• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 28 دی 1400
کد مطلب : 151128
+
-

حتی به یک نفر ویزا ندهند به آمریکا نمی‌رویم

رئیس فدراسیون کشتی در یک نشست خبری پیرامون حواشی اخیر توضیح دادو گفت: دیدار با آمریکا دوستانه است، آن را سیاسی نکنید

حتی به یک نفر ویزا ندهند به آمریکا نمی‌رویم

حواشی به‌وجود آمده پیرامون فدراسیون کشتی بالاخره کاسه صبر رئیس این فدراسیون را لبریز کرد و علیرضا دبیر تصمیم گرفت با برگزاری یک نشست خبری به بحث و گفت‌وگو پیرامون این حواشی بپردازد. طی روزهای اخیر کلیپی تحت عنوان «گرین‌کارت علیرضا دبیر» در فضای مجازی منتشر شد که سؤالات زیادی برای اذهان عمومی ایجاد کرد. رئیس فدراسیون کشتی در نشست خبری درباره این مسئله توضیحات مفصلی ارائه کرد. او همچنین به بحث درباره حواشی مسابقه ایران و آمریکا پرداخت که قرار است بهمن‌ماه در تگزاس برگزار شود.

  ایران - آمریکا صرفا یک دیدار دوستانه است
رئیس فدراسیون کشتی درباره حواشی ایجادشده برای سفر آزادکاران به آمریکا، گفت:  دیدار با کشتی‌‌گیران آمریکا صرفا یک دیدار دوستانه است. کشتی ما از روس و آمریکا عقب است و هر چه مسابقه بدهیم، به نفع ماست. ما اگر در یک دیدار دوستانه ببازیم، بهتر از این است که در المپیک ببازیم. چرا باید بترسیم؟

   ماجرای گرین‌کارت جعلی
علیرضا دبیر در این جلسه کپیِ گرین‌کارتی که تحت عنوان گرین‌کارت او در فضای مجازی منتشر شده را همراه آورده بود. ظاهرا اصل این گرین‌کارت متعلق به یک خانم فرانسوی بوده که عکس و نام علیرضا دبیر روی آن قرار گرفته است! ضمن اینکه زمان درخواست این گرین‌کارت 49سالگی بود، درحالی‌که دبیر هم‌اکنون 44سال دارد. قهرمان المپیک سیدنی درباره این گرین‌کارت که ناشیانه جعل شده است، گفت: «متأسفانه اتفاقاتی افتاد و یک‌سری از آدم‌ها دروغ‌هایی نوشتند که من واقعا ناراحت شدم. ما پس از المپیک سیدنی مانند بسیاری از ورزشکاران گرین‌کارت گرفتیم تا شاید درس بخوانیم. خیلی‌ها در دهه 70 و 80 گرین‌کارت گرفتند. من هیچ‌وقت هم دنبال نکردم و چند سال پیش هم انصراف دادم. آیا کسی که گرین‌کارت دارد به سفارت آمریکا می‌رود تا ویزا بگیرد؟ آنقدر بی‌عقل هستند که در گرین‌کارت جعلی، جنسیت من را زن نوشته‌اند. دیروز سفارت آمریکا به فدراسیون ای‌میل زد که چرا آقای دبیر گرین‌کارت خودش را پس داده است. از من توضیح خواستند. همان‌جا هم از من سؤال کردند چرا گرین‌کارت را باطل کردی که گفتم از کشورتان خوشم نیامد. از ایرانی‌های آنجا بپرسید آیا آنجا را دوست دارند یا نه. به آنهایی که می‌گویند من در آمریکا چیزهایی دارم هم می‌گویم هر چه دارم، برای آنها! خیالتان جمع، من هیچ‌چیز در آنجا ندارم.

  به یک نفر هم ویزا ندهند آمریکا نمی‌رویم
رئیس فدراسیون کشتی درباره احتمال لغو دیدار دوستانه ایران و آمریکا، گفت: اگر حتی به یکی از کشتی‌گیران یا همراهان ویزا ندهند، به آمریکا نمی‌رویم. همین‌جا می‌گویم از آمریکا برای جام تختی دعوت می‌کنم و بهترین پذیرایی را از آنها می‌کنم. از وزارت خارجه هم درخواست می‌کنیم به آنها در فرودگاه ویزا بدهد. نگاه ما به این دیدار دوستانه است و امیدوارم آن را سیاسی نکنند.

   اینکه حق کشتی را می‌خواهم باج است؟
دبیر درباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران گفت: انتخابات کمیسیون ورزشکاران مهندسی شده بود. به آقای صالحی امیری که احترام زیادی برایش قائلم، گفتم حمید سوریان هم پرمدال‌ترین کشتی‌گیر است و هم نایب‌رئیس فدراسیون کشتی؛ از سهمیه 4نفر کمیسیون ورزشکاران به او بدهید. فایل صوتی صحبت‌های او را دارم که گفت من صد‌درصد موافقم و حمایت می‌کنم اما او را معرفی نکردند. دوستان می‌‌گویند دبیر باج می‌خواهد. کدام باج؟ اینکه حق کشتی را می‌خواهم باج است؟ دوستان باید حق کشتی را بدهند. ما دنبال جنگ و دعوا نیستیم. درباره کمیته به همین قدر بسنده می‌کنم. درباره بودجه و پخش‌کردن آن هم در اسفندماه صحبت می‌کنم. باید ببینم چه کسانی می‌آیند اسفند ثبت‌نام کنند آن وقت مفصل صحبت می‌کنم.

  اختلافی با وزارت ورزش نداریم
علیرضا دبیر با اشاره به حواشی پیش آمده درخصوص ارتباطش با وزارت ورزش، گفت: دوستان مدام می‌گویند ما اختلاف داریم. نه هیچ اختلافی نداریم. آقای سجادی قول داده این هفته بودجه کشتی را بدهد. 57روز است که پول نگرفته‌ایم. سجادی رفیق من است و او را دوست دارم. ما زمان زیادی نداریم. الان وقت تمرین بچه‌های ماست. الان وقت حمایت است نه نزدیک بازی‌های آسیایی. آن موقع پول به درد ما نمی‌خورد. ۱۴میلیارد از وزارت ورزش طلب داریم. امیدوارم وزارت ورزش کمک کند تا در بازی‌های آسیایی، جهانی و المپیک بهترین نتیجه را بگیریم.

   پای انتخابی تیم ملی ایستادم
دبیر در ادامه از مسابقات انتخابی دفاع کرد و گفت: روز اول وعده دادم انتخابی تیم ملی را جدی می‌گیرم. در المپیک و جهانی هم یک نفر را نمی‌توانید بگویید بدون انتخابی به تیم ملی رسیده باشد. آقای درستکار از اول چرخه را محکم گرفت و از قهرمانی کشور شروع کرد. چند سال بود این مسابقات به این خوبی برگزار نشده بود. آقای بنا هم از جام تختی کارش را شروع می‌کند. اعتقاد دارم انتخابی خوب و دقیق باعث رونق کشتی می‌شود.

   از بذری تشکر می‌کنم
دبیر درباره اتفاقات کشتی آزاد قهرمانی کشور که بسیاری معتقدند در وزن 92کیلوگرم اشتباه داوری سبب شکست احمد بذری شده است، گفت: من در ایران نبودم و وقتی آمدم متوجه این سروصداها شدم. فیلم کشتی بذری را به 8داور بین‌المللی‌مان دادم. 5نفر از آنها گفتند فیروزپور برنده است و 3نفر گفتند باید بذری برنده می‌شد. به کادر فنی هم گفتم امیدوارم حقی از کسی ضایع نشود و کادر فنی طوری برنامه‌ریزی کند که حقی از کسی خورده نشود. از احمد بذری تشکر می‌کنم. این بچه یک‌بار حرف نزد و سعی می‌کنیم از او تجلیل کنیم.

 حرمت بنا حفظ شود
رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به انتقاداتی که نسبت به محمد بنا می‌شود، گفت:ما منصورخان برزگر را از 2کیلومتری می‌بینیم همه به احترامش بلند می‌شویم. اکبرآقای فلاح هم نسبت به من نقد دارد اما به‌خودم اجازه نمی‌دهم حرفی بزنم. امیدوارم حرمت آقای بنا حفظ شود و از همه این را می‌خواهم. نقد را می‌توانیم درست مطرح کنیم و امیدوارم رعایت شود. قاسم رضایی و امید نوروزی برای ما عزیز هستند و اینجا خانه خودشان است. به‌خودم تذکر می‌دهم و امیدوارم حرمت بزرگ‌تر و مخصوصا آنها که مربی‌مان بودند را حفظ کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید