• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 28 دی 1400
کد مطلب : 151110
+
-

آماربازی

06
مهدی عبدی با 2گلی که در جام حذفی مقابل ذوب‌آهن به ثمر رساند، رسما بهترین گلزن این فصل پرسپولیسی‌ها شد. عبدی در لیگ برتر 4گل زده و به همراه عیسی آل‌کثیر که او هم 4گل در لیگ به ثمر رسانده بهترین گلزنان پرسپولیس در لیگ جاری هستند. اما آل‌کثیر یک گل هم در مرحله قبلی جام‌حذفی مقابل ویستا توربین زده بود تا بالاتر از عبدی به‌عنوان بهترین گلزن پرسپولیس در مجموع رقابت‌ها شناخته شود. اما عبدی جوان دیروز با 2گلی که در فولادشهر به ثمر رساند مجموع گل‌هایش در لیگ و جام‌حذفی را به 6گل رساند و بالاتر از آل‌کثیر قرار گرفت که فعلا مصدوم و دور از میادین است.

08
 بعد از عبدی و آل‌کثیر، دیگر گلزنان پرسپولیس در این فصل به‌ترتیب مهدی ترابی و سیامک نعمتی با 3گل، علی شجاعی با 2گل و رضا اسدی، میلاد سرلک، فرشاد فرجی، کمال کامیابی‌نیا، حامد پاکدل، محمد شریفی و وحید امیری هر کدام با یک گل هستند. از 28گل پرسپولیس در لیگ و جام‌حذفی 26گل توسط این بازیکنان زده شده و 2گل هم گل به‌خودی بازیکنان حریف بوده است. اما تأثیرگذارترین بازیکن پرسپولیس در این گل‌ها مهدی ترابی است که با 3گل و 5پاس گل مجموعا روی 8گل (29درصد از گل‌های تیمش) تأثیرگذار بوده است. ترابی یک پنالتی را هم در لیگ هدر داده که با گل کردن آن پنالتی می‌توانست رکوردش را از این هم بهتر کند.

10
 اما تأثیرگذارترین بازیکن لیگ برتر در پایان نیم‌فصل، یک ستاره خارجی است که روی 9گل تیمش تأثیرگذار بوده و به این ترتیب یک پله بالاتر از مهدی ترابی قرار گرفته است. کوین یامگا در نیم‌فصل اول 7گل برای استقلال زد و 2پاس گل هم داد تا تأثیرگذاری‌اش روی گل‌های این تیم به عدد9برسد. البته 4گل از 7گل یامگا روی ضربات پنالتی زده شده که یکی از پنالتی‌ها هم توسط خودش به‌دست آمده است. او بالاتر از ترابی، منشا و سعید صادقی قرار گرفته که هر کدام روی 8گل تأثیرگذار بوده‌اند؛ ترابی با 3گل و 5پاس گل برای پرسپولیس، سعید صادقی با 4گل و 4پاس گل برای گل‌گهر و گادوین منشا با 8گل و بدون پاس گل در تیم مس رفسنجان.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید