• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 15 دی 1400
کد مطلب : 150121
+
-

مشکل بزرگ تراکتور؛ بازیکنان سولدو را قبول ندارند

مشکل بزرگ تراکتور؛ بازیکنان سولدو را قبول ندارند

امیرحسین اعظمی

شکست مقابل پرسپولیس و ادامه ناکامی‌های تراکتور در فصل جاری باعث شده تا هواداران این تیم در صفحات مجازی به‌شدت علیه مدیران باشگاه ازجمله محمدرضا زنوزی موضع بگیرند. زنوزی که در 3سال گذشته بابت تغییرات مدیریتی و کادر فنی، یک‌رکورد منحصر به فرد را در تراکتور ثبت کرد، بعد از کنار گذاشتن فیروز کریمی تصمیم به استخدام یک مربی خارجی دیگر گرفت و این بار یک مربی کروات را روی نیمکت تراکتور نشاند. زوانیمیر سولدو اما در 9بازی که هدایت سرخ‌پوشان تبریزی را برعهده گرفته صاحب 5شکست، 2مساوی و فقط 2برد شده. او باید خوشحال باشد که لیگ امسال آنقدر تیم ضعیف دارد تا پایین‌تر از تراکتور قرار بگیرند و این تیم بزرگ کاملا قعرنشین نشود.
  وحید فاضلی چند روز بعد از آمدن سولدو به تراکتور به کادر فنی این تیم اضافه شد ولی 2‌هفته پیش از سمت خود کناره‌گیری کرد و دلیلش هم نتایج ضعیف تیم بود. جالب اینجاست که فاضلی یک جلسه فنی هم با سولدو برگزار کرد و در آن جلسه خطاب به او گفت: «با تمام احترامی که برای شما قائل هستم باید بگویم که هیچ نشانه‌ای از پیشرفت فنی در تراکتور نمی‌بینم و این رویه باید تغییر کند.» نکته مهم در مورد سولدو این بود که او درخصوص مسائل فنی اختیار چندانی هم به فاضلی نداد و این مربی هم دیگر در تمرینات حاضر نشد. تراکتور با این مربی کروات تغییر خاصی پیدا نکرده و حتی یک‌مربی متوسط ایرانی هم می‌توانست همین نتایج را در 9بازی گذشته بگیرد. اما مسئله نگران‌کننده در تراکتور این است که بازیکنان از لحاظ فنی سولدو را قبول ندارند و این موضوع می‌تواند مشکلات تیم تبریزی را بیشتر کند. آنها در 3بازی آینده باید برابر فجرسپاسی (در شیراز)، نساجی و گل‌گهر (در تبریز) قرار بگیرند که هر 3بازی برای تراکتور سخت خواهد بود. عدم‌نتیجه‌گیری در این 3بازی می‌تواند جایگاه سولدو در تراکتور را قبل از تعطیلات لیگ متزلزل‌تر از قبل کند.
  یکی از بازیکنان تراکتور به خبرنگار همشهری می‌گوید: «ما با مشکلات زیادی در لیگ قهرمانان آسیا برابر النصر عربستان قرار گرفتیم و با اینکه با یک گل باختیم ولی نمایش خوبی داشتیم. همان بازی مدیران تیم ما را فریب داد که تراکتور با هزینه نکردن و بازیکن نگرفتن می‌تواند در فصل جدید موفق باشد ولی اینطور نشد. ما باید چند بازیکن سطح بالا جذب می‌کردیم ولی متأسفانه برخی از خریدها ضعیف بودند و بابت این موضوع ضربه خوردیم. ضمن اینکه بازیکنان خوبی را نسبت به فصل گذشته از دست دادیم.» یکی دیگر از بازیکنان تراکتور می‌گوید: «تیم ما با سولدو هیچ فرقی نکرده و برخی تصمیمات عجیب او حس بی‌اعتمادی در بین بازیکنان به‌وجود آورده است. تیم ما از لحاظ انگیزشی هم ضعیف شده و این وظیفه سرمربی است که به تیمش روح بدهد و شرایط را عوض کند. اوضاع تیم ما طوری است که برخی بازیکنان سرمربی را قبول ندارند و این اصلا برای یک تیم خوب نیست.»
  روز گذشته هم شایعاتی درخصوص احتمال واگذاری تراکتور به شرکت مس سونگون مطرح شد. دیروز ‌الله‌وردی دهقانی نماینده شهرستان ورزقان در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه زنوزی اعلام کرده است قصد واگذاری باشگاه را دارد به تسنیم گفت: «این چیزی است که در ظاهر گفته است، باید ببینیم در عمل چه می‌خواهد! شاید او برای واگذاری باشگاه پول بخواهد، اما این امکان ندارد. باشگاه سالانه 200میلیارد هزینه دارد و امکان ندارد پول دیگری هزینه شود. یک‌بار برای همیشه باید تکلیف مشخص شود. اگر می‌توانند تیم‌داری کنند، باشگاه را نگه دارند، درغیراین صورت بگویند تا باشگاه به شرکت مس واگذار شود.» او در واکنش به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می‌شود شرکت مس تمایل چندانی برای تیم‌داری ندارد، تصریح کرد: «دست خود شرکت مس نیست که قبول کند یا نه، ما به او تکلیف می‌کنیم. مس سالانه باید یک‌هزارو500میلیارد تومان به شهرستان ورزقان پول بدهد، ولی تا الان هیچ پولی نداده است. این درآمدها در استان‌های دیگر هزینه می‌شود. الان شرکت مس 17تیم دارد. ما در این زمینه قانون داریم که تا الان به آن عمل نشده است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید