• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 6 بهمن 1400
کد مطلب : 151941
+
-

جشنواره رسانه‌‌ای امام رضاع عرصه جهاد تبیین

گزارش
جشنواره رسانه‌‌ای امام رضاع عرصه جهاد تبیین

 نشست خبری دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، صبح دیروز(سه شنبه) با حضور مسئولان این جشنواره و تعدادی از نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد. به گزارش همشهری، در این مراسم، محسن هوشمند، دبیر اجرایی، اکبر نصراللهی دبیر علمی، حمیدرضا مقدم‌فر، عضو هیأت اجرایی و عبدالکریم خیامی، عضو هیأت علمی این جشنواره حضور داشتند.

پویش «همه خادم‌‎الرضاییم»
در ابتدا، محسن هوشمند از راه‌اندازی پویش «همه خادم‌‎الرضاییم» خبر داد و گفت: اهالی رسانه از طریق تولید محتوا، زمینه را برای ارتباط مردم با بارگاه رضوی فراهم و برای خدمت به حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) تلاش می‌کنند. در همین راستا پویش «همه خادم‌‎الرضاییم» را راه‌اندازی کردیم. وی در ادامه افزود: در دومین دوره این جشنواره از نظرات اصحاب رسانه، هیأت‌های انتخاب و داوران دوره اول و همچنین بسیاری از صاحبنظران حوزه رسانه استفاده کرده ایم تا بستر مشارکت گسترده‌تر فعالان رسانه‌ای و عموم کاربران در دومین دوره جشنواره فراهم شود و ظرفیت تازه‌ای برای شبکه‌سازی خادمان رسانه‌ای حضرت رضا(ع) شکل بگیرد. توسعه بخش‌های جشنواره و ایجاد امکان ارزیابی آثار منتشرشده در رسانه‌های بین‌المللی نیز یکی از تغییرات عمده در دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) است و در همین راستا، فراخوان بخش بین‌الملل جشنواره نیز متعاقبا به‌صورت جداگانه اعلام خواهد شد. هوشمند، 4محور را به‌عنوان اهداف این جشنواره معرفی کرد: دبیرخانه این جشنواره در دومین دوره برگزاری، ۴ هدف مهم را تعیین کرده که شامل این موارد است:  شناسایی و شبکه‌سازی خادمان رسانه‌ای و تعامل بیشتر با تولید و توزیع‌کنندگان محتوای رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ رضوی. تعمیم و گسترش تولیدات رسانه‌ای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانه‌های گوناگون به‌ویژه رسانه‌های نوین.شبکه‌سازی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی .عمق‌بخشی به محتوای رسانه‌ای مرتبط با سیره و معارف رضوی . به‌گفته هوشمند، برگزیدگان این جشنواره سال آینده و همزمان با دهه ولایت معرفی خواهند شد.

بهره‌گیری از توان علمی
اکبر نصراللهی، دبیر علمی جشنواره گفت: در بخش جدید رساله و پایان‌نامه‌های دانشجویی، رساله‌ها و پایان نامه‌هایی که در 5سال گذشته درباره الگوها و مدل‌های ترویج فرهنگ و سیره رضوی تولید شده، مورد داوری قرار می‌گیرد. این مدرس دانشگاه، هدف از راه‌اندازی این بخش را استفاده از ظرفیت مراکز دانشگاهی و بهره گیری از توان علمی ارادتمندان به فرهنگ رضوی عنوان کرد. همچنین، به‌گفته دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در این دوره از جشنواره، توجه ویژه‌ای به آثار مرتبط با حاج قاسم سلیمانی می‌شود که خود خادم امام رضا(ع) و از عشاق ائمه بود. نصراللهی یکی دیگر از ویژگی‌های این جشنواره را استفاده از داوران باسابقه و صاحب نام دانست.

سخنان و وصیت حاج قاسم نمونه جهاد تبیین بود
حمیدرضا مقدم‌فر از اعضای اجرایی دومین جشنواره امام رضا(ع) گفت: باید توجه کنیم که امروز حرم امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی یکی از کانون‌های معنویت و نشر معارف تشیع است. اهمیت این جشنواره با درنظر گرفتن همین موضوع مشخص می‌شود. این حرم فقط یک زیارتگاه نیست. پناهگاهی است برای مردم در حوزه معنویت. وی در بخش دیگر سخنانش تصریح کرد: دومین جشنواره امام رضا(ع) عرصه جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری نیز اخیرا به آن اشاره داشتند و رسانه‌ها با حضور در این جشنواره، در واقع حضور جهادی خود را به نمایش می‌گذارند؛ حضوری برای جهاد تبیین معارف دینی. چون دشمنان با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای، تلاش می‌کنند تا مردم ما را از معارف قرآنی دور کنند. در واقع تلاش اهالی رسانه یک تلاش جهادی است. مقدم‌فر با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار دل‌ها خود را خادم امام رضا(ع)می‌دانست و به آن افتخار می‌کرد. سردار سلیمانی، هم در عرصه دفاع سخت و هم در دفاع از دین و معارف اهل‌بیت (ع)، جزو کسانی است که عالی‌ترین مقام را دارد و سخنانش در دفاع از اهل‌بیت(ع) به نوعی جهاد تبیین بود و این سخنان در وصیتنامه این شهید بزرگوار به خوبی بیان شده است. وی جشنواره امام رضا را متفاوت از جشنواره‌های دیگر دانست وگفت: شرکت در این جشنواره را باید به‌حساب خدمت به اهل‌بیت(ع) و حرم رضوی گذاشت. فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، فراخوانی به جهاد برای همه نخبگان کشور بود. عزیزان رسانه‌ای با شرکت در این جشنواره جهاد تبیین‌شان را از حرم رضوی شروع می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید