• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
سه شنبه 28 دی 1400
کد مطلب : 151095
+
-

کتاب «شهامت تدریس» در بوته نقد

دریچه
کتاب «شهامت تدریس» در بوته نقد

نشست نقد و بررسی کتاب «شهامت تدریس» امروز ساعت 10صبح با حضور مقصود فراستخواه، نعمت‌الله فاضلی و نوگل روحانی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
به گزارش همشهری، اخیرا کتاب شهامت تدریس، مشهورترین اثر پارکر جی پالمر، معلم، فیلسوف و جامعه‌شناس سرشناس با ترجمه نوگل روحانی به همت انتشارات هوش‌ناب منتشر شده‌است. پالمر در این کتاب عصاره اندیشه خود درباره معلمی و تدریس را به زبانی شیوا و روان با مخاطب در میان می‌گذارد. گاه از زبان شاعری دلسوخته و گاه حکیمی فرزانه، گاهی از زبان علم و گاه از زبان تجربه، سخن می‌گوید. پالمر تجربه زیسته خود از امر آموزش را که حاصل دهه‌ها تدریس در سطوح مختلف خصوصا آموزش عالی است، در قالبی همه‌شمول و همه‌فهم بیان می‌کند و برای پروراندن ایده‌هایش از شاعران، نویسندگان، دانشمندان و فیلسوفان وام می‌گیرد. کلام او، آشنا و صمیمی است، زیرا از تجارب واقعی معلمان و مدرسان دانشگاه صحبت می‌کند، از دلهره‌ها و رنج‌هایشان می‌گوید، از اشتیاق و دل‌سپردگی‌شان به امر یاددهی و یادگیری، و دغدغه‌مندی‌شان برای سرنوشت کودکان و جوانان حرف می‌زند.
علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید