• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 6 بهمن 1400
کد مطلب : 151975
+
-

نکته بازی/ واقعا زشت است


در خبرها آمده فدراسیون فوتبال همچنان درگیر پرداخت بدهی‌های به‌جا مانده از دوران حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی است. 2دستیار پیشین کی‌روش به دلایل متفاوت شکایت کرده‌اند و علیه فدراسیون حکم گرفته‌اند. بخش جالب‌تر ماجرا اما مربوط به پرداخت 3میلیارد تومان، تتمه مالیات کی‌روش است که فدراسیون اقساط ماهانه آن را می‌پردازد. کارلوس نخستین مربی خارجی نیست که پرداخت مالیات  قراردادش را برعهده طرف ایرانی می‌گذارد. این مسئله بین مربیان خارجی شاغل در ایران رسم است. کاش به همان اندازه مالیات روی دستمزد این مربیان و بازیکنان بکشیم، اما وادارشان کنیم در احترام به قوانین کشور ایران، خودشان مالیات‌شان را بدهند. اینکه کارفرما مالیات کارمند خارجی را برعهده می‌گیرد، رسما دهان‌کجی به قوانین مملکت ماست.


کمی نفس بکش
اگرچه صعود تیم ملی کشورمان و نیز کره‌جنوبی به مرحله نهایی جام‌جهانی 2022قطر تقریبا قطعی شده، اما بقیه تیم‌های این گروه برای رسیدن به پله سوم و راهیابی به پلی‌آف در تقلا هستند. این مسئله برای آنها مهم است و می‌تواند یک شانس برای صعود به جام‌جهانی در اختیار این تیم‌ها بگذارد. در نتیجه غیبت سردار آزمون در بازی با عراق به‌خاطر ابتلا به ویروس کرونا خبر خوبی برای رقیب روز پنجشنبه تیم ملی است. عراقی‌ها اصلا وضعیت خوبی ندارند و بعد از بازگشت مهدی طارمی هم حسابی قالب تهی کرده بودند، اما غیبت آزمون کمی مجال تنفس به آنها می‌دهد. سردار با 3گل زده، بعد از علی دایی 4گله برترین گلزن تقابل‌های 2تیم است. البته امیدواریم بقیه بچه‌ها جای خالی آزمون را پر کنند.


نه؛ داری تواضع می‌کنی!
داستان حضور بیژن ذوالفقارنسب در هیأت‌مدیره پرسپولیس هم خیلی جالب است. بنده خدا آمد، چند گاف داد، سوژه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شد و خودش محترمانه استعفا داد. ذوالفقارنسب گفته نمی‌تواند به باشگاه پرسپولیس کمک کند و برداشت افکار عمومی هم دقیقا همین است، اما حالا شایعه شده وزیر ورزش، پولادگر، معاون خودش را مأمور کرده تا دکتر بیژن را برای بازگشت به پرسپولیس راضی کند! یک نفر هم که در این مملکت پیدا شده و آشکارا می‌گوید «نمی‌توانم»، بقیه حرفش را قبول نمی‌کنند. احتمالا وزارتخانه دارد به ذوالفقارنسب می‌گوید:«نه، شما می‌توانید دکتر، دارید شکست‌نفسی می‌کنید.» فضا طوری است که انگار هیچ نیروی مفیدتری برای کمک به پرسپولیس وجود ندارد. با  این تصمیمات وزارت ورزش کم‌کم داریم نگران پرسپولیس می‌شویم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید