• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 2 بهمن 1400
کد مطلب : 151495
+
-

فصل برگریزان جام

بارسا با ژاوی یک جام دیگر از دست داد

دیروز قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم جام حذفی اسپانیا انجام شد بدون آنکه از پرافتخارترین تیم این تورنمنت یعنی بارسلونا اثری باشد. در عوض، رئال مادرید که معمولا این جام را جدی نمی‌گیرد، به‌سختی توانست در وقت اضافه در زمین الچه کام‌بک بزند و به این مرحله صعود کند. اتلتیکو هم به سوسیداد باخت و حذف شد

بارسلونا

بارسلونا با ژاوی از نظر فوتبالی به تیم نسبتا بهتری تبدیل شده، اما ذهنیت برنده ندارد. آنها در عرض یک‌هفته، جام حذفی و سوپرجام را از دست دادند و حالا باید برای سهمیه لیگ قهرمانان و موفقیت در تورنمنت درجه2 لیگ اروپا تلاش کنند. بارسا با ژاوی از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان هم کنار رفته بود. شاید وقتی از باخت آبرومندانه در ال‌کلاسیکوی سوپرجام به آن شکل شادمانی می‌کردند، می‌شد پیش‌بینی شکست در جام حذفی را هم کرد. البته قرعه بارسا در یک‌هشتم سخت بود و آنها مجبور شدند فینال فصل قبل همین جام را تکرار کنند و این‌بار به اتلتیک بیلبائو که با کومان 4 بر صفر آن را برده بودند، 3 بر 2 ببازند. بازی‌های در پیش کاتالون‌ها هم سخت است و این برای ژاوی خطرناک به‌نظر می‌رسد. غیر از بازی فرداشب با آلاوس که روی کاغذ دیدار سختی نیست، دیدار با اتلتیکو‌مادرید در برنامه بازی‌های این تیم دیده می‌شود که قاعدتا شبیه فینال است. سپس داربی کاتالونیا مقابل اسپانیول از راه می‌رسد و در ادامه 2‌دیدار در لیگ اروپا با ناپولی که بین آنها بازی با والنسیای آماده هم در تقویم گنجانده شده است. پس از ناپولی نوبت بیلبائو می‌رسد تا در لالیگا با بارسا بازی کند. سربلند بیرون آمدن از این تونل وحشت می‌تواند ژاوی را روی نیمکت آبی‌اناری‌ها تثبیت کند. خبر بد برای این سرمربی این بود که فاتی هم دوباره از عضله دوسر ران چپ مصدوم شد و این‌بار هم 4 تا 5هفته را از دست داد.
  بارسلونا برای نخستین‌بار از فصل 2010-2009(مقابل سه‌ویا)، در مرحله یک‌هشتم کوپا دل‌ری حذف شد.
  بارسا با ژاوی در 13مسابقه 5برد به‌دست آورده؛ 4باخت و 4تساوی.
  در این فصل بارسا در 29‌بازی تاکنون 39‌گل زده و 39‌گل دریافت کرده و این در حالی است که 10سال پیش، در فصل 12-2011، بارسا 190گل به ثمر رساند و 48گل دریافت کرد و با تفاضل گل (مثبت 142) یک رکورد تاریخی در باشگاه بر جای گذاشت.
  جوردی آلبا در 120دقیقه بازی، 33بار توپ را از دست داد. آلبا بیشترین دستمزد بین دفاع چپ‌های جهان را دارد!

رئال مادرید

رئال که در وقت اضافه یک بر صفر از الچه عقب افتاده و 10‌نفره شده بود، برای اولین‌بار در تاریخ 120ساله‌اش در وقت اضافه کام‌بک زد و شکست را با برد عوض کرد. رئال مادرید از 22‌فوریه‌1983 تا‌کنون موفق نشده بود که در وقت اضافه یک‌بازی کوپا حداقل 2‌گل بزند (مقابل کادیس در برنابئو). این تیم فقط در 2‌بازی از 10بازی اخیرش در کوپا که کار به وقت اضافه کشیده شده، حذف شده و هرگز در 2‌سال متوالی در وقت اضافه از کوپا حذف نشده است. رئال هرگز در تاریخش نشده بود که در وقت اضافه در کوپا گل بخورد و پیروز شود. باشگاه الچه ابراز آمادگی کرده بود تا پیش از تقابل با رئال‌مادرید به احترام قهرمانی سوپرجام برای رئال تونل بزند اما درنهایت این اتفاق رخ نداد چون باشگاه مادریدی به‌خاطر درگذشت خنتو عزادار بود و این کار را مناسب این روزهای سوگواری نمی‌دانست.
  گرت بیل برای اولین‌بار پس از 145روز در لیست بازیکنان رئال‌مادرید قرار گرفت اما به او بازی نرسید. او 8‌فصل در رئال بازی کرده و هیچ‌وقت به تعداد 50‌بازی در طول یک فصل نرسیده است. در عوض، ادن آزار و ایسکو که دیرهنگام به زمین رفتند، زننده هر دو ‌گل رئال بودند.
  نخستین گل این فصل آزار برای رئال مادرید، دومین گل پیروزی‌بخش او در طول دوسال‌ونیم حضورش در رئال بود. گل ادن یکصدونودونهمین گل عمر او بود؛ 110‌گل با چلسی، 50‌گل با لیل، 33‌گل با بلژیک و 6‌گل با رئال مادرید. او حالا تنها یک‌گل دیگر تا 200گل فاصله دارد. او در 2‌بازی اخیرش در رئال‌مادرید یک‌گل زده و یک‌پاس‌گل داده آن هم درحالی‌که در 17بازی قبل از آن در کل مسابقات فقط 2‌پاس گل داده بود.
  بعد از 29‌بازی پیاپی بدون کارت قرمز، بازیکنی از رئال‌مادرید در این بازی دوباره کارت قرمز گرفت. در این بازی مارسلو که معتقد بود با بازیکن حریف برخوردی نداشته، اخراج شد. او به‌دلیل اخراج مستقیم 2‌دیدار و به‌خاطر اینکه به داور گفته «خیلی بدی»، یک‌بازی محروم خواهد بود. مارسلو برای پنجمین‌بار در دوران فوتبالش کارت قرمز دریافت ‌کرد.
  ایسکو برای نخستین‌بار در دوران فوتبالش توانست در وقت اضافه گل بزند.
  سبایوس سومین پاس گلش را در رئال داد که همه پاس گل‌هایش در کوپا دل‌ری بوده است.
  این یکصدوپنجاهمین حضور آنچلوتی روی نیمکت رئال مادرید هم بود؛ 113برد، 18تساوی و 19شکست. او در 100بازی نخستش در این تیم بهترین نرخ پیروزی را داشت؛ با 78درصد. کارلتو حالا پس از مونیوز (605)، زیدان (263)، دل‌بوسکه (246)، لئو بین‌هاکر (197)، مولونی (183) و مورینیو (178)، هفتمین سرمربی باسابقه تاریخ باشگاه است. کارلتو در 31بازی رئال در این فصل 24برد، 4تساوی و 3‌باخت به‌دست آورده، با میانگین 2.45امتیاز در هر بازی.

قاتل بارسا به رئال رسید
در مرحله یک‌چهارم نهایی کوپا دل‌ری که قرعه‌کشی آن بعدازظهر دیروز انجام شد، رئال‌مادرید حریف تیمی شد که هم به‌تازگی با آن روبه‌رو شده و هم بارسا را حذف کرده است. رئال در این مرحله به خانه بیلبائو می‌رود و اگر بتواند این تیم را شکست دهد، مسیر آسانی تا قهرمانی دارد. قرعه‌کشی یک‌چهارم به شرح زیر است:
  اتلتیک‌بیلبائو                رئال‌مادرید
  رئال سوسیداد            رئال‌بتیس
  والنسیا                     کادیز
  رایو وایکانو              مایورکا
بازی‌های این مرحله روزهای 12، 13و 14 بهمن برگزار می‌شود و همه بازی‌ها به‌صورت تک‌بازی خواهد بود. مرحله نیمه‌نهایی رفت‌وبرگشتی است(20بهمن و 11اسفند). در این تاریخ به‌دلیل دعوت بازیکنان به بازی‌‌های ملی خصوصا بازیکنانی که باید راهی دراز را تا آمریکای جنوبی بپیمایند، رئال مادرید بازیکنان زیادی را در اختیار نخواهد داشت؛ والورده، کاسمیرو، وینیسیوس، رودریگو و میلیتائو. رئال‌مادرید در حال مذاکره با فدراسیون برای تعویق بازی یک‌چهارم جام حذفی است. فینال این تورنمنت هم در تاریخ سوم اردیبهشت1401 برگزار خواهد شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید