• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 29 دی 1400
کد مطلب : 151207
+
-

درویش در تلویزیون


احمدرضا درویش، برای تلویزیون سریال می‌سازد. این خبری بود که دیروز علی دارابی، معاون وزارت میراث فرهنگی در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد. دارابی ماجرای کار جدید درویش را چنین شرح داد: «در دفتر معاونت میراث فرهنگی، میزبان فیلمنامه‌نویس و کارگردان شهیر ایران، احمدرضا درویش و دکتر مهدی فرجی، مدیر خوشنام و کاربلد سابق سیما و تهیه‌کننده حرفه‌ای امروز تلویزیون بودم. هر2 از خانواده معظم شهدا بوده و برایم عزیز هستند. ایشان خدمات زیادی به جامعه هنری کرده‌اند، با اخلاق، فهیم و وفادار به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی. درصدد ساخت سریالی به نام «کندو» هستند که عمدتا به زیبایی‌ها و پاکی‌های خطه سیستان و بلوچستان که معمولا از قاب دوربین‌ها گم بوده است می‌پردازد.» 
هنوز جزئیاتی درباره سریال کندو منتشر نشده، ولی در تیرماه سال گذشته خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها آمد که حکایت از ساخت سریال «فصل قلندران» توسط درویش داشت. به‌نظر می‌رسد، کندو همین فصل قلندران است که نامش تغییر یافته است. سریالی که داستانش در عصر صفویه و در جنوب کشور و حاشیه‌ خلیج‌فارس می‌گذرد. طبق خبری که سال گذشته رسانه‌ها درباره فصل قلندران منتشر کرده‌اند، این سریال داستانی و تاریخی در ۸ فصل ۱۳قسمتی که هر قسمت ۶۰دقیقه زمان دارد، ساخته خواهد شد و برای نگارش فیلمنامه این اثر، ۶ماه تحقیق شده است. همچنین مدت نگارش فیلمنامه ۱۸ماه بوده و ۴نویسنده فیلمنامه این اثر را به نگارش درآورده‌اند.
احمدرضا درویش در ابتدای دهه۸۰ هم قصد داشت سریالی را برای تلویزیون بسازد که ظاهرا بخش‌هایی از آن هم جلوی دوربین رفت، ولی در نهایت این مجموعه به سرانجام نرسید تا با حضور برخی از بازیگران این سریال، درویش فیلم «دوئل» را بسازد. از احمدرضا درویش فیلم «رستاخیز» آماده نمایش است. فیلمی که سال‌هاست در انتظار اکران عمومی به سر می‌برد و به‌ گفته تهیه‌کننده‌اش قرار است از ۱۶اسفند ماه به‌صورت آنلاین اکران شود.
تهیه کننده «رستاخیز» همچنین از مدیران فرهنگی کشور درخواست کرد؛ برای جبران بخشی از صدمات وارده به سازندگان فیلم سینمایی «رستاخیز» و همراهی با دوستداران این فیلم ؛ ترتیبی اتخاذ کنند که فیلم سینمایی «رستاخیز» همزمان با عرضه در پلتفرم‌ها ،به عنوان یکی از فیلم‌های اکران شروع سال جدید، در سینماها هم امکان نمایش داشته باشد. «خاطر نشان می‌کنم که این فیلم با قطع اسکوپ، از بهترین کیفیت تصویری و صوتی موجود در جهان بهره‌مند است و به درستی شایسته نمایش در سالن‌های سینماست.»

این خبر را به اشتراک بگذارید