• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 2 بهمن 1400
کد مطلب : 151485
+
-

پایان باز انتخابات تکواندو!

مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو 15دی‌ماه در آکادمی المپیک برگزار شد که در پایان هادی ساعی با کسب 29رای در مقابل 27رای سیدمحمد پولادگر به‌عنوان فرد پیروز و رئیس جدید فدراسیون معرفی شد. کمتر از 72ساعت بعد از انتخابات، پولادگر به‌عنوان معاون قهرمانی وزارت ورزش معارفه شد.

استعلام از نهاد ریاست‌جمهوری
واقعیت این است که پایان 21سال حضور سیدمحمد پولادگر هنوز در تکواندو اتفاق نیفتاده است چرا که حمید سجادی وزیر ورزش از 15دی‌ماه تا‌کنون از صدور حکم ساعی به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون خودداری کرده، آن هم با استناد به اساسنامه‌ای که وزارت به فدراسیون‌ها ابلاغ کرده و گویا خودش در تفسیر آن مانده است. کار به جایی رسیده که این اساسنامه برای رفع ابهام به معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری ارسال شده است! در همین زمینه علی رغبتی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان گفت: «در اساسنامه ابلاغ‌شده، چندین نوع اکثریت وجود دارد. اکثریت مطلق، اکثریت نسبی و نصف به‌علاوه یک. اما تفسیر آن برعهده مرجعی است که اساسنامه را صادر کرده است. چون این مسئله ابهام حقوقی داشت از معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری استعلام کردیم‌ و هر پاسخی بدهند مبنای ما خواهد بود.»

قربانی: نماینده وزارت، سوت اشتباه زده است
مهدی قربانی دبیر هیأت تکواندوی آذربایجان‌غربی در مورد درخواست برخی اعضای مجمع برای توقف صدور حکم هادی ساعی گفت: «این درخواست غیرقانونی است و من به‌عنوان یک حقوقدان که در رشته حقوق تحصیل می‌کند به صراحت اعلام می‌کنم هیچ شخصی غیراز پولادگر نمی‌تواند به این موضوع اعتراض کند. طبق قانون فقط فردی که در موضوع ذی‌نفع است می‌تواند اعتراض کند و اگر این شکایت به دیوان عدالت برود، قابل بررسی نیست.» این عضو مجمع در ادامه با اشاره به اینکه در انتخابات به پولادگر رأی داده است گفت: «همه اهالی تکواندو می‌دانند که پولادگر معمار تکواندوی ایران است و زحمات او بر کسی پوشیده نیست. من خودم در جریان مجمع به پولادگر رأی دادم ولی معتقدم اگر قرار به اعتراضی بود باید در همان مجمع اعتراض می‌شد. همانطور که پولادگر اعتراض هم کرد و بعد از آن اعتراض خود را پس گرفت.» قربانی درباره ابطال انتخابات گفت: «هیچ ارگانی اجازه ابطال انتخابات را ندارد و فقط می‌توان دور دوم اخذ رأی را با حضور همان ترکیب مجمع و 2 کاندیدا اجرایی کرد. مانند مسابقه فوتبالی که دقیقه80از سوی داور به اشتباه سوت پایان زده می‌شود. در این صورت همان 10دقیقه باقیمانده برگزار می‌شود نه اینکه بازی از ابتدا تکرار شود. اینجا هم نماینده وزارت ورزش اشتباه کرده است.»

تبریک چو یا تهدید به تعلیق
بعد از انتخابات فدراسیون تکواندو «چانگ وون چو» رئیس فدراسیون جهانی تکواندو با ارسال پیامی انتخاب هادی ساعی را به‌عنوان رئیس فدراسیون تکواندوی ایران تبریک گفت. این پیام در حالی رسانه‌ای شد که تابه‌حال ساعی حکم ریاستش را از سوی وزیر ورزش دریافت نکرده است. مشخص نیست واکنش فدراسیون جهانی درخصوص ابطال انتخابات یا تکرار مجدد آن چه خواهد بود؟ تمام کش و قوس‌هایی که این روزها برای تکواندو رخ می‌دهد در حالی است که کمتر از یک سال به بازی‌های کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی هانگژو زمان باقی مانده و تکواندو همیشه سهم بسزایی در ارتقای جایگاه ایران در بازی‌ها داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید