• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 26 دی 1400
کد مطلب : 150923
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/M8pYQ
+
-

پنجره ایرانی

در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی در اروپا بیشتر اخبار پیرامون بازیکنان ایرانی می‌چرخد

هالند در پیروزی 5 بر یک دورتموند بر فرایبورگ طبق معمول بی‌رحم بود و درخشید. او با این‌حال از شرایطی که در باشگاه آلمانی دارد خشنود نیست. مهاجم نروژی به Viaplay از فشاری که باشگاه آلمانی بر او وارد می‌کند حرف زده و گفته: «در 6‌ماه اخیر تصمیم گرفته‌ام چیزی خارج از احترام درباره دورتموند بر زبان نیاورم اما باشگاه شروع به تحت فشار گذاشتن من کرده است. آنها به من فشار می‌آورند تا درباره آینده‌ام تصمیم بگیرم. از همان ابتدا گفتم تمرکزم روی فوتبال است زیرا این تمرکز بهترین کمک برای درخشش در فوتبال است. مدتی است این فشار را احساس می‌کنم. همانطور که گفتم، تنها کاری که می‌خواهم انجام دهم، فوتبال است که هم‌اکنون نمی‌توانم آن را به‌درستی انجام دهم.» گواردیولا به باشگاه منچسترسیتی دستور داده که هر جوری هست بچه‌غول را برای فصل آینده بخرند. در تابستان رقم فسخ قرارداد او به 75میلیون یورو کاهش می‌یابد. خود این بازیکن گفته دوست دارد در اسپانیا به فوتبالش ادامه دهد. اگر بارسلونا بتواند برای خریدش وام بگیرد، شاید او به این باشگاه برود تا نقش اول را در تیم ایفا کند اما اگر نشد، رئال مادرید هم هست. ترکیب او با امباپه، بنزما و وینیسیوس هر تیمی را به هراس خواهد افکند. رئال‌مادرید قدرت خرید و پرداخت دستمزد او و امباپه را به‌طور همزمان دارد.

   امباپه و قرارداد کوتاه‌مدت
دیگر بر کسی پوشیده نیست که مهاجم فرانسوی می‌‌خواهد در فصل آینده به رئال مادرید برود. پاری‌سن‌ژرمن در تابستان گذشته پیشنهاد 200میلیون یورویی رئال را رد کرد و 6ماه دیگر این بازیکن رایگان می‌شود. با این‌حال، امباپه قبلا گفته بود که دوست داشته بابت رفتنش سودی به باشگاه فرانسوی برسد. برای همین شنیده شده که او می‌خواهد قراردادی کوتاه‌مدت با پی‌اس‌جی امضا کند تا رفتنش رایگان تمام نشود.

   کرونا در سویا
باشگاه پورتو در حال خالی‌شدن از بازیکن و ستاره است. پس از فروش سرجیو اولیویرا به آاس‌رم، حالا نوبت خسوس کرونای مکزیکی است تا از یک تیم دیگر سردرآورد. کرونا با قراردادی 2.5‌ساله و با ارزش 3.5‌میلیون یورو راهی سویا شد. او در سال2015 از توئنته به پورتو پیوسته و بهترین بازیکن فصل‌20-2019 لیگ برتر پرتغال لقب گرفته بود. براساس اخبار منتشر‌شده 2‌بازیکن دیگر این تیم هم ممکن است باشگاه را به مقصد لیگ‌های دیگر ترک کنند اما خیال هواداران بابت ماندن مهدی طارمی راحت است.

   نانی در لیگ سالمندان
نانی، ستاره سابق پرتغالی منچسترسیتی در 35سالگی از باشگاه اورلاندوسیتی در انتقالی آزاد و با قراردادی 1.5‌ساله به ونتزیا ایتالیا پیوست. او پس از 3‌سال به فوتبال اروپا برمی‌گردد. نانی در لیگ حرفه‌ای آمریکا در 88بازی 31گل زد. او در کنار ریبری، زلاتان، ژیرو و دیگران سری‌آ را به خانه سالمندان تبدیل خواهد کرد.

   سرمربی لیون و علاقه شدید به سردار
فکر کردید می‌شود خبر نقل‌وانتقالاتی بخوانید و اثری از سردار آزمون نباشد؟ او در 9سال اخیر یک دور همه باشگاه‌های اروپایی را گشته و به این تیم‌ها منتقل شده؛ البته روی کاغذ. حالا باشگاه‌ لیون خیلی جدی خواهان اوست اما نمی‌‌خواهد ولخرجی کند. پیتر بوش، سرمربی هلندی این تیم دوباره از سردار تمجید و او را بازیکن خوبی توصیف کرده. در این میان خبر رسید زنیتی‌ها برای فروش آزمون 5‌میلیون یورو از یووه خواسته‌اند. هر وقت آزمون با باشگاه جدیدی رسمی امضا کرد، خبر آن را باور کنید.

   صیاد و رؤیای انگلیس
اللهیار صیادمنش هنوز مشخص نیست چه سرنوشتی در نیم‌فصل دوم فوتبال باشگاهی در اروپا پیدا می‌کند. این بازیکن در مالکیت فنرباغچه است اما مدتی قرضی در زوریای اوکراین بازی کرد و موفق هم بود. پیش از این گفته شد باشگاه فنرباغچه مبلغ 5‌میلیون یورو را برای فروش مهاجم ایرانی‌اش درنظر گرفته ولی به‌تازگی قیمت او یک‌میلیون بالا رفته است. هال‌سیتی که در دسته پایین‌تر فوتبال انگلیس حضور دارد، به‌طور جدی این مهاجم را می‌خواهد. Acun Ilıcalı مالک جدید این باشگاه انگلیسی صیادمنش و میها زاجیچ را با هم می‌خواهد و حاضر است برای جذب این دو بازیکن 12میلیون به باشگاه ترکیه‌ای بدهد. انگار 20درصد از این انتقال هم به باشگاه استقلال می‌رسد که اگر 6میلیون یورو باشد می‌کند به‌عبارتی یک‌میلیون و 200هزار دلار؛ مبلغی که از فروش ‌اللهیار به فنرباغچه به استقلال رسید 750هزار دلار بود.
   
مسکنی به نام عابدزاده
سایت nfobierzo اسپانیا خبر داده که نظر باشگاه سویا به عملکرد امیر عابدزاده درون دروازه پونفرادینا در سگوندا دیویژن یا لیگ دسته دوم باشگاه‌های اسپانیا جلب شده است. ارزش دروازه‌بان ملی‌پوش ایرانی 3.5‌میلیون یورو تخمین زده شده. مارکو دمیترویچ دروازه‌بان صربستانی سویا، به ویروس کرونا مبتلا شده و دیگر دروازه‌بان این تیم یعنی یاسین بونو به همراه تیم ملی مراکش در جام ملت‌های آفریقا و در کامرون به‌سر می‌برد. عابدزاده می‌تواند یک‌ مسکن فوری و قوی برای این تیم باشد.

   عزت‌اللهی یار جدید استراماچونی
سعید عزت‌اللهی، هافبک دفاعی ملی‌پوش و ثابت ایران در تیمی در دانمارک بازی می‌کند که تقریبا سقوط خواهد کرد؛ همان تیمی که یامگا پیش از بازی در استقلال در آن حضور داشت. حالا به‌طور رسمی اعلام شده که استراماچونی برای الغرافه قطر این بازیکن را از وایله خریداری کرده است. او که سابقه بازی در لیگ چمپیونشیپ انگلستان، روسیه، بلژیک و دانمارک را دارد، برای اولین‌بار راهی لیگ ستارگان قطر می‌شود. عزت‌اللهی درنظرسنجی بهترین هافبک لیگ دانمارک هم قرار داشت و انگار استقلال هم برای نیم‌فصل دوم دنبال او بود. مهدی طارمی آخرین بازیکن ایرانی الغرافه بود‌ که عاقبت به‌خیر شد و از این تیم به لیگ برتر پرتغال رفت. عزت‌اللهی در این یک‌و‌نیم فصل نزدیک به 50بازی با پیراهن وایله انجام داده و 5‌گل با پیراهن این تیم به ثمر رسانده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید