• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 18 دی 1400
کد مطلب : 150260
+
-

سریال ساترا- ارشاد ادامه دارد

مدیران ساترا به‌دنبال تصویب مجلس هستند تا حضور خود در شبکه نمایش خانگی را رسمی‌تر کنند

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه‌نگار

مدیران ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر) در تلاشند، با تصویب در مجلس حضور خود را در فضای تولید و نمایش شبکه نمایش خانگی به شکل رسمی ادامه دهند. هر‌چند که در چند سال اخیر هم به نوعی ساترا با داشتن چند تأییدیه در نهادهای حکومتی نظارت کامل را در پلتفرم‌‌ها داشته و تلاش‌های وزارت ارشاد برای بازگرداندن بخش نمایش خانگی بی‌نتیجه مانده است.
هفته گذشته، هشتمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در دولت جدید با ریاست پیمان جبلی برگزار شد؛ جلسه‌ای که تلاش شد تمام مدیران و مسئولان نهادها و سازمان‌ها حضور داشته باشند. در پایان این جلسه مقرر شد نظر به طی فرایند مفصل نظرخواهی تخصصی و عمومی در مورد 2پیش‌نویس دستورالعمل رقابت و تبلیغات در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و دریافت نظرات مکتوب اعضا، پیش‌نویس نهایی طی مدت یک هفته مورد بررسی قرار گیرد و درصورت عدم‌دریافت نظرات اصلاحی مکتوب اعضا، این دو دستورالعمل مصوب تلقی شده و جهت اجرا به رسانه‌ها ابلاغ شود.
بعد از پایان این جلسه محمدرضا بهمنی، مشاور وزیر فرهنگ و رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، همچنان بر موضع وزارت ارشاد تأکید کرده که نظارت بر شبکه نمایش خانگی در حیطه اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. مدیران ساترا برگزاری جلسه هشتم ساترا با حضور نمایندگان دولت را به‌مثابه تأیید حضور ساترا در فضای شبکه نمایش خانگی در دولت جدید تلقی ‌می‌کنند. ریاست پیمان جبلی، حضور عیسی‌پور، وزیر ارتباطات و محمدرضا بهمنی رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت ارشاد در هشتمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر می‌‌تواند یک تأییدیه برای تصویب قانونی فعالیت ساترا باشد. از سوی دیگر، شنیده‌های خبرنگار ما از مدیران ساترا خبر از تغییر بهمنی از مدیریت فعلی می‌دهد. مدیران ساترا می‌گویند اظهارات او به‌عنوان نماینده ارشاد را تأیید نمی‌کنند.
ساترا به دستور شورای‌عالی فضای مجازی سال96 تشکیل شد و یک سال بعد به شکل رسمی کارش را آغاز کرد؛ سازمانی که قرار بود نظارت بر شبکه نمایش خانگی یا همان تولید و نمایش فیلم و... را در پلتفرم‌ها داشته باشد؛ پلتفرم‌هایی که سابقه کاری آنها تقریبا به 2دهه قبل بر‌می‌گردد. ساترا در دوران علی عسگری، رئیس رسانه ملی تشکیل شد و در روزهای پایانی هم مدیر اسبق سازمان احکام اعضای هیأت نظارت بر تولید و نمایش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی را ‌صادر کرد. ساترا بعد از چند سال هنوز با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به توافق و تفاهم کاری نرسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید