• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 2 بهمن 1400
کد مطلب : 151473
+
-

نکته بازی/ هر گل، یک بازیکن


با شروع نقل‌وانتقالات زمستانی، آدم چیزهایی در این فوتبال می‌شنود که حیرت می‌کند. به‌عنوان مثال پرسپولیس دست روی شیمبا، مهاجم فولاد گذاشته که خود این مسئله به اندازه کافی عجیب هست، چرا که این بازیکن 38سال دارد و معمولا تیم‌های بزرگ دنیای فوتبال سراغ چنین مهره‌هایی نمی‌روند. داستان شگفت‌انگیزتر اما، شرایط عجیب فولاد برای موافقت با انتقال شیمبا به پرسپولیس است. آنها در ازای مهاجم خود 3 بازیکن از پرسپولیس خواسته‌اند. سعید آقایی، مهدی شیری و رضا اسدی 3 بازیکن مورد نظر جواد نکونام هستند. شیمبا کلا در نیم‌فصل اول 7گل زده که 4تا از آنها پنالتی بوده. این یعنی به ازای هر یک گل در جریان بازی شیمبا، فولاد یک بازیکن از پرسپولیس خواسته است. باز خدا را شکر گل‌های فوروارد برزیلی دورقمی نشد!


رشید نرو!
با توجه به شرایط عجیبی که رشید مظاهری در نیم‌فصل اول پشت سر گذاشت، بسیار طبیعی است که هر کجا بحث معاوضه یا انتقال بازیکن در جریان باشد، نام او هم به گوش برسد. رشید تمام نیم‌فصل اول را در استقلال سکونشین بود و حتی به نوعی شخصیت حرفه‌ای او هم زیر سؤال رفت. حالا اینکه خودش چقدر مقصر بود یک بحث دیگر است. نکته جالب اما این است که شنیده می‌شود باشگاه استقلال برای موافقت با صدور رضایتنامه مظاهری شروط سنگینی گذاشته که ازجمله آنها دریافت 6 میلیارد تومان از باشگاه خواهان مظاهری است. طبیعی است که این شرایط سایر باشگاه‌ها را فراری بدهد. با این وصف به‌نظر می‌رسد رشید می‌تواند نیم‌فصل دوم را هم دراستقلال بماند، استراحت کند، پولش را تمام و کمال بگیرد و استوری بگذارد!


همین را می‌خواستید؟
از آبادان خبر می‌رسد مدیران باشگاه صنعت نفت بالاخره زحمت کشیدند و بخشی از مطالبات بازیکنان را به آنها پرداختند. البته این رقم چیز دندانگیری نیست و حدود 10درصد از قرارداد بازیکنان را شامل می‌شود. قرار شده 20درصد دیگر هم به همین زودی به طلایی‌پوشان پرداخت شود. نکته اینجاست که بازیکنان نفت مدت‌هاست نسبت به مشکلات مالی معترض هستند و حتی دست به اعتصاب زده بودند. آنها حتی در بازی حذفی با خیبر خرم‌آباد هم حاضر نشدند؛ جایی که امیدهای نفت با 5 گل شکست خوردند و از این مسابقات کنار رفتند. در نتیجه این پولی که الان به نفتی‌ها تزریق شده، حکم نوشدارو بعد از مرگ سهراب را دارد. همین را می‌خواستید؟ خب 4 روز زودتر پول می‌دادید، شاید هنوز در مسابقات حذفی هم می‌ماندید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید