• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 26 دی 1400
کد مطلب : 150916
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/BB5zx
+
-

مسافران مغولستان به خط شدند

مسابقات کشتی قهرمانی کشور با حواشی زیادی ازجمله درگیری کشتی‌گیران و قضاوت بحث‌برانگیز داوران همراه بود

مسافران مغولستان به خط شدند

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور در شهر گرگان به پایان رسید. طبق اعلام قبلی فدراسیون کشتی، نفرات اول این مسابقات باید راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا شوند که فروردین‌ماه به میزبانی کشور مغولستان برگزار می‌شود. اما با توجه به نتایجی که در گرگان به‌دست آمد، کادر فنی تیم ملی چالش بزرگی در پیش خواهد داشت چراکه خیلی از نفرات اول تا به حال دوبنده تیم ملی را بر تن نکرده‌اند و نخستین رقابت بین‌المللی آنها در بزرگسالان، مسابقات قهرمانی آسیا خواهد بود.

  گمنام‌های ملی‌پوش
رضا مومنی در 57کیلوگرم، داریوش حضرتقلی‌زاده در 61کیلوگرم، رحمان عموزاد در 65کیلوگرم، محمدمهدی یگانه جعفری در 70کیلوگرم، یونس امامی در 74کیلوگرم، علی سوادکوهی در 79کیلوگرم، محسن مصطفوی در 86کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در 92کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در 97کیلوگرم و یدالله محبی در 125کیلوگرم توانستند به مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور برسند. کادر فنی هنوز نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا را رسما اعلام نکرده است ولی طبق اعلام قبلی دارندگان مدال طلا صاحب دوبنده تیم ملی خواهند شد. البته در بعضی از اوزان مشکلات داوری باعث درگیری و ایجاد حاشیه شد ولی بعید به‌نظر می‌رسد در نتایج کلی تغییری رخ دهد.

  اعتراض شدید به داوری
در کشتی فینال وزن 92کیلوگرم درحالی‌که تا ثانیه‌های پایانی احمد بذری از امیرحسین فیروزپور پیش بود در صحنه‌ای مشکوک داوران به نفع فیروزپور رأی دادند و به این ترتیب جنجال آغاز شد. بعد از این اتفاق علی‌اصغر بذری پسرعمو و مربی احمد بذری با عصبانیت به سمت کمیته فنی رفت و گفت: «از اول هدف‌تان این بود که فیروزپور برنده شود. همه دیدند چه اتفاقی افتاد!» در جریان رقابت‌های لیگ کشتی هم در دیدار بین فیروزپور و کریمی اتفاق مشابهی افتاد که علیرضا رضایی سرمربی تیم ارس به‌شدت به نحوه داوری انتقاد داشت و عنوان کرد علیرضا کریمی با ناداوری در مقابل فیروزپور شکست خورده است. پس از شکست بذری در مقابل فیروزپور، تعدادی از طرفداران بذری با پرش از روی سکو به محوطه تشک آمدند و قصد هجوم به سمت داوران را داشتند که مأموران نیروی انتظامی مانع آنها شدند و معترضان را به بیرون سالن هدایت کردند. در وزن 70کیلوگرم هم بین امیرمحمد یزدانی از مازندران و خیراللهی قهرمانی از کرمانشاه درگیری رخ داد که یکی از مربیان کرمانشاه وارد تشک شد و ضربه‌ای به یزدانی زد! بلافاصله پای عسگری محمدیان رئیس هیأت کشتی مازندران هم به تشک باز شد. البته محمدیان بیشتر سعی در آرام کردن یزدانی داشت ولی حضورش روی تشک خلاف مقررات است.

  درگیری کشتی‌گیر با مأموران انتظامی
اما اوج جنجال و درگیری در کشتی دسته فوق‌سنگین رخ داد؛ جایی که مهدی هاشمی در مقابل یدالله محبی حاضر شده بود. هاشمی کشتی‌گیر پرحاشیه جویباری است که در دوران ریاست رسول خادم بر فدراسیون کشتی به‌دلیل رفتارهایش و مصاحبه علیه کادر فنی و شرایط اردو محروم شده بود. او در گرگان بار دیگر با ایجاد درگیری به صدر اخبار برگشت. مهدی هاشمی در یک کشتی یکطرفه با ضربه فنی مقابل یدالله محبی شکست خورد و حین خروج از سالن با لگد به تابلو تبلیغاتی زد که به مأمور نیروی انتظامی برخورد کرد. با این اقدام درگیری بین هاشمی و مأموران نیروی انتظامی آغاز شد که در ادامه اقوام هاشمی هم پایشان به این درگیری باز شد. در این درگیری مأموران نیروی انتظامی مجبور به استفاده از اسپری فلفل شدند و درنهایت کشتی‌گیر خاطی را به بیرون سالن هدایت کردند.
این 3درگیری شدید در مسابقات قهرمانی کشور، مسئله مهمی است که فدراسیون کشتی و البته کمیته انضباطی باید قاطعانه با آن برخورد کنند تا دیگر شاهد این قبیل اتفاقات در مسابقات نباشیم. کمیته داوران هم باید درباره ابهامات پیش‌آمده پاسخگو باشد تا شائبه ناداوری در اذهان شکل نگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید