• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 2 بهمن 1400
کد مطلب : 151486
+
-

مهمانی قبل از تعطیلات

در نخستین هفته از دور برگشت لیگ و آخرین هفته قبل از تعطیلات، پرسپولیس و سپاهان در اندیشه دبل‌کردن فولاد و مس رفسنجان هستند

مهمانی قبل از تعطیلات

هفته شانزدهم لیگ برتر ایران امروز با برگزاری 2 بازی آغاز می‌شود. در نخستین هفته از دور برگشت این رقابت‌ها، بالاخره سازمان لیگ قبول کرد مسابقات را در چند روز مختلف برگزار کند و فرصت تماشای بازی‌های بیشتری را به هواداران این رشته بدهد. به این ترتیب از امروز تا دوشنبه 7بازی از 8بازی هفته برگزار می‌شود و مسابقه استقلال و هوادار که به‌خاطر کرونای دسته‌جمعی آبی‌ها به تعویق افتاده هم به تاریخ دیگری موکول شده است. در غیاب استقلال صدرنشین، امروز سپاهان و پرسپولیس به مصاف حریفان خود می‌روند و هر دوی آنها هم حریفان چغر و سرسختی در مقابل خواهند داشت.

  مس رفسنجان - سپاهان
سپاهان در نخستین بازی این فصل میزبان مس رفسنجان بود و وقتی این تیم را 2بر صفر برد هنوز کسی نمی‌دانست چه 3امتیاز باارزشی نصیب زردپوشان شده است. مس رفسنجان در 4بازی اولش فقط 2امتیاز گرفت اما از هفته پنجم روند پیروزی‌های این تیم آغاز شد و امتیازات زیادی گرفت تا در جمع 5تیم بالای جدول قرار بگیرد. بعدها بردن این تیم کار خیلی سختی شد؛ پرسپولیس در رفسنجان با یک پنالتی و به سختی از شکست فرار کرد و استقلال هم در تهران خیلی میلی‌متری این تیم را برد و برای نخستین بار در این فصل 2گل خورد. تیم محمد ربیعی لقمه گلوگیری برای بزرگان لیگ بوده و امروز دیگر بردن این تیم به آسانی هفته اول نیست. به‌خصوص که این تیم درصورت بردن سپاهان می‌تواند به 3امتیازی این تیم و 3امتیازی رتبه سوم جدول برسد. اما سپاهان هم برای کسب پیروزی در این میدان کم‌امید نیست. محرم نویدکیا بعد از حذف تیمش از جام‌حذفی حالا کاملا روی لیگ متمرکز شده و با بازگشت یاسین سلمانی می‌تواند دوباره روی پدیده جوانش هم حساب باز کند. اگر سپاهان این بازی را ببرد و با 32امتیاز به تعطیلات برود، آن وقت بازگشتن این تیم به کورس قهرمانی محتمل خواهد بود. اما توقف در رفسنجان، بلافاصله بعد از تساوی در اراک، می‌تواند سپاهان را تا حدود زیادی از معادلات قهرمانی لیگ بیست‌ویکم خارج کند.

  پرسپولیس - فولاد
حکایت بازی پرسپولیس و فولاد در دور رفت، تقریبا همان حکایت پیروزی سپاهان مقابل مس رفسنجان است. پرسپولیس در نخستین بازی فصل، فولاد را در اهواز با 3گل برد و 3امتیازی را گرفت که احتمالا در این فصل نصیب هیچ تیم دیگری نخواهد شد. فولاد با جواد نکونام، تمام فصل گذشته را در خانه‌اش بی‌شکست مانده بود. اما پرسپولیس امسال در حالی به اهواز رفت که عبدالله ویسی به‌جای نکونام نشسته بود و تیم یحیی هم به خوبی از این فرصت استفاده کرد. بعد از فقط 4هفته، نکونام به تیمش برگشت و فولاد دوباره در خانه‌اش شکست‌ناپذیر شد. چنان که آن باخت مقابل پرسپولیس به تنها شکست خانگی فولاد در نیم‌فصل اول تبدیل شد و در نیم‌فصل دوم هم خیلی مشکل است که تیمی بتواند برنده از اهواز برگردد. یحیی با وجود برد پرگل و جذابی که هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن به‌دست آورد، خوب می‌داند که تیمش هنوز مشکلات زیادی دارد و برای ماندن در کورس قهرمانی باید در پنجره نیم‌فصل تقویت شود. تیم او امروز تلاش خواهد کرد با بردن فولاد فاصله‌اش را با صدر حفظ کند و به تیم جدیدی که در تعطیلات می‌سازد، شانس بالاتری برای قهرمانی ببخشد. جدال یحیی و نکونام از ساعت18امروز در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید