• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 21 دی 1400
کد مطلب : 150559
+
-

از سوی وزارت اطلاعات صورت گرفت

انهدام باند زمین‌خواری 3هزار میلیاردی

انهدام باند زمین‌خواری 3هزار میلیاردی

اعضای باند زمین‌خواری و جعل اسناد که از این راه 3هزار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند توسط مأموران وزارت اطلاعات شناسایی و نفرات اصلی آن در سطح کشور دستگیر شدند.
به گزارش همشهری و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، این باند یکی از بزرگ‌ترین باندهای حرفه‌ای زمین‌خواری و جعل اسناد با تمرکز بر مناطق مرغوب استان تهران نظیر شمیران، کن، لویزان، سعادت‌آباد، ازگل، قلهک، پونک، فشم، فیروزکوه، کهریزک و برخی پلاک‌های ثبتی در استان‌های مازندران، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، البرز و... بودند که با اقدامات متقلبانه، تعداد زیادی از قطعات اراضی مذکور را تصاحب کرده بودند.
این شبکه از تعدادی از دلالان و جاعلان حوزه زمین تشکیل شده بود که با همکاری بعضی از بازنشستگان ثبت اسناد و یکی از دفترخانه‌های اسناد رسمی، در فرایندی پیچیده، اقدام به شناسایی اراضی بدون صاحب، املاک اشخاص خارج‌ نشین و اراضی عمومی در اقصی نقاط کشور کرده و با جعل اسناد مربوط به این اراضی به نام تعدادی از افراد فریب خورده و گرفتن وکالت فروش از آن‌ها، موفق به اخذ سند رسمی برای این اراضی شدند. در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: با ورود سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) به این پرونده، از انتقال مالکیت این اراضی به مساحت بیش از 200هزار مترمربع و ارزش تقریبی 3هزار میلیارد تومان جلوگیری و 15نفر از اعضای اصلی باند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید