• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 29 دی 1400
کد مطلب : 151192
+
-

بازگشت سیمرغ به آشیانه

به‌دنبال تعامل شهرداری تهران با سازمان سینمایی، برج میلاد باز هم خانه جشنواره فیلم فجر شد

گزارش یک
بازگشت سیمرغ به آشیانه

فهیمه پناه‌آذر - روزنامه‌نگار

برج میلاد با میزبانی 9دوره از جشنواره فیلم فجر رکورددار دیگر سالن‌های سینمایی است. بعد از برج میلاد هم سینما استقلال با 7دوره میزبانی در رده دوم قرار دارد. سینما فلسطین و سینما صحرا هم به‌ترتیب با 5و 3دوره میزبانی در پله سوم و چهارم قرار دارند. حالا قرار است میزبانی برج میلاد به 10دوره برسد و چهلمین جشنواره فیلم فجر با همکاری شهرداری تهران بار دیگر در میلاد با ظرفیت تقریبا 1600صندلی برگزار شود.
چند روز پیش بود که خبر برگزاری جشنواره مطبوعات در چهارسو منتشر شد؛ مجموعه‌ای که بیشتر میزبان جشنواره جهانی فجر در دوره‌های گذشته بود و انتخابش به‌عنوان میزبان جشنواره فجر با توجه به جانمایی که در مرکز شهر دارد و تعداد زیاد اهالی رسانه، نقدهایی به این انتخاب وارد شد؛ انتخابی که به‌نظر می‌رسید سازمان سینمایی کشور مجبور به گزینش آن بوده است. در نهایت برج میلاد با همکاری شهرداری انتخاب شد.
در جلسه مشترک معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری و رئیس سازمان سینمایی کشور در نهایت تصمیم بر این شد که برج میلاد محل برگزاری جشنواره فجر برای اهالی مطبوعات باشد. در این جلسه مقرر شد که مشکلات برج میلاد برای میزبانی حل شود. امین توکلی‌زاده، معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز ضمن اعلام آمادگی شهرداری برای تامین شرایط موردنیاز میزبانی و رفع اشکالات عنوان کرد با همکاری این مجموعه و تعامل با همکاران سازمان در مؤسسه سینماشهر به‌زودی موارد مطرح‌شده برای استانداردهای برگزاری حل می‌شود. محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی ضمن تأکید بر لزوم همگرایی مراکز و دستگاه‌های مختلف فرهنگی در برگزاری باشکوه جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: فجر ظرفیت بی‌بدلیل سینمای ایران و جشن‌های انقلاب است. جشنواره فیلم فجر گرانیگاه سینمای ایران است و با برگزاری باشکوه این رویداد، زمینه‌های لازم را برای شکوفایی سینمای ایران فراهم آوریم.  مسعود نقاش‌زاده، دبیر جشنواره نیز این رویداد را یک اتفاق مهم سینمایی اعلام کرد و از تمام نهادها همکاری همدلانه را برای اجرای هرچه بهتر جشنواره فیلم فجر خواستار شد. کرونا در 2سال اخیر شرایط را برای سینمای ایران و مدیران فرهنگی بد تلخ کرده است. برخی از امکانات سینمایی در این دوران دچار اختلال شده و نیاز است تمام دستگاه‌ها برای رفع این مورد وارد عمل شوند. در این جلسه مقرر شد همکاری و تعاملات بسیار خوبی بین شهرداری و سازمان برای فعالیت‌های فرهنگی و سینمایی صورت گیرد.

اکران روزانه 2فیلم در میلاد
طبق قرعه‌کشی انجام‌شده، نمایش فیلم‌ها در سالن رسانه‌ها هر روز شامل اکران 2فیلم می‌شود. امسال یک روز زودتر از شروع رسمی جشنواره یعنی ۱۱بهمن نمایش فیلم‌ها آغاز می‌شود و در سانس اول، بیرو و سانس دوم مرد بازنده به نمایش درمی‌آید. 12بهمن به‌ترتیب بهمن علفزار و شادروان اکران می‌شود. 13بهمن هم برف آخر و لایه‌های دروغ برای اهالی مطبوعات به نمایش درمی‌آید و اکران ملاقات خصوصی و ماهان هم به 14بهمن موکول شده است. بی‌مادر و دسته دختران هم 15بهمن اکران می‌شود و 16بهمن به فیلم‌های شب طلایی و هناس اختصاص می‌یابد. نگهبان شب و موقعیت مهدی روز 17بهمن و 18بهمن هم بی‌رویا و بدون قرار قبلی اکران می‌شود. شهرک و ۲۸۸۸ به‌ترتیب روز 19بهمن نمایش خود را دارد و ضد‌ و خائن‌کشی به 20بهمن رسیده است. در آخرین روز جشنواره هم درب و نمور نمایش داده می‌شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید