• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 6 بهمن 1400
کد مطلب : 151963
+
-

پایان شرارت‌های 362 اوباش پایتخت

پایان شرارت‌های 362 اوباش پایتخت

با اجرای طرح اقتدار از سوی مأموران پلیس پایتخت، 362 اراذل و اوباش که اتهام بیشتر آنها تخریب، شرارت، نزاع و درگیری و مزاحمت برای نوامیس مردم بود، دستگیر شدند. به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران در تشریح جزئیات این طرح گفت: 94نفر از افراد دستگیر‌شده کسانی بودند که در فضای مجازی اقدام به اوباشگری و قدرت‌نمایی می‌کردند و 16نفر نیز اقدام به اشاعه فرهنگ اوباشگری می‌‌کردند که صفحه یکی از آنها در فضای مجازی بیش از 2میلیون دنبال‌کننده داشت. 4متهم که در فضای مجازی اقدام به فروش دارو می‌کردند، با بیش از 60هزار قلم انواع داروهای کمیاب و غیرمجاز و 9باند که کارشان گرداندن سایت‌‌های قمار و شرط‌بندی بود نیز دستگیر شدند که گردش مالی آنها 220میلیارد تومان بود.

گفت‌و‌گو
 مالباخته 5میلیارد تومانی

در طرح اقتدار چند باند قمار و شرط‌بندی منهدم شد که یکی از شاکیان این باندها دیروز در اداره پلیس حاضر شده بود.گفت و گو با او را بخوانید.

از چه زمانی عضو سایت شرط‌بندی شدی؟
از 2سال قبل. من فوق‌لیسانس کامپیوتر هستم و پیمانکار ساختمان بودم اما به‌خاطر کرونا کارمان تعطیل شد و پس از آن مدام گوشی در دست در فضای مجازی به‌دنبال کار می‌گشتم تا اینکه با یک تبلیغ عجیب مواجه شدم؛ تبلیغی که در آن نوشته شده بود چگونه میلیونر شوید. از سر کنجکاوی وارد سایت شدم و هر روز بیشتر از دیروز در باتلاق فرو رفتم.
چطور یک تحصیل‌کرده فریب این تبلیغات را خورد؟
اجازه بدهید ادامه‌اش را بگویم. وارد سایت شدم. شرط‌بندی بازی‌های فوتبال بود؛ تیم‌های ایرانی و خارجی. من هم با ادعای اینکه آمار و ارقام را می‌دانم و مسلط بر ریاضی هستم وارد این بازی شدم درصورتی‌که هیچ‌وقت نمی‌شود با ربات‌های آنها مبارزه کرد. به‌دلیل علاقه‌ای که به فوتبال داشتم، شرط‌‌بندی تیم فوتبال را انجام دادم و از قضا برنده شدم. همین باعث شد تا وسوسه شده و ادامه بدهم. وقتی در جریان یک شرط‌بندی برنده می‌شوید حس خوبی به شما دست می‌دهد و دوست دارید بار دیگر این حس را تجریه کنید.  اما کمی جلوتر که رفتیم، من افتادم روی دور باخت. آن زمان که پول از دست می‌دهی خیلی سخت و وحشتناک است. شب‌ها خواب نداری و مدام ذهنت درگیر است.
چرا باز هم ادامه دادی؟
باورکنید انگار درون یک باتلاق گیر کرده بودم. امروز 3میلیون تومان می‌بردم، فردا 5میلیون تومان می‌باختم. همینطور روزها ‌می‌گذشت و من حدود 300میلیون تومان در ماه‌های اول سرمایه‌ام را از دست دادم. درواقع بازی می‌کردم تا باخت را جبران کنم یعنی جبران خسارت کنم اما هربار بیشتر از قبل می‌باختم تا اینکه بالاخره خسته شدم. با پشتیبانی سایت تماس گرفتم. گفتم دیگر نیستم و می‌خواهم شکایت کنم. روزهای اول سعی داشتند مرا آرام کنند اما بعد گفتند اگر شکایت کنی پای خودت گیر است، چون براساس قانون خودت هم متهمی.
و از ترس اینکه مبادا گیر بیفتی به شرط‌بندی و قمار ادامه دادی. درست است؟
خیلی از پیشنهادهای آنها را نمی‌پذیرفتم. به‌عنوان نمونه یکی از پیشنهادهای آنها این بود که یک لینک تبلیغات به نام من صادر شود و من لینک را برای افراد مختلف بفرستم تا پایان هرماه 20درصد پول باخت افراد را به من بدهند. اما من نپذیرفتم. درواقع می‌خواستند برایم کار تعریف کنند. چطور می‌توانستم نانم را از باخت افراد دیگر تامین کنم!
چه شد که تصمیم به شکایت گرفتی؟
دیگر کارد به استخوانم رسیده بود شاید باور نکنید اما چیزی حدود 5میلیاردتومان سرمایه‌ام را از دست دادم. طلا فروختم، ملک فروختم، دلار فروختم و ویلا در شمال فروختم. اما سرانجام با خودم گفتم که بالاتر از سیاهی رنگی نیست. با پاهای لرزان به پلیس فتا رفتم‌ حدود 15یا 20روز قبل و با شکایت من تعدادی از افراد‌ سایت شرط‌بندی دستگیر شده‌اند.

گپ
 انتقام خواستگار ناکام

در طرح دیروز پسری که با همدستی دوستش بیش از 15خودرو را تخریب کرده، دستگیر شده و می‌گوید انگیزه‌اش انتقام از پدردختر موردعلاقه‌اش بوده است. اقدام او و همدستش باعث ترس و وحشت مردم شده به‌طوری‌که فرزندان آنها پس از این اتفاق تحت نظر روانپزشک قرار گرفته‌اند. حالا متهم دستگیر‌شده در گفت‌وگو با همشهری از انگیزه‌اش می‌گوید.

چرا قصد انتقام داشتی؟
2سال قبل با دختری آشنا شدم و قصد ازدواج با یکدیگر را داشتیم اما چون من سابقه درگیری داشتم، پدر دختر موردعلاقه‌ام مخالفت کرد. من هم شب حادثه با دوستم سرگرم مصرف مشروبات الکلی بودیم که در عالم مستی تصمیم گرفتیم ماشین پدر دختر موردعلاقه‌ام و همسایه‌های او را تخریب کنیم. دوستم هم به‌خاطر رفاقت و مرام همراه من آمد.
چند ماشین را تخریب کردی؟
تعدادش را نمی‌دانم بالای 10خودرو بود. با قمه شیشه‌هایش را می‌شکستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید