش می‌کند در روزهای بعد برای بازی با امارات خودش را به تهران برساند، اما تا اینجا غیبت او در دیدار با عراق و جشن صعود احتمالی تیم ملی قطعی شده است. احمد نوراللهی هم دیگر بازیکن مهم تیم ملی است که درست به همین دلیل فرصت حضور در مسابقه با عراق را از دست داده است. او در تهران تست داد و بعد از قطعی شدن ابتلایش اردو را ترک کرد. نوراللهی در تیم اسکوچیچ تبدیل به چهره‌ای ثابت و مهم شده بود. او گل پیروزی تیم ملی برابر لبنان را در آن کام‌بک دراماتیک به ثمر رساند، اما حالا از این بازیکن هم خبری نخواهد بود. نفر سوم احسان حاج‌صفی، کاپیتان اول تیم ملی است که او نیز مورد هجوم کووید- 19قرار گرفته. شاید با غیبت نوراللهی می‌توانستیم شاهد بازگشت کاپیتان به میانه میدان باشیم؛ اتفاقی که رخ نداد. به این 3 نفر ‌اللهیار صیادمنش را هم بیفزایید؛ مهاجم جوان و مستعد تیم ملی که در پنجره زمستانی اروپا در کشاکش انتقال به یک تیم دیگر است و خودش می‌گوید پاسپورتش را در اختیار ندارد. صیادمنش هم بازیکنی بود که این اواخر هر از گاهی به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین می‌آمد و به‌ویژه با توجه به غیبت سردار آزمون ممکن بود در دیدار با عراق شانس بیشتری برای بازی داشته باشد.دیروز مجید حسینی هم به جمع بازیکنان کرونایی اضافه شد اما  او شانس چندانی برای حضور در این بازی نداشت.

  شانس به سامان رو می‌کند؟
در پی این اتفاقات، بدون تردید شاهد برخی تغییرات مهم در ترکیب تیم ملی خواهیم بود. مثلا احتمال دارد جای خالی نوراللهی را میلاد سرلک پر کند. در مورد جانشین سردار آزمون هم باید منتظر ایده دراگان اسکوچیچ بمانیم. در اردوی قبلی که مهدی طارمی غایب بود، اسکوچیچ در بازی اول با لبنان از سامان قدوس به‌عنوان هافبک هجومی پشت سردار آزمون استفاده کرد و در حقیقت تیم ملی را با یک مهاجم نوک به میدان فرستاد. در مسابقه دوم با سوریه اما اسکوچیچ این موقعیت را در اختیار احسان حاج‌صفی قرار داد. حالا که طارمی برگشته و سردار آزمون نیست باید ببینیم اسکوچیچ چه تصمیمی می‌گیرد. در مجموع احتمال بازگشت سامان قدوس به ترکیب اصلی تیم ملی وجود دارد؛ بازیکنی که برای هواداران جذاب است، اما اگر فرصت نصیب او شد، باید خیلی بهتر از نمایش قبلی‌اش مقابل لبنان عمل کند. با این همه احساس می‌کنیم ترکیب تیم ملی در مسابقه با عراق حتی شگفتانه‌های بیشتری هم خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید