• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 26 دی 1400
کد مطلب : 150915
+
-

یک بام و دو هوا در وزارت ورزش

10روز از انتخابات فدراسیون تکواندو گذشته اما وزیر ورزش هنوز حکم ریاست هادی ساعی را صادر نکرده است

محسن محمودصفری

رودربایستی وزارت ورزش، فدراسیون تکواندو را در حالت کما قرار داده است. درحالی‌که انتخابات این فدراسیون 15دی‌ماه برگزار شده هنوز وزیر ورزش حکم هادی ساعی را برای هدایت فدراسیون تکواندو صادر نکرده است. انفعال در رفتار وزارت ورزش تا حدی است که وزیر نه نتیجه انتخابات را برای ابطال به دیوان عدالت اداری ارسال می‌کند و نه حکم ساعی را برای ریاست می‌زند تا این ورزش المپیکی در آستانه بازی‌های کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی از بحران و بلاتکلیفی خارج شود.
در انتخابات فدراسیون تکواندو، هادی ساعی 29رای آورد و سیدمحمد پولادگر 27رای؛ به این ترتیب ساعی به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون انتخاب شد. در پایان مجمع و بعد از مشخص‌شدن نتیجه، پولادگر درخواست بازشماری رای‌ها را داد ولی بعد از اینکه اعضای مجمع با تصمیم او موافقت کردند درخواستش را پس گرفت و به‌نوعی شکست را پذیرفت. بعد از این انتخابات، پولادگر به‌عنوان معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش معرفی شد. در انتخابات فدراسیون تکواندو، نماینده وزارت ورزش با اعلام موضع بی‌طرفی این وزارتخانه از دادن رأی خودداری کرد و این در حالی بود که خود پولادگر به‌عنوان نماینده وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون شنا رأی داد. سیاست یک بام و دو هوای وزارت ورزش از همین 2 تصمیم در فاصله زمانی حدود یک هفته مشخص است. با گذشت 7روز از انتخابات فدراسیون تکواندو در 23دی‌ماه روسای برخی هیأت‌ها که نامی از آنها منتشر نشده است در نامه‌ای به وزارت ورزش خواستار ابطال انتخابات شده‌اند. اینکه در آن 7روز چرا اعتراضی نشده بود و آیا این موضوع با پست گرفتن پولادگر در وزارت ورزش ارتباط دارد یا خیر، ازجمله ابهامات این نامه است که در ادامه بخشی از آن را می‌خوانید.
«با سلام و احترام؛ همانطور که مستحضرید انتخابات رئیس و هیأت‌رئیسه فدراسیون تکواندو در تاریخ 15دی‌ماه 1400با حضور 57نفر از اعضای مجمع در محل سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار و آقای هادی ساعی با 29رای به‌عنوان رئیس فدراسیون معرفی شد. اما از روز بعد از مجمع، ابهاماتی در فضای مجازی و بین اعضای مجمع درخصوص صحت انتخابات مطرح و اعلام شد که آقای هادی ساعی موفق به کسب حداکثر مطلق آرا نشده است. از این‌رو تعدادی از روسای هیأت‌های تکواندوی استانی طی نامه‌هایی خواستار بررسی دقیق موضوع و احقاق حق شده‌اند. با توجه به حضور 57نفر در مجمع و نصف این عدد که معادل 28.5می‌شود، نصف به‌علاوه یک رأی برابر 29.5رأی است و با توجه به اینکه در انتخابات نیم رأی وجود ندارد و همچنین قوانین ریاضی که عدد 5 (در اینجا نیم) برای اعداد فرد به سمت بالا گرد می‌شود، واضح است که رئیس منتخب بایستی حداقل 30رای کسب می‌کرده است و با وجود کسب 29رای، معرفی رئیس فدراسیون خلاف قوانین بوده و اشتباه صورت پذیرفته است. لذا از حضرتعالی خواهشمند است به جهت پاسداشت حقوق خانواده بزرگ تکواندو درخصوص توقف صدور حکم و انجام بررسی‌های تکمیلی و اعمال قانون، دستور مقتضی صادر فرمایید.»
مشابه این اتفاق در انتخابات فدراسیون‌های اتوموبیلرانی و وزنه‌برداری هم رخ داد که در اتوموبیلرانی کار به رای‌گیری مجدد از اعضا رسید ولی در وزنه‌برداری علی مرادی با همان اکثریت آرا به ریاست رسید. 2 اقدام متفاوت در 2 انتخابات که هر دو براساس یک اساسنامه برگزار شده است؛ اساسنامه‌ای که در بند یک ماده15صراحتا اعلام می‌کند تصمیم با اکثریت آرا پذیرفته است و برای عزل رئیس نیاز به نصف به اضافه یک رأی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :