• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 30 دی 1400
کد مطلب : 151364
+
-

امتحانات مجازی با حضور پلیس فتا

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا می‌گوید: طرح مقابله با تقلب در امتحانات نهایی با همیاری بیش از 120کارگروه ویژه در جریان است.
کلاهبرداران مثل همیشه کسب‌وکار خود را به روز می‌کنند. پس از انتشار خبرهایی درباره سوءاستفاده از سامانه‌های آموزشی در دوران کرونا، حالا پلیس فتا روی پیشگیری و مقابله با کلاهبرداری مجازی در این حوزه تمرکز کرده است. پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، روز گذشته نکاتی را درباره این موضوع به نقل از سرهنگ رامین پاشایی منتشر کرد. معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای انتظامی کشور با اشاره به دستگیری عاملان تبلیغ تقلب امتحانات نهایی در فضای مجازی، از تمامی دانش‌آموزان خواست فریب این تبلیغات را نخورند.
سرهنگ رامین پاشایی گفت: طرح عملیاتی و رصد پیش‌دستانه پلیس فتا با همیاری بیش از ۱۲۰کارگروه ویژه در واحدهای متناظر استانی و شهرستانی علیه هرگونه جریانات در حوزه تبلیغات دسیسه و تقلب در امتحانات نهایی دانش‌آموزان و دانشجویان در حال پیگیری بوده و اقدام قضایی علیه مرتکبان که در فضای مجازی مترصد کلاهبرداری از متقاضیان و اعمال مجرمانه خود هستند در حال اجراست.
این مقام انتظامی درباره سوءاستفاده‌های رخ‌ داده از فضای مجازی در حوزه‌های آموزشی توضیح داد: براساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۱۷۰تارنمای مجرمانه در این خصوص احصا شد و بیش از ۱۴فقره نیز تحت اقدامات قضایی اعم از دستگیری، احضار و مسدود‌سازی‌ حساب‌های مالی متهمان صورت گرفته است و با همکاری ویژه وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رسیدگی به این‌گونه تخلفات در جریان است. با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی ادوار گذشته مشخص است مجرمان سایبری فعال در این حوزه بدون داشتن هرگونه سواد علمی یا دسترسی به سؤالات امتحانی، پس از تبلیغات و فریب متقاضیان و دریافت مبالغ مختلف از آنان تحت عنوان ودیعه و سایر موارد، دیگر پاسخگوی متقاضیان نخواهند بود.
هشدار بعدی سرهنگ پاشایی خطاب به خانواده‌هایی است که برای دسترسی به سؤالات با این افراد کلاهبردار تماس برقرار کرده‌اند. او گفت: هنگام کشف موارد مجرمانه در این حوزه، اسامی دانش‌آموزان و دانشجویان متخلف نیز به نهادهای اجرایی 2وزارتخانه یادشده با هدف اعمال برخوردهای لازم و قانونی اعلام خواهد شد. از تمامی دانش‌آموزان و دانشجویان می‌خواهیم به هیچ عنوان فریب این‌گونه تبلیغات را نخورند. خانواده‌ها باید به این نکته توجه کنند که گاهی ارتکاب این اعمال مجرمانه و متخلفانه به‌صورت مخفیانه از سوی فرزندان آنها صورت می‌گیرد، پس ضمن راهنمایی فرزندان خود، نظارت مستمر و دائمی را بر نحوه فعالیت‌های تحصیلی و امتحانات آنان داشته باشند.
نکته آخر هم راهنمایی خانواده برای زمانی است که با تخلف‌هایی در این زمینه مواجه می‌شوند. سرهنگ پاشایی این مسیر را پیش‌روی خانواده‌ها قرار داد: درصورت مشاهده موارد مشکوک، خانواده‌ها می‌توانند موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به جهت برخورد قانونی با متخلفان و مجرمان منعکس کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید