• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 18 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15195
+
-

کافه مجلس

  مالکان پیام‌رسان‌های داخلی چه کسانی‌اند؟

علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس با اشاره به نامشخص‌بودن وضعیت مالکیت برخی پیام‌رسان‌های داخلی تأکید کرد: اینکه مشخص شود مالکیت هر کدام از پیام‌رسان‌ها در اختیار چه‌کسی است، بسیار حائز اهمیت است و لازم است در این راستا اقداماتی انجام شود. او در واکنش به این پرسش که آیا مجلس اقدامی در راستای شناسایی مالکیت پیام‌رسان‌های داخلی انجام داده است، به ایلنا، گفت: تاکنون گزارشی در این خصوص به مجلس ارائه نشده اما موضوع مهمی است که باید تعیین تکلیف شود. او افزود: این موضوع را مورد بررسی قرار خواهم داد. باید مشخص شود که وضعیت مالکیت پیام‌رسان‌های داخلی چگونه است.

  15خرداد استان می‌شود؟

 حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین گفت: ایجاد تنها استانی که در تقسیمات کشوری مطرح شده و پرونده آن در وزارت کشور موجود است، استان ۱۵ خرداد است که از نظر پتانسیل جمعیت نیاز به اضافه‌شدن شهرستان دیگری ندارد، چراکه دشت ورامین دارای یک میلیون جمعیت است. به گزارش سایت الف، به گفته او شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در قالب این استان دیده شده‌اند و نماینده مردم گرمسار در مجلس رسما نامه‌نگاری کرده و خواهان پیوستن به استان ۱۵ خرداد درصورت تشکیل‌شدن است.

  سواد اقتصادی نداریم

زهرا سعیدی، نماینده مبارکه از نشست دیروز فراکسیون اقتصادی بهارستان با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس درباره التهابات بازار ارز خبرداد.او در تشریح این نشست به فارس گفته: براساس سخنان لاریجانی مشکل اصلی در حوزه اقتصادی این است که متأسفانه سواد اقتصادی در کشور وجود ندارد و مهم این است که این موضوع به‌صورت اصولی، علمی، کارشناسی‌ و برنامه‌ریزی‌شده صورت گیرد و اگر واقع‌بینانه این اتفاق بیفتد، این التهابات را نخواهیم داشت.

  لاریجانی گزینه نهایی است

بهروز نعمتی، عضو فراکسیون نمایندگان مستقلان ولایی مجلس با اشاره به برنامه‌های این فراکسیون برای بررسی گزینه‌های ریاست و هیأت‌رئیسه مجلس در سال سوم مجلس دهم، به تسنیم گفت: هنوز در فراکسیون مستقلان ولایی مجلس، جلساتی برای تعیین مصادیق و گزینه‌های ریاست و هیأت‌رئیسه این دوره از مجلس تشکیل نشده اما گزینه نهایی ما برای ریاست مجلس، علی لاریجانی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید