• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 2 بهمن 1400
کد مطلب : 151434
+
-

درگاه این خانه بوسیدنی ‌است

کتاب
درگاه این خانه بوسیدنی ‌است

زندگینامه تمام شهدا صفحاتی از خاطراتی شگرف هستند اما اگر کمی آن طرف‌تر بایستیم و از زاویه‌ای دیگر به ماجرا نگاه کنیم شاید قهرمان اصلی داستان‌ها مادران این افراد باشند. «درگاه این خانه بوسیدنی‌ است»، سرگذشتی از یکی از همین مادران نام‌آور است که فرزندانش شهید شده‌اند. در سراسر این روایت با فروغ منهی، مادر شهیدان داوود، رسول و علیرضا خالقی‌پور همراه می‌شویم و از قلم رسای زینب عرفانیان لذت می‌بریم.
 این بانوی بزرگ علاوه بر هدیه‌کردن 3جوان رعنا و ممتاز خود برای دفاع از وطن، سال‌ها از همسر جانباز خود نیز پرستاری کرده است؛ به‌عبارتی زندگی او به‌طور کامل با ایثار و از خودگذشتگی گره خورده است. در این کتاب متوجه خواهیم شد که نخستین شهید این خانواده داوود است که در سال۱۳۶۲ زمانی‌ که تنها ۱۸سال داشته، در عملیات خیبر به شهادت رسیده است.
 شهدای نامدار دیگر این خانواده رسول و علیرضا هستند که در سال‌۱۳۶۷ زمانی که به‌ترتیب ۲۱ و ۱۷ سال داشتند، در منطقه شلمچه به‌طور همزمان به شهادت رسیدند. حالا پس از گذشت چندین سال در کلمه کلمه این کتاب نام و یاد این شهدا را خواهیم یافت و در کوچه‌ای که به نام همین بزرگان است، همراه با مادری اسوه، تجدید خاطرات خواهیم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید