• پنج شنبه 25 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 9 صفر 1446
  • 2024 Aug 15
چهار شنبه 15 دی 1400
کد مطلب : 150198
+
-

خبر/ تجلیل شهردار تهران از خانواده شهدای مدافع حرم

 مراسم «یادمان سلیمانی» برای گرامیداشت شهدای مدافع حرم تهران دیشب برگزار شد. به گزارش همشهری، در این مراسم شهردار تهران ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: «ما مانند ماهی هستیم  که در آب است و بی توجه به نعمتی هستیم که در آن  به سر می بریم. این نعمتی که ما از آن برخورداریم ناشی از تلاش حق جویان تاریخ است. داستان هابیل و قابیل آغازی بود که انبیای الهی در مسیر رشد انسان ها به تربیت بشریت بپردازند و رسالت الهی شان را دنبال کنند.»
علیرضا زاکانی افزود: «این مسیر ادامه پیدا کرد تا به مبعث و تولدی نو رسید و اسلام راه هدایت جامعه بشری تا ابد قرار گرفت. چه خون دل ها و فدارکاری‌هایی که رخ داد تا اسلام شرایطی را فراهم کرد که پرچم حق درغرب آسیا برافراشته شود. مسیر ناب اسلامی ادامه پیدا کرد و عاشورا در اوج عظمت خود رخ داد. سال ها گذشت تا شرایط جدیدی در جهان به وجود آمد. جنگ جهانی اول ۱۰میلیون کشته و جنگ دوم جهانی بالغ بر ۷۰میلیون کشته برجای گذاشتند اما خودخواهی های زورمداران عالم  سیری پذیری نداشت. در زمانی که دین را افیون و مضر می دانستند انقلاب اسلامی با نشان دادن قدرت دین، رهبری دینی و مردم پا به عرصه گذاشت و در سال۵۷ جریان ناب شیعی و اسلامی را تبدیل به حکومت کرد. البته جریان شرق و غرب آن روز تاب دیدن چنین نوری را نداشتند و تلاش کردند که این نور را خاموش کنند؛ از ابتدا با ۸سال جنگ تحمیلی تا به امروز.» او همچنین درباره شخصیت والای شهید سلیمانی گفت: «سردار سلیمانی عبدصالح  خدا بود که به تبعیت از اولیا،  استمرار آن‌را در ولایت فقیه با تمام وجود باور داشت. او به مردم عشق می‌ورزید و خود را فدای آرمان‌های ملت ایران و دیگر ملت‌های بزرگ کرد.»  مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: «شهید سلیمانی یک فرد نبود که با شهادت او تفکر مقاومت رخت بربندد، همچنان که راه و نام امام حسین (ع) با شهادت او  پایان نپذیرفت. امروز همچنان مسلمین راه امام حسین (ع) را  می‌پیمایند و امروز اگر دین واقعی و نه دین سعودی، باقی مانده به خاطر شهادت امام حسین (ع) بوده و هست، همانگونه نیز شهید سلیمانی زنده است.»  در این مراسم که سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس نیز حضور داشت و سخنرانی کرد، از تعدادی از خانواده معزز شهدا تجلیل به‌عمل آمد.

پرویز سروری رئیس شورای ‌عالی استان‌ها شد
پرویز سروری  به‌عنوان رئیس شورای‌عالی استان‌ها انتخاب شد. به‌گزارش همشهری، انتخابات هیأت‌رئیسه سال اول دوره ششم شورای‌عالی استان‌ها روز گذشته در حضور احمد وحیدی، وزیر کشور برگزار شد. بر این اساس پرویز سروری،  نماینده استان تهران و شهرام دبیری، نماینده استان آذربایجان‌شرقی نامزد ریاست سال اول از دوره ششم شورای ‌عالی استان‌ها شدند که در نهایت پرویز سروری با کسب 38رأی به‌عنوان رئیس انتخاب شد.

لزوم بازبینی بودجه 1401 مدیریت شهری
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستایی مجلس در نامه‌ای به سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، خواستار بازبینی در لایحه بودجه۱۴۰۱ در جهت حمایت از مدیریت شهری و عموم شهروندان شد.
به‌گزارش همشهری، در متن نامه محسن پیرهادی آمده است: «سهم توسعه شهرها، زیرساخت‌های شهری و به‌صورت مشخص ناوگان حمل‌ونقل عمومی، در حالی در لایحه بودجه سال آتی از سوی کارشناسان امر مورد غفلت واقع شده که جنابعالی به‌درستی و مکررا در دیدارهای خصوصی و گروهی با نمایندگان بر ضرورت فراگیری، توسعه، نوسازی و حتی بهسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، با هدف اجرای قانون هوای پاک و رعایت کرامت، ‌شأن و حقوق شهروندی هموطنان تأکید داشته‌اید.» در بخش دیگری از این نامه آمده است: «عقب‌ماندگی بودجه توسعه‌ای و عمرانی شهرها در لایحه پیشنهادی دولت سیزدهم نسبت به لایحه بودجه سال۱۴۰۰ که از سوی دولت قبلی تهیه و تنظیم شده بود، سهوی می‌نمایاند و تعجب متخصصان حوزه مدیریت شهری را به‌دنبال داشته است آن هم در شرایطی که به‌خوبی می‌دانید که اوضاع و احوال ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور مطلوب نیست. ضروری است که جهت تأمین نیازهای اولیه شهروندان، سهم توسعه و بهسازی زیرساخت‌های ناوگان حمل ونقل عمومی در لایحه بودجه سال۱۴۰۱ به‌صورت واقع‌بینانه مورد بازبینی قرار گیرد.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید