• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 2 بهمن 1400
کد مطلب : 151432
+
-

ایستگاه خبر / 6 بهمن؛ آغاز پیش‌فروش بلیت جشنواره

چهلمین جشنواره فیلم فجر روزانه پذیرای بیش از 50هزار نفر در سینماهای مردمی خواهد بود و برای 11روز جشنواره حدود 600هزار بلیت به فروش خواهد رسید. به گزارش همشهری در این دوره بالغ بر 15هزار صندلی در سینماهای مردمی به‌کار گرفته شده و این سینماها در 3 یا 4سانس با استفاده از 50درصد ظرفیت به نمایش فیلم‌ها خواهند پرداخت. در این دوره 62سالن در پایتخت فیلم‌های جشنواره را اکران خواهند کرد. همچنین در کنار تهران، 31مرکز استان نیز فیلم‌های جشنواره را اکران می‌کنند. می‌توان گفت که بالغ بر 100سالن سینما فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر را اکران می‌کنند. فیلم‌های مراکز استان براساس تقاضای مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها به‌صورت محدود اکران خواهند شد. به‌گفته مدیر فناوری اطلاعات چهلمین جشنواره فیلم فجر، بلیت‌فروشی فیلم‌ها به‌صورت آنلاین از ساعت ۱۰صبح روز ۶بهمن ماه آغاز می‌شود. میلاد شکرخواه همچنین گفت: ‌فروش بلیت فیلم‌های جشنواره به‌صورت آنلاین از طریق سامانه‌های بلیت‌فروشی «ایران‌تیک»، «سینماتیکت» و «گیشه هفت» برای عموم مردم در سراسر کشور امکان‌پذیر است. فروش بلیت فیلم‌های‌ جشنواره امسال، بدون هیچ محدودیتی و تنها به شرط وجود ظرفیت باقیمانده در سینماها و سانس‌های نمایش‌دهنده فیلم‌ها، تا 22بهمن ماه برای عموم مردم در سامانه‌های آنلاین فروش بلیت فعال خواهد بود. هر فرد با یک شماره تلفن همراه می‌تواند از هر 22فیلم بخش مسابقه سینمای ایران، تا سقف 2بلیت تهیه کند.

دستگیری سارق سینمایی

فرمانده یگان امداد پلیس پایتخت از دستگیری سارق وسایل سریال طلاق خبر داد و گفت: از سارق ۳ دوربین فیلمبرداری، چمدان حاوی دلار و تراول تقلبی، اسلحه کلت قلابی و لپ‌تاپ کشف شد.
به گزارش همشهری، تولید سریالِ طلاق بعد از سرقت متوقف شده بود. عوامل تولید این سریال که در مراحل پایانی تصویربرداری بود، ارزش تجهیزات به سرقت رفته را 800میلیون تومان برآورد‌ کرده‌اند. هاشمی، مجری طرح این سریال به خبرنگار تسنیم گفت: سارقان هرچه پیدا کردند به سرقت برده‌اند حتی به 4چمدان دلارِ تقلبی که کاراکترهای سریال از آن استفاده می‌کردند هم رحم نکردند. این تجهیزات در یک کامیون فوتون در منطقه فلاح تهران، میدان بهاران، خیابان بهاران جنوبی سرقت
شده بود.
تولید سریال طلاق به‌دلیل شیوع کرونا، چند ماهی متوقف بود. مجید واشقانی، حمید گودرزی، پیام دهکردی، قطب‌الدین صادقی و ناصر آقایی بازیگران اصلی این پروژه
هستند.

تجلیل از نصیریان در جشن منتقدان تئاتر

بیستمین جشن سالانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر در موزه ملی برگزار شد. به‌گزارش همشهری، در این مراسم برگزیدگان این انجمن معرفی و با اجرای فرزاد حسنی از آنها تقدیر شد. در این مراسم با حضور حجت‌اله ایوبی، رئیس کمیسیون ملی یونسکو و ایرج راد از یک عمر فعالیت هنری علی نصیریان تجلیل و تقدیرنامه عالی یونسکو به وی اهدا شد. در این بخش نصیریان گفت: ۷۰سال دلبسته تئاتر شدم و ۲دهه با فقر و تنگدستی مادی و معنوی تمرین کردیم. آن موقع فقط یک کتاب تئاتر داشتیم ولی آن موقع تجربه خوبی کسب کردم که یکی جریان‌سازی تئاتر و دیگری گروه تئاتر است. اگر گروه تئاتر نباشد جریان‌سازی تئاتر استمرار پیدا نمی‌کند. این هنرمند مطرح سینما و تئاتر گفت: نسل ما تمام شد ولی در نسل‌های جدید تئاتر، استعدادهای بسیار خوبی در زمینه کارگردانی، بازیگری و نمایشنامه‌نویسی وجود دارند. در ادامه مراسم همچنین از حسن نمک‌دوست از چهره‌های باسابقه عرصه مطبوعات تجلیل شد. در بخش پایانی مراسم با حضور بهمن فرمان‌آرا، نمایش «بیگانه در خانه» محمد مساوات جایزه رتبه سوم، نمایش‌های «صد درصد» و «پنجاه پنجاه» مرتضی اسماعیل‌کاشی جایزه رتبه دوم و نمایش «لانچر۵» پویا سعیدی و مسعود سلامی جایزه رتبه اول بهترین نمایش را از دیدگاه انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر دریافت کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید