• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 29 دی 1400
کد مطلب : 151221
+
-

نکته بازی/واقعی یا غیر واقعی؟


تجربه تاریخی نشان می‌دهد یکی از نشانه‌های وقوع بحران در هر تیمی، استفاده از کلمه «هوادار واقعی» است. یعنی هر جا این کلمه را شنیدید، یقین کنید که اوضاع خراب است. این یعنی یک مربی، مدیر یا بازیکن دارد تلاش می‎کند منتقدان را نادیده بگیرد و برچسب جعلی و قلابی به آنها بزند. آخرین نفری که این کار را کرده، امید نورافکن است. مدافع چپ سپاهان بعد از شکست این تیم برابر آلومینیوم اراک در جام حذفی، گفته: «از هواداران واقعی سپاهان عذرخواهی می‌کنم.» اشاره او حتما به کسانی است که نتایج اخیر این تیم را زیر سؤال می‌برند. حقیقت آن است که سپاهان با مهره‌های زیاد و مخارج فراوان، نتایج مورد انتظار را کسب نکرده و کاملا طبیعی است که از چنین تیمی انتقاد شود. واقعی و غیرواقعی هم ندارد.


الان برای لیگ برنامه دارید؟
پرسپولیس در اصفهان با 3 گل ذوب‌آهن را شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی صعود کرد. این بازی آنقدر یکطرفه بود که در پایان مسابقه هیچ‌یک از ذوبی‌ها حرفی برای گفتن نداشتند. در این میان شهاب گردان، سنگربان ذوب‌آهن که مدت‌ها محروم و مصدوم بوده و الان نیمکت‌نشین شده، با بیان اینکه پیروزی حق پرسپولیس بود، اضافه کرد: «ما برای جام حذفی برنامه خاصی نداشتیم و تمرکزمان روی لیگ است.» این یعنی رفته بودید که در جام حذفی ببازید؟ یعنی جلوی پرسپولیس برای شکست بازی کردید؟ چه‌کسی دوست ندارد در یک مسابقه پخش زنده تلویزیونی بهترین بازی‌اش را انجام بدهد؟ بعد چطور روی لیگ متمرکز هستید که پارسال به زور در جدول ماندید و امسال هم نیم‌فصل اول را روی پله یازدهم به پایان رساندید؟


چه اعتماد به نفس خوبی دارید
آدم اعتماد به نفس و خودباوری بعضی‌ها را که می‌بیند، جدا به حال‌شان غبطه می‌خورد. یکی از آنها مهدی تاج است. رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با آن سابقه درخشان، طوری رفتار می‌کند اصلا انگار نه انگار اتفاقی رخ داده است. تاج اخیرا اظهاراتی در مورد حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا انجام داده است. او در بخشی از همین مصاحبه در مورد اینکه عزیزی خادم گناه حذف را گردن فدراسیون قبلی انداخته، می‌گوید: «خیلی به این حرف‌ها توجه نکنید.» بعد هم توضیحات مبسوطی در مورد سیاست‌های کنفدراسیون و مشکلات ساختاری فوتبال ایران ارائه می‌دهد. تکلیف عزیزی خادم که روشن است  اما خداوکیلی شما بعد از «ویلموتس گیت» با چه رویی در انظار عمومی ظاهر می‌شوی؟ حال اظهار فضل‌های مدیریتی و رهنمود به دیگران پیشکش!

این خبر را به اشتراک بگذارید