• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 26 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160738
+
-

نکته بازی/ تلخ، اما واقعی

حسین ماهینی شاید در دوران بازی دفاع راست فوق‌العاده‌ای نبود، اما همیشه بلاگر نکته‌سنجی بوده است! کاپیتان پیشین پرسپولیس یکی از نخستین نفراتی بود که به قهرمانی استقلال واکنش نشان داد. برخلاف برخی عکس‌العمل‌های قبلی از سوی پیشکسوتان رقیب که سال‌های گذشته پرسپولیس را متهم به برخورداری از حمایت‌های جانبی می‌کردند، ماهینی روی شایستگی استقلال صحه گذاشت و به طعنه نوشت این تیم از بهانه‌هایش قوی‌تر بود. شاید چنین رویکردی در نگاه اول به مذاق خودی‌ها خوش نیاید و به‌اصطلاح «لایک‌بگیر» نباشد، اما در بلندمدت به تیم کمک می‌کند. آنچه ماهینی نوشت طعم تلخی داشت، اما دقیق بود. خود پرسپولیسی‌ها که قبل از این بقیه را به بهانه‌جویی متهم می‌کردند، امسال کت همه را از پشت بستند، از بس که به جان زمین و زمان غر زدند.

عجب پایان باشکوهی
ما 2 تا حامد لک داریم؛ دروازه‌بانی که پارسال درجه یک عمل کرد و با انواع واکنش‌های حیرت‌انگیز مخصوصا در لیگ قهرمانان آسیا لقب «هشت‌پا» را از هواداران گرفت و حامد لکی که امسال به هیچ توپی «نه» نگفت. زمانی که لک تازه به پرسپولیس آمده بود، هواداران به‌شدت به اسکوچیچ فشار می‌آوردند که او را به تیم ملی دعوت کند، اما حالا همانها کمپین فسخ قرارداد حامد با پرسپولیس را تشکیل داده‌اند. از نظر فنی، لک به‌شدت افت کرد که در این مورد باید از کادرفنی و مخصوصا داوود فنایی تقدیر شود، اما  او از نظر روانی هم تمرکز و آمادگی کامل را نداشت. گل بدی که لک از سجاد شهباززاده خورد، پایانی متناسب با فصل باشکوه او بود. واقعا خسته نباشی دلاور. خدا قوت!

باید حلوا حلوای‌تان می‌کردند؟
می‌دانیم که حمید مطهری این اواخر زیاد مشتری این ستون بوده، اما باور کنید خودش کاری می‌کند که نتوانیم از او دل بکنیم! مربی پرسپولیس که از مصاحبه‌های امسالش می‌شود 10 جلد فرهنگ لغات استخراج کرد، بعد از بازی با سپاهان و تثبیت قهرمانی استقلال گفته: «نمی‌خواهم گلایه کنم، اما به پرسپولیس به‌عنوان قهرمان 5 دوره گذشته لیگ برتر به اندازه کافی احترام گذاشته نشد.» خب باید چه کارتان می‌کردند برادر؟ حلوا حلوا می‌کردند و روی سر می‌گذاشتند؟ شاید هم انتظار داشتید فصل را با 6 امتیاز مثبت شروع کنید؛ بله؟ اگر هم منظور این است که چند بازیکن رفتند، خب کدام تیم ستاره از دست نداد؟ مگر امثال قائدی، دیاباته، ریگی و اسماعیلی از استقلال نرفتند؟ به‌نظر می‌رسد مطهری باید رویکرد دیگری را انتخاب کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید