• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 2 بهمن 1400
کد مطلب : 151501
+
-

اللهیارراهی انگلیس شد؟

سود استقلال از انتقال مهاجم ایرانی فنرباغچه به هال‌سیتی

اخبار نقل‌وانتقالات را اگر پیگیری می‌کنید، امکان ندارد به نامی از سردار آزمون برنخورید. با وجود اینکه همه شایعه‌های اخیر و حتی 7‌سال اخیر تکذیب شده و باشگاه زنیت اعلام کرده که سردار در این تیم می‌ماند، باز هم رسانه‌ها با نام او خبرسازی کرده‌اند. خبر تازه این است که سردار در لیست میلان نیست!

اللهیار صیادمنش

اللهیار انگار کارش با هال‌سیتی تمام‌شده است. یک خبرنگار اوکراینی که شرایط این بازیکن را به‌دلیل حضور یک‌سال‌ونیمه قرضی او در زوریا دنبال می‌کرد، خبر داد که انتقال او از فنرباغچه به هال‌سیتی که در لیگ چمپیونشیپ انگلیس بازی می‌کند با مبلغ 6میلیون یورو قطعی شده. پیش از این گفته می‌شد 20درصد از این انتقال نصیب باشگاه استقلال خواهد شد که رقم 1.2میلیون یورو و قابل‌توجهی خواهد بود.

  رایولا: مینو رایولا، مدیر برنامه‌های جنجالی بازیکنان بزرگی مثل هالند، زلاتان، دوناروما، پوگبا، لوکاکو، دلیخت و خیلی‌های دیگر که با درآمد سالی 62میلیون یورو از دلالی، چهارمین مدیر برنامه ورزشی در سراسر جهان شمرده می‌شود، به‌دلیل مشکل ریوی حاد  در ICU بستری شد. وضعیت سلامتی او وخیم گزارش شده است. رایولا هم‌اکنون 77بازیکن دارد.

  لوریس: هوگو لوریس دروازه‌بان باتجربه 35ساله و فرانسوی تاتنهام قرارداد خود را تا سال 2024 با این تیم تمدید کرد. تاتنهام اما می‌خواهد یک دروازه‌بان تراز اول دیگر را بخرد و به لوریس گفته که ممکن است کمتر از پیش به او بازی برسد، همان رفتاری که با لنو در آرسنال پس از جذب رمزدیل شد.

  ولاهوویچ: آرسنال جدی‌ترین و پیگیرترین مشتری این بازیکن پرطرفدار در بازار است. توپچی‌ها حاضرند همه خرده‌فرمایش‌های او و فیورنتینا و مدیر برنامه‌هایش را اجابت کنند و 5+70میلیون یورو برای این خرید بپردازند اما در این میان یوونتوس هم دست‌بردار نیست. یووه 35میلیون به فیورنتینا پیشنهاد داده به‌علاوه کولوسفسکی که او هم 35میلیون یورو ارزش دارد.

عثمان دمبله

متئو، مدیر ورزشی بارسلونا درخصوص شرایط عثمان دمبله توضیحاتی ارائه داد: «ما متوجه شده‌ایم دمبله تصمیم گرفته در بارسلونا به فوتبالش ادامه ندهد و نمی‌خواهد بخشی از پروژه ما باشد. ما هم تصمیم‌مان را به اطلاع او رسانده‌ایم (عدم‌استفاده از بازیکن). ما بازیکنانی می‌خواهیم که به پیراهن باشگاه متعهد باشند و به او اطلاع داده‌ایم هر چه سریع‌تر بارسلونا را ترک کند. انتظار داریم این بازیکن تا 31ژانویه فروخته شود.»

  ایکاردی: انتقال قرضی ایکاردی از پاریس به یوونتوس منتفی شده. دلیل آن درخواست باشگاه پاری‌سن‌ژرمن برای تعویض این بازیکن با مویزه کین است. کین مدتی به‌صورت قرضی در پی‌اس‌جی بازی می‌کرد و از ایکاردی مفیدتر بود. روند انتقال آرتور ملو از یووه به آرسنال هم کند شده، چون یوونتوس هنوز نتوانسته بازیکنی در پست هافبک میانی جذب کند و در عین حال می‌خواهد از شر آرون رمزی هم خلاص شود.

  پاردس: لئاندرو پاردس هافبک آرژانتینی پاری‌سن ژرمن پیشنهاد پیوستن به تاتنهام به‌عنوان بخشی از معامله تانگوی اندومبله را رد کرد. او دوست نزدیک مسی است و بازیکن ثابت تیم ملی آرژانتین. معلوم نیست حال مسئول نقل‌وانتقالات باشگاه پاریسی خوب است یا چیزی‌اش می‌شود! از طرفی، باشگاه ولورهمپتون پیشنهاد 15‌میلیون پوندی تاتنهام برای آداما ترائوره وینگر 25‌ساله و اسپانیایی خود را رد کرد.

محدودیت در قرض 
فیفا در مقررات مربوط به بازیکنان قرضی تغییرات تازه‌ای ایجاد کرد. از اول ژوئیه2022 یعنی فصل نقل‌وانتقالات تابستانی هر باشگاه تنها مجاز به استفاده از 8بازیکن قرضی در طول یک فصل است و همچنین قرض‌دادن 8‌بازیکن خود به تیم‌های دیگر. یک سال بعد این حد نصاب به 7‌کاهش می‌یابد و یکی از سهمیه مجاز باشگاه‌ها کم خواهد شد و همینطور از تابستان2024 تا یک‌سال بعد سهمیه به 6بازیکن قرضی کاسته می‌شود. البته این محدودیت‌ها شامل بازیکنان زیر 21سال نخواهد شد. برخی باشگاه‌ها هم‌اکنون تعداد زیادی بازیکن قرضی در تیم‌های دیگر دارند. برای نمونه، چلسی 11بازیکن و منچستریونایتد 9بازیکن قرض داده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید