گرینویچ/ اتانازی تجاری خودروسازان فرانسه
دولت فرانسه قانونی را اجرایی میکند که طی آن خودروسازان فرانسه باید برای کاهش فروش خودرو آگهیهایی را پخش کنند که از مردم بخواهد خودرو نخرند. به گزارش فیچریسم، براساس قانون جدید شرکتهای تولید خودرو در این کشور باید از طریق رسانههایی مانند رادیو و تلویزیون، اینترنت و بنرهای بزرگراهی پیامهایی شامل برشمردن مزایای استفاده از سامانههای حملونقل عمومی داشته باشند. این اقدام که برای کاهش تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین انجام میشود از منظر برخی به نوعی تحمیل یک اتانازی یا مرگ خودخواسته به شرکتهای تولید خودرو است. درحالیکه شرکتهای خودروسازی فرانسه سالانه مبالغ هنگفتی صرف تبلیغات خودروهاشان میکنند حالا باید بخشی از این هزینه را صرف ضدتبلیغهای فروش خودرو کنند که این هزینه اخیر بخش زیادی از تأثیر تبلیغات سودآور برای این شرکتها را هم از میان خواهد برد. در این میان مدافعان و فعالان محیطزیست قانون جدید را بسیار مفید ارزیابی کردهاند. یکی از کاربرهای فضای مجازی طی کامنتی بر این باور است که این قانون نیز همانند اجبار شرکتهای تولید دخانیات به درج تبلیغات ضددخانیات روی بستههای سیگار عمل خواهد کرد. پیش از این یافتههای چند پژوهش ثابت میکرد چاپ آگهیهای ضددخانیات روی بستههای سیگار مصرف دخانیات را کاهش داده است. فرانسه هنوز تاریخ دقیقی برای اجبار شرکتهای تولید خودرو برای درج آگهیهای ضدخرید خودرو بیان نکرده است.