• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 28 دی 1400
کد مطلب : 151118
+
-

پیکان - استقلال چگونه لغو شد؟

با ابتلای دسته‌جمعی آبی‌پوشان به کرونا، بازی امروز آنها در جام‌حذفی برگزار نمی‌شود بازی هفته آینده مقابل هوادار هم وضعیت نامشخصی دارد

پیکان - استقلال چگونه لغو شد؟

درحالی‌که استقلالی‌ها خودشان را برای برگزاری دیدار حساس از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی مقابل پیکان آماده می‌کردند، خبر ناگهانی مثبت‌شدن تست کرونای تعداد زیادی از بازیکنان این تیم، شوک بزرگی به اردوی آبی‌های پایتخت وارد کرد. نخستین خبری که در مورد تعداد کرونایی‌های استقلال مخابره شد، از ابتلای 17بازیکن و 3عضو کادرفنی خبر می‌داد ولی دقایقی بعد چند خبرگزاری از ابتلای 10 تا 12بازیکن استقلال به کرونا خبر دادند. نکته مهم اینجاست که فرهاد مجیدی و مدیران استقلال از بازیکنان و اعضای تیم خواسته‌اند نام بازیکنان کرونایی رسانه‌ای نشود ولی پیگیری خبرنگار همشهری نشان می‌دهد که نفراتی مثل سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، علیرضا رضایی، سعیدی‌فر، مهدی‌پور و رودی ژستد در بین بازیکنان کرونایی قرار دارند. این در حالی است که چند بازیکن دیگر استقلال هم مبتلا به این ویروس هستند.

لغو کنفرانس مجیدی
روز گذشته کنفرانس خبری مجیدی هم لغو شد و البته مجتبی حسینی سرمربی پیکان در کنفرانس خبری حاضر شد. غیبت مجیدی در کنفرانس باعث شد خبرهایی در خصوص ابتلای او به ویروس کرونا نیز مطرح شود اما این خبر خیلی زود تکذیب شد و باشگاه استقلال اعلام کرد تست سرمربی‌اش منفی بوده است. با تصمیم مجیدی تمرین روز گذشته استقلال هم تعطیل شد و اعضای این تیم مجددا تست دادند تا براساس جواب‌های تست دوم در مورد برگزاری یا عدم‌ برگزاری بازی با پیکان تصمیم‌گیری شود.

قانون چه می‌گوید
طبق قانون، مسابقه یک تیم در شرایطی به‌خاطر ابتلای بازیکنان به کرونا لغو خواهد شد که آن تیم کمتر از 5+11بازیکن در لیست نفراتش داشته باشد. بنابراین اگر استقلال 16بازیکن با تست منفی داشته باشد، مشکلی برای رویارویی با پیکان در جام‌حذفی نداشته است؛ البته به شرطی که یکی از این 16بازیکن دروازه‌بان باشد. طبق قانون تعداد افراد مبتلا به کرونا در کادرفنی تیم هم منعی برای برگزاری بازی ایجاد نخواهد کرد. دیروز سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، ضمن اعلام این قانون در مورد سرنوشت بازی استقلال و پیکان گفت: «منتظر نتایج آزمایش‌ها هستیم و بعد از آن تصمیم‌گیری می‌شود. باید به ما لیست اعلام شود و براساس تعداد افراد مبتلا در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.»

تست مظاهری منفی شد
یکی از نکات جالب در اردوی آبی‌ها این بود که با وجود ابتلای حسینی و رضایی به کرونا، تست رشید مظاهری منفی بود و استقلال یک دروازه‌بان با تست منفی در اختیار داشت. دیروز برخی از کانال‌های خبری ادعا کردند که حضور رشید مظاهری در یک کافه، آن هم در حالی‌که ماسک نزده بود، باعث شده کادر فنی استقلال از این بازیکن به‌شدت شاکی باشند. اما این اتفاق بعید به‌نظر می‌رسد، چون مظاهری دچار سرماخوردگی شده بود و حتی در تمرین روز یکشنبه نیز به همین دلیل حضور نداشت. دو تست قبلی مظاهری منفی بود و این بازیکن دیروز تست سوم را داد که این تست هم منفی بود. بنابراین اگر بازی امروز‌ برگزار می‌شد رشید مظاهری باید درون دروازه استقلال قرار می‌گرفت.

20ساعت قبل از بازی؛ بالاخره لغو شد
در نهایت حوالی ساعت19:30 دیشب اعلام شد بازی پیکان و استقلال از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی به درخواست باشگاه استقلال لغو شده و برگزار نمی‌شود. البته سازمان لیگ هیچ آماری در خصوص تعداد بازیکنان مبتلاشده استقلال منتشر نکرد اما لغو مسابقه را اعلام کرد تا برگزاری بازی هفته آینده استقلال مقابل هوادار هم در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. این در حالی بود که پیکانی‌ها دیشب راهی هتل شده بودند و سعید دقیقی مدیر این تیم نیز ظهر دیروز در اظهارنظری جالب عنوان کرد: «آقای بیژن طاهری سرپرست استقلال امروز (دوشنبه) در جلسه هماهنگی بازی حضور داشتند اما ایشان در جریان جلسه هیچ صحبتی درباره ابتلای برخی اعضای تیم استقلال به کرونا انجام ندادند. حتی نماینده فدراسیون فوتبال و سایر حاضران درباره بازی برنامه‌ریزی کاملی انجام دادند اما باز هم موضوعی در این خصوص مطرح نشد که این مسئله جای سوال دارد!» به هر حال بازی استقلال و پیکان امروز برگزار نمی‌شود اما احتمال می‌رود حرف و حدیث درباره لغو این بازی در روزهای آینده ادامه داشته باشد. استقلالی‌ها تیرماه سال گذشته نیز به همین دلیل در لیگ برتر مقابل پارس‌جنوبی حاضر نشدند و درباره لغو آن بازی هم اعتراض‌های زیادی صورت گرفت.

زهر و عسل
فرهاد مجیدی در مورد جام حذفی  احساسات دوگانه‌ای دارد

استقلال امروز در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به مصاف پیکان خواهد رفت. آبی‌ها نمی‌توانند از این قرعه ناخشنود باشند؛ مخصوصا که پرسپولیس و سپاهان به تیم‌های دشوارتری مثل ذوب‌آهن و آلومینیوم اراک خوردند. استقلال در لیگ جزو مدعیان اصلی قهرمانی است. آنها نیم‌فصل اول را هم با صدرنشینی به پایان رساندند تا بیش از همیشه به شکستن طلسم 8ساله امیدوار شوند. این اما به آن معنا نیست که آبی‌ها به راحتی از کنار جام حذفی بگذرند. مسیر کوتاه و آسان قهرمانی در این مسابقات، برای هر تیمی وسوسه‌کننده است و قطعا استقلال هم تمام تلاشش را برای پیشروی در این مسابقات به‌کار خواهد گرفت.
نکته جالب اما به احساسات دوگانه فرهاد مجیدی در مورد جام حذفی مربوط می‌شود. سرمربی استقلال در دوران کوتاه مربیگری‌اش شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطراتش را از همین تورنمنت دشت کرده است. مجیدی 2فصل پیاپی در مسابقات حذفی موفق به شکست پرسپولیس شد. هر دو پیروزی فرهاد در ضربات پنالتی به‌دست آمد؛ یکی در نیمه‌نهایی و دیگری در یک‌چهارم. همه می‌دانند که برای مجیدی غلبه بر پرسپولیس بسیار حیاتی و شیرین است و او این حس را با هیچ‌چیز در جهان عوض نمی‌کند. حتی یک فایل صوتی از فرهاد وجود دارد که او در آن ابراز امیدواری کرده بود در مسابقات فصل گذشته جام حذفی به پرسپولیس بخورد. بنابراین 2پیروزی پیاپی برابر سرخ‌ها برای او بسیار دلچسب بود. با این حال بعد از برتری برابر پرسپولیس، جام حذفی روی تلخ خودش را هم به مجیدی نشان داد. او فصل اول در بازی فینال مغلوب تراکتور شد؛ شکستی که تبعات سنگینی برای مجیدی به همراه داشت و باعث شد او استقلال را ترک کند. احمد سعادتمند، مدیرعامل وقت استقلال که با مجیدی اختلافات شدید داشت، حتی به این مربی اجازه نداد در لیگ قهرمانان آسیا هدایت تیم را برعهده داشته باشد. آبی‌ها با مجید نامجومطلق راهی آن مسابقات شدند. سال بعدش هم استقلال بعد از برتری برابر پرسپولیس، در یک نیمه‌نهایی بسیار جنجالی گل‌گهر سیرجان را برد، اما بار دیگر در فینال شکست خورد؛ این‌بار مقابل فولاد و در ضربات پنالتی. ببینیم تیم مجیدی این فصل چه می‌کند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید