• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 19 دی 1400
کد مطلب : 150292
+
-

ضرورت انجام امور درمانی زنان از سوی پزشک خانم

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: انجام امور درمانی زنان توسط پزشک خانم چه از نظر مبانی دینی و چه از نظر حفظ امنیت روانی خانم‌ها یک ضرورت است و اگر استثنائاتی هم دراین زمینه وجود دارد، باید برطرف و امور درمانی زنان توسط پزشک خانم انجام شود.
فاطمه رحمانی در گفت‌وگو با فارس افزود: استفاده از پزشک خانم برای حوزه زنان در کشور یک اولویت و یک ضرورت است و باید زمینه برای این موضوع فراهم شود.
وی ادامه داد: براساس آموزه‌های دینی ما ضرورت دارد تا خانم‌های ما توسط پزشک خانم به‌ویژه در حوزه زنان و زایمان درمان شوند و امورشان انجام شود.
این نماینده مجلس تصریح کرد: علاوه بر این، امنیت روانی بانوان ایجاب می‌کند تا امور مربوط به خانم‌ها از سوی پزشک خانم انجام شود و همینطور که گفتم این مسئله یک ضرورت است.
رحمانی عنوان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اقدام‌های خوبی دراین باره انجام شده و ما در بسیاری از موارد شاهد هستیم که امور زنان و زایمان توسط پزشک خانم انجام می‌شود، اما اگر استثنائاتی هم وجود دارد، باید برطرف و به‌طور صددرصدی خانم‌ها توسط پزشک خانم کارشان انجام شود.
وی اضافه کرد: نباید اجازه داد در حوزه زنان و زایمان آقایان در اتاق زایمان حضور داشته باشند و ما به‌طور جدی پیگیر موضوع انجام امور زنان و زایمان خانم‌ها ازسوی پزشک خانم هستیم تا همانطور که گفتم استثنائات دراین مورد نیز برطرف شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید