• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 19 دی 1400
کد مطلب : 150318
+
-

تازه‌های نشر/ هیاهوی زمان


کتاب هیاهوی زمان، نوشته «جولین بارنز» نخستین‌بار سال2016 وارد بازار نشر شد. در این رمان 188صفحه‌ای «دمیتری شوستاکوویچ» که به تازگی 30 ساله شده، نگران روحیه و به‌طور کلی زندگی خود است. او که اکنون اطمینان دارد به سیبری تبعید یا در آنجا اعدام خواهد شد، به رنج‌ها و مشکلات، گذشته، والدین، معشوقه، همسران و فرزندان خود و تمام کسانی فکر می‌کند که سرنوشتشان به سرنوشت او گره خورده است. شوستاکوویچ با خوش‌اقبالی از مرگ نجات می‌یابد، اما برای دهه‌ها باید زیر چنگال استبداد زندگی کند و تحت فرمان صاحبان قدرت باشد. جولین بارنز در این رمان، تصویری روشنگرانه از روند پرهیاهو و آشوبناک شکل‌گیری اتحاد جماهیر شوروی را ترسیم می‌کند. نشر ماهی این رمان را با ترجمه سپاس ریوندی در شمارگان 1500نسخه به بهای 29هزار تومان منتشر کرده است.

  به امید دیدار در آن دنیا

زمان این رمان که نوشته «پی‌یر لوتر» است، سال1918 آغاز می‌شود؛ زمانی که جنگ در جبهه غربی تقریباً به پایان رسیده است. یک ستوان جاه طلب به اسم هنری دالنی پردل، 2 سرباز را به میدان نبرد فرستاده و برای تحریک افرادش در حمله به خطوط آلمان، به‌طور پنهانی به آنها شلیک می‌کند. وقتی آلبرت میلارد، یکی دیگر از سربازان، اجساد آن 2 نفر را پیدا می‌کند و متوجه شیوه مرگشان می‌شود، دالنی پردل برای ساکت کردنش، او را به درون یک خاکریز می‌اندازد. آلبرت توسط همرزم هنرمندش، ادوارد پریکورت نجات می‌یابد، اما گلوله‌ای به‌صورت این همرزم اصابت می‌کند و او برای اینکه خانواده‌اش با این معلولیت مواجه نشوند، وانمود می‌کند مرده است و... نشر ماهی این رمان 500صفحه‌ای را با ترجمه مهستی بحرینی در شمارگان 1500نسخه به ‌بهای 65هزار تومان منتشر کرده است.

  رهنمودهایی برای نزول در‌ دوزخ

«دوریس لسینگ» برنده جایزه نوبل ادبیات در این رمان بلندپروازانه و جذاب، به فضاهای درونی و زندگی شخصی فردی مبتلا به فراموشی پرداخته است. چارلز واتکینز، استاد دانشگاه کمبریج، دچار زوال عقل شده و به یک بیمارستان روانی انتقال می‌یابد. دوستان چارلز و دکترها تمام تلاششان را می‌کنند تا او را به زندگی عادی برگردانند اما واتکینز، ماجراجویی ذهنی شگفت‌انگیزی را آغاز کرده است که او را از قایق‌سواری در اقیانوس اطلس تا یک شهر سنگی مخروبه در جزیره‌ای استوایی و سفری فضایی و عجیب و غریب با خود همراه می‌سازد. لسینگ در این رمان هیجان‌انگیز، مخاطب را به سفری دلهره‌آور به ناشناخته‌ترین اعماق ذهن و روان بشر می‌برد. نشر ماهی این رمان 302صفحه‌ای را با تیراژ 1500نسخه، به بهای 15هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید