• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 18 دی 1400
کد مطلب : 150231
+
-

نکته بازی/ سال سیاه گل‌گهر


از مدت‌ها پیش انتظار حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا می‌رفت، اما به‌نظر می‌رسید درصورت وقوع این اتفاق، گل‌گهر سیرجان یکی از تیم‌هایی باشد که از سهمیه ایران استفاده کند. با وجود این کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه اعلام خبر حذف پرسپولیس و استقلال، مدعی شد باشگاه سیرجانی هم موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای نشده است. به این ترتیب فصل عجیب و بد گل‌گهر تکمیل شد؛ تیمی که ابتدا به‌خاطر استفاده از یک بازیکن غیرمجاز گابنی با مجازات 3 بر صفر شدن 3 مسابقه‌اش مواجه شد و بعد هم امیدش برای یک حضور بادآورده در لیگ قهرمانان را از دست داد. در این مدت لحن آرام گل‌گهری‌ها در اعتراض به حکم کمیته انضباطی به‌خاطر امیدشان برای آسیایی شدن بود که آن هم بر باد رفت.

عاشق قدبلندها

بالاخره بخت استنلی کی‌روش هم باز شد و او بعد از یک نیم‌فصل خانه‌نشینی، تیم جدیدش را پیدا کرد. به این ترتیب مهاجم پیشین سپاهان از این به بعد برای گل‌گهر سیرجان توپ خواهد زد؛ تیمی که هدایت آن برعهده امیر قلعه‌نویی است. به‌طور کلی امیر عاشق بازیکنان قدبلند است؛ طوری که از قد و قواره انتخاب‌هایش بیشتر به‌نظر می‌رسد با یک مربی والیبال مواجه هستیم تا سرمربی فوتبال! استنلی که نخستین بار توسط خود قلعه‌نویی به فوتبال ایران معرفی شد، می‌رود تا در خط حمله کنار مرتضی تبریزی بلندزن قرار بگیرد و البته در همین تیم هم شایان مصلح را داریم که به وقت نیاز به راحتی به جمع مهاجمان اضافه می‌شود. اساسا این بخشی از تاکتیک «بریز و بزن» امیرخان در زمین فوتبال است!

ادیب پرآوازه قرن

امیدواریم یک مرکز ویژه تاسیس شود که کارش جمع‌آوری جملات قصار حمیدخان مطهری برای آیندگان باشد. حیف است عمر این عبارات طلایی با یک‌بار شنیده شدن به پایان برسد. جملات زیبایی که حمیدخان به‌کار می‌گیرند، می‌تواند باعث تغییر مسیر چندین نسل در ایران شود. مثلا به آخرین جمله مربی پرسپولیس توجه کنید: «مثل یک گلادیاتور کار کن و مثل یک پادشاه زندگی کن!» آدم اگر بدون اسم گوینده این جمله را بشنود، گمان می‌کند گاندی یا نهایتا دکتر شریعتی این حرف را زده‌اند، غافل از آنکه پای آقای مطهری در میان است. فقط کاش استاد در مواقع ناکامی هم همین شخصیت را حفظ کنند. به علاوه اینکه ما همچنان ترجیح می‌دهیم به جای این حجم از مصاحبه، در زمین نمایش‌های باکیفیت‌تری از پرسپولیس ببینیم.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید