• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 17 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15084
+
-

کافه مجلس

  توضیحات اژه‌ای درباره تلگرام

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه روز گذشته در جلسه فراکسیون امید حضور پیدا کرد و به سؤالاتی درباره تلگرام پاسخ داد. سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی، عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با فارس گفته است: محسنی اژه‌ای در این رابطه اشاره کرد که شورای مجازی یک کمیسیون قضایی دارد که متشکل از 13نفر است که مسئول آن قوه قضاییه است اما 6نفر از دولت هم در آن حضور دارند. 6نفر هم افراد مختلف دیگر حاضر می‌شوند لذا در آن شورا مسئله فیلترینگ تلگرام مطرح شده است. وی ادامه داد: البته نمایندگان این را هم مطرح کردند که اگر در این شورا موضوع فیلترینگ مطرح شده است، چرا به دادستانی انتقال داده شده و دادستانی حکم توقیف تلگرام را داده است. بهتر بود که شورای‌عالی فضای مجازی این کار را می‌کرد. موسوی‌بیوکی ادامه داد: متأسفانه در این رابطه ما جوابی نگرفتیم و پاسخی از سوی محسنی‌اژه‌ای درباره موضوع فیلترینگ تلگرام دریافت نکردیم. وی در پایان اظهار داشت: آقای اژه‌ای همچنین گفت موضوع فیلترینگ تلگرام قطعی است و حکم قضایی برای آن صادر شده است.

  تشکیل 5تیم برای بررسی مشکلات کشور

اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از تشکیل 5تیم به‌منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات مناطق مختلف کشور خبر داد. او در گفت‌وگو با ایسنا گفته است کل کشور به 5منطقه جنوب، شمال، شرق، غرب و مرکز تقسیم شد و 5گروه تشکیل شد. برای هر یک از این گروه‌ها سرگروه از هیأت رئیسه کمیسیون تعیین شد.

  دعوت از رئیس‌جمهور

مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در صحن علنی پارلمان طی تذکر شفاهی اظهار داشت: از آقای رئیس‌جمهور دعوت شود تا طی جلسه علنی یا غیرعلنی برای فیلترینگ تلگرام جواب دهند. به گزارش فارس، وی افزود: مردم از ما سؤال می‌کنند اگر رئیس‌جمهور مخالف فیلترینگ تلگرام است پس چرا برخی می‌گویند او مخفیانه موافقت کرده است. اگر هم موافق است پس چرا می‌گوید با آن مخالف هستم.

  سپاه با اقدام فرهنگی در فضای مجازی موافق است

در نشست روز گذشته کمیسیون فرهنگی سردار نقدی، معاون فرهنگی و اجتماعی و سردار جوکار، معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران انقلاب حضور داشتند که گزارشی از وضعیت فرهنگی در سپاه و جامعه ارائه کردند. احد آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی، درباره این جلسه به خانه ملت گفت: معاون فرهنگی سپاه اعتقاد دارد که در حوزه فضای مجازی، عفاف و حجاب و مسائل روز نیز به‌دلیل کم‌کاری متولیان فرهنگی ناچار به مواجهه‌های غیرفرهنگی می‌شویم و ضعف دستگاه‌های متولی باعث می‌شود که دستگاه‌های مجری قانون به مسائل فرهنگی ورود کنند؛ لذا سپاه نیز با اقدام فرهنگی در این حوزه‌ها موافق است.

  2‌ماه روی برجام بحث کردیم نه 15دقیقه

احمد سالک، نماینده اصفهان دیروز در مجلس در مخالفت با لایحه مرتبط با پولشویی گفت: برجام را ظرف ۱۵دقیقه تصویب کردیم. امروز نباید این اتفاق در مورد دو لایحه مبارزه با قانون پولشویی بیفتد. به گزارش ایسنا، علی لاریجانی، رئیس مجلس در واکنش به این صحبت سالک گفت: برجام 2‌ماه در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ساعت‌ها فراکسیون‌های مختلف و دبیرخانه شورای امنیت روی آن بحث و بررسی کردند .

این خبر را به اشتراک بگذارید