• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 6 بهمن 1400
کد مطلب : 151948
+
-

پاپ پیشرو

کنسرت‌های پاپ رکورددار اجراهای موسیقی در بهمن ماه

موسیقی
پاپ پیشرو

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه‌نگار

بیش از یک ‌ماه است که کنسرت‌های موسیقی فعالیت خود را شروع کرده‌اند؛ گروه‌هایی که در 2 سال اخیر به‌خاطر وضعیت کرونا و البته عدم‌تفاهمی که میان کنسرت‌گذاران و صاحبان سالن‌های موسیقی وجود داشت؛ ترجیح می‌دادند اجرایی نداشته باشند و یا اینکه در کشورهای همسایه یا کیش به اجرای موسیقی بپردازند. پاپی‌ها اجراهای خود را در تهران آغاز کردند اما جای گروه‌های کلاسیک و دیگر گروه‌های موسیقی در سالن‌ها خالی است.

چه گروه‌هایی به فجر می‌آیند؟
با نگاهی به اجراهای پاپ پیش از شروع جشنواره موسیقی فجر، نیمه اول بهمن‌ماه پر اجرایی را نسبت به‌ماه گذاشته داریم. سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره خواهد بود و باید دید در اجراهای جشنواره‌ای در بخش‌های مختلف چه گروه‌هایی حضور دارند.

ترافیک پاپی‌ها در بهمن
کنسرت حمید حامی دوازدهم بهمن در سالن همایش ایرانیان برگزار می‌شود. حامی در ۲ سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ کنسرت خود را برگزار می‌کند.
امروز ششم بهمن امید حاجیلی در 2 سانس ۱۸:۲۰ و ۲۱:۵۰ در رویال هال هتل اسپیناس پالاس، مسیح و آرش سالن وزارت کشور در 2 سانس ۱۹ و ۲۲ و علیرضا طلیسچی در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ به روی صحنه می‌روند. محسن ابراهیم‌زاده هفتم بهمن‌ماه در 2 سانس ۱۸:۲۰ و ۲۱:۲۰ در مرکز همایش‌های برج میلاد، هوروش‌بند هفتم بهمن در رویال هال هتل اسپیناس پالاس در 2 سانس ۱۸:۳۰ و ۲۲، آرش و مسیح نیز در همین روز در سالن وزارت کشور در 2 سانس ۱۹ و ۲۲ و بابک جهانبخش در 2 سانس ۱۸:۳۰ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران کنسرت خواهند داشت.
علیرضا پوراستاد نهم بهمن ساعت ۲۲ در سالن وزارت کشور، رضا بهرام دهم بهمن در 2 سانس ۱۸:۲۰ و ۲۱:۵۰ در رویال هال هتل اسپیناس پالاس، بهنام بانی نهم بهمن در 2 سانس ۱۸:۳۰ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران و حامی ۱۲ بهمن در 2 سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ در سالن همایش ایرانیان به روی صحنه می‌روند.

سالار عقیلی در وحدت
ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان از ششم تا هشتم بهمن به‌مدت 3 شب ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. همچنین سالار عقیلی ساعت ۱۹:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

کیوان ساکت در تبریز
یکی از کنسرت‌هایی که قرار است در تبریز اجرا شود، گروه آذری هامون است؛ گروهی که قرار است کیوان ساکت ـ‌ نوازنده و آهنگسازـ آنها را همراهی کند. این کنسرت ششم و هفتم بهمن‌ماه در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود و شامل 3 بخش است که بخش اول به تکنوازی و بداهه‌نوازی کیوان ساکت، بخش دوم به اجرای قطعات معروف آذری به خوانندگی فرشید بزرگی و بخش سوم به اجرای قطعات من با خوانندگی فرشید بزرگی اختصاص دارد. ساکت قبل از شیوع کرونا به همراه وحید تاج این کنسرت را در تبریز برگزار کرده بود. در این کنسرت قطعات خاک وطن، چهار مضراب کرد بیات، فسانه، بهاران، چهار مضراب ابوعطا، ترانه وای بر دل من، نارنجستان، باران و... از ساخته‌های ساکت اجرا می‌شود.

روز آواها و نواهای ایرانی در رودکی
یکی دیگر از برنامه‌هایی که امروز ششم بهمن‌ماه در تالار رودکی برگزار می‌شود، جشن ملی موسیقی ایران به مناسبت «روز آواها و نواهای ایرانی» است. در این مراسم گروه‌هایی چون«دیلمون» به سرپرستی محمود فرضی‌نژاد و گروه «توتیا» به سرپرستی صادق شیخ‌زاده اجرا خواهند داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید