• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 6 بهمن 1400
کد مطلب : 151964
+
-

قاچاقچی قاتل، تحت تعقیب قرار گرفت

شهادت مأمور پلیس در درگیری مسلحانه

انتظامی
شهادت مأمور پلیس در درگیری مسلحانه

ماموران پلیس در سیستان و بلوچستان در تعقیب یک قاچاقچی فراری‌ هستند که در جریان درگیری با مأموران مبارزه با مواد‌مخدر یکی از آنها را به شهادت رسانده است.
به گزارش همشهری، روز دوشنبه به مأموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر شهرستان سیب و سوران در استان سیستان و بلوچستان خبر رسید که قرار است قاچاقچیان مسلح مواد‌مخدر محموله‌ای را از این شهر عبور دهند و به شهرهای مرکزی کشور منتقل کنند. در این شرایط بود که مأموران در قالب چندین تیم عملیاتی به کمین قاچاقچیان نشستند. عقربه‌های ساعت 8شب را نشان می‌داد که خودروی قاچاقچیان وارد محدوده روستای کهنمیر سیب و سوران شد. این خودرو یک وانت نیسان با 2 سرنشین بود. اطلاعات رسیده به مأموران نشان می‌داد این همان خودروی قاچاقچیان است و به همین دلیل به آن دستور ایست دادند. قاچاقچیان که فکرش را هم نمی‌کردند در دام پلیس گرفتار شوند با دیدن مأموران غافلگیر شدند و تصمیم به فرار گرفتند. آنها تصمیم داشتند به هر قیمتی که شده از دست مأموران بگریزند و در این حال بود که تعقیب و گریز پلیس با قاچاقچیان آغاز شد. مأموران پلیس که از قبل پیش‌بینی این عملیات را کرده بودند با هماهنگی سایر واحدهای پلیس، طرح مهار را به اجرا درآورند و همه راه‌های گریز قاچاقچیان را مسدود کردند. با وجود این تعقیب و گریز ادامه پیدا کرد تا اینکه قاچاقچیان وارد کوچه‌ای بن‌بست شدند. مأموران تنها یک گام تا دستگیری متهمان فاصله داشتند که آنها شروع به تیراندازی به‌سوی پلیس کردند. 2قاچاقچی مسلح قصد داشتند هرطور که شده راهی برای فرارشان باز کنند و حاضر به تسلیم نبودند. مأموران پلیس نیز آنها را محاصره و همه راه‌های گریز را مسدود کرده بودند. با این حال درگیری مسلحانه بین2 طرف ادامه پیدا کرد تا اینکه یکی از قاچاقچیان هدف گلوله پلیس قرار گرفت و از پا درآمد. در این سو نیز یکی از مأموران به نام سرگرد وحید سالاری که رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر شهرستان سیب و سوران بود مجروح شد. درگیری باز هم ادامه پیدا کرد تا اینکه دومین متهم با رها کردن خودرو و محموله مواد‌مخدر از تاریکی شب استفاده کرد و گریخت. در همین حال سرگرد سالاری که دچار جراحت شدیدی شده بود در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مرکز درمانی منتقل شد اما شدت جراحات وی به حدی بود که روی تخت بیمارستان به شهادت رسید.
سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اعلام جزئیات این عملیات به همشهری گفت: در این درگیری که حدود نیم ساعت ادامه داشت بر اثر آتش پر حجم تکاوران پلیس، یک نفر از سوداگران مرگ به هلاکت رسید و دیگر قاچاقچی با تنگ شدن عرصه بر خود و استفاده از تاریکی شب به اطراف متواری شد. قاچاقچی کشته شده از افراد سابقه دار منطقه بود که چندین مورد سابقه حمل مواد‌مخدر در پرونده‌اش به ثبت رسیده است. همچنین در بازرسی از خودروی متهمان مقدار 305کیلو و 766گرم تریاک، یک قبضه سلاح کلاشنیکف و 96فشنگ جنگی کشف شد.
سردار طاهری در ادامه گفت: شهید سالاری از بهترین نیروهای پلیس در حوزه مبارزه با مواد‌مخدر بود که در دوران خدمت در پلیس سراوان و سیب و سوران عملکرد درخشانی داشت و در چندین عملیات نقش مؤثری ایفا کرد. او در خانواده‌ای فرهنگی رشد کرده و والدینش معلم بودند و خودش نیز صاحب یک پسر خردسال بود. وی ادامه داد: با سرنخ‌هایی که از قاچاقچی فراری به‌دست آمده است تلاش‌ها برای دستگیری او ادامه دارد.
براساس این گزارش قرار است مراسم تشییع پیکر شهید سالاری امروز (چهارشنبه) در زاهدان برگزار شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید