• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 21 دی 1400
کد مطلب : 150555
+
-

خبرهای کوتاه / تذکر اژه‌ای درباره استفاده از پابند

رئیس قوه قضاییه در جلسه روز گذشته شورای‌عالی قضایی با اشاره به موضوع توجه به بهبود وضعیت زندان‌ها و زندانیان، بار دیگر بر ضرورت حفظ کرامت متهمان و محکومان تأکید کرد و مسئولان ذیربط را نسبت به استفاده از پابند در موارد غیرضرور برحذر داشت و گفت: نباید در قبال کسی که جرائم خشن ندارد و خطری از جانب او متوجه امنیت مردم نیست از پابند استفاده شود و این موضوعی است که از اصول زندانبانی در جمهوری اسلامی ایران است. به گزارش میزان، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای همچنین با اشاره به سالگرد حادثه دردناک سقوط هواپیمای اوکراینی، تأکید کرد: دستگاه قضایی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی را تاکنون با جدیت پیگیری کرده است؛ با این حال تأکید داریم که بیش از گذشته نسبت به این پرونده دقت و سرعت لحاظ شود و همه جوانب و ابعاد آن دنبال شود؛ امیدواریم با یک رسیدگی دقیق، عادلانه، منطبق با موازین و به دور از مسائل حاشیه‌ای، پرونده این سانحه ناگوار به نتیجه برسد و اقدامات حقوقی و قضایی صورت گرفته بخشی از تسلای خاطر بازماندگان این سانحه باشد.

بخشی از انتقام سخت هنوز باقی مانده است
فرمانده کل سپاه در آیین بزرگداشت شهدای عرفه که در سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ برگزار شد، موشک‌باران پایگاه آمریکایی عین‌الاسد را سیلی سخت توسط ایران بر صورت آمریکایی‌ها دانست و تأکید کرد: آمریکا ما را تهدید به مقابله کرده بود درحالی‌که ما یک صحنه نبرد جنگ جهانی را مردانه مدیریت کردیم و مانند آمریکایی‌ها یک فرمانده بی‌سلاح که به دعوت مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود را نیمه‌شب ترور نکردیم. به گزارش فارس، سردار حسین سلامی همچنین گفت: بخشی از انتقام سخت را گرفته‌ایم و بخش دیگری از آن هنوز باقی مانده است و مطمئنا همه این را می‌دانند، مقامات آمریکایی باید بدانند که نمی‌توان به ملتی تهاجم کرد و از انتقام متقابل در امان بود.

راه اندازی سامانه جامع تسهیل ارتباط دولت با نخبگان
رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری از راه اندازی سامانه‌ای جامع و کارآمد برای تسهیل و تحکیم ارتباط دولت با نخبگان و صاحبنظران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.  محمدصادق خیاطیان در اینستاگرام نوشت:  ارتقای حکمرانی و تدبیر عالمانه چالش‌های پیش روی کشور، جز با تسهیل و قوام‌بخشی به ارتباط دولت و شبکه نخبگانی کشور ممکن نیست. در دولت سیزدهم عمیقا اعتقاد داریم که غفلت از این ظرفیت بزرگ، نه فقط یک تصمیم نابجای مدیریتی که یک خطای راهبردی سرمایه‌سوز است. او افزود: تعمیق این ارتباط البته فقط با اراده دولت شدنی نیست و لازم است این عزیزان هم منت گذاشته و ما را به دریافت نظرات و پیشنهاداتشان مفتخر کنند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید