• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 2 بهمن 1400
کد مطلب : 151471
+
-

پشت‌ خط‌زن / واقعیت تلخ

جمشید حمیدی - کارشناس والیبال

امسال چند بازیکن دختر و پسر به همراه چند مربی ایرانی راهی لیگ پرتغال شده‌اند و به نام لژیونر در تیم‌های باشگاهی این کشور والیبال بازی می‌کنند. می‌دانیم که والیبال پرتغال در رنکینگ جهانی به‌مراتب پایین‌تر از ایران است، با این حال نه می‌شود جاذبه‌های این کشور را که ویزای شینگن دارد، نادیده گرفت و نه می‌شود از عنوان لژیونر گذشت. اما یکی از مربیان مطرح و بین‌المللی زنان واقعیت تلخی را از حضور والیبالیست‌ها در پرتغال افشا کرده است؛ اینکه هر مربی ایرانی که در این کشور کار می‌کند، باید 10هزار یورو پرداخت کند و 6ماه هم رایگان در خدمت تیم‌های‌ پایه باشگاه‌های این کشور باشد. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

از هینن استفاده بهتر کنیم
کمیته آموزش فدراسیون والیبال از ویتال هینن، مربی بلند‌نام بلژیکی که سابقه سرمربیگری در تیم‌های ملی لهستان و آلمان را دارد، دعوت کرده است تا یک دوره دانش‌افزایی را برای مربیان ایرانی برگزارکند. هینن آنالیزوری چیره‌دست و تئوریسینی تواناست و حضورش در ایران مغتنم است. با توجه به اینکه او حدود 3سال 3تیم عالی از جوانان برای تیم ملی لهستان پرورش داد، جا دارد مربیان نوجوانان و جوانان ما نشست‌های جداگانه‌ای با او برگزار کنند و از راهنمایی‌هایش بهره بگیرند. معلوماتی که چندین سال قبل ست‌کوویچ در اختیار مربیان ایرانی گذاشت، دیگر پاسخگوی نیاز نسل جوان نیست.

یک بام و دو هوا
اتفاقات عجیب در لیگ‌برتر والیبال ادامه دارد. هفته پیش در ارومیه درحالی‌که تیم آذرباتری 2ست به میهمانش هراز‌آمل باخته بود و در آستانه شکست قرار داشت، داور با دادن کارت زرد و بعد قرمز به بازیکن آذرباتری، کبریت به انبار احساسات تماشاچیان کشید و لاجرم ناظر، بازی را متوقف کرد و بعد از آرام شدن سالن هم دستور به ادامه بازی نداد. این در حالی بود که تیم اول ارومی‌ها؛ شهرداری با هواداران بیشتر، 3سته به سپاهان باخت و آب از آب تکان نخورد. هفته پیش بازی رامسر و مریوان بیش از 2ساعت متوقف شد ولی به میهمان حکم کردند که به زمین بازی برگردد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید