• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 15 دی 1400
کد مطلب : 150122
+
-

بارسا آشنا با حریف دسته سومی

ساعت22امشب بارسلونا در زمین تیم گمنام لینارس به میدان می‌رود. کوپا دل‌ری تورنمنت مورد علاقه بارسلوناست و این تیم در این جام توانسته 31بار قهرمان شود که آخرین آنها همین فصل قبل با پیروزی 4بر صفر مقابل بیلبائو در فینال به‌دست آمد. بارسا 4تا از 5بازی آخرش در جام حذفی را برده اما در 4دیدار خارج از خانه آخرش تنها یک‌برد به‌دست آورده است. لینارس دپورتیوو در دور قبلی جام حذفی توانسته بود آلاوس را حذف کند و پیش از سال نو هم سه‌ویا اتلتیکو را شکست دهد. آنها 8‌مسابقه پیاپی است که شکستی نداشته‌اند. این تیم در دسته سوم با بارسلونای «ب» در یک لیگ حضور دارد. باشگاه حریف بارسا قدمتی ندارد و از سال2009تاسیس شده و اخیرا در دسته چهارم حضور داشته. در دور اول خیمناستیا را در پنالتی برد و در مرحله بعد تیم لالیگایی آلاوس را 2بر یک شکست داد. آنها با 22امتیاز از 17بازی در رده چهاردهم لیگ دسته سوم جای گرفته‌اند.
   این بارسا با این همه مصدوم و کرونایی و این همه جوان که 8بازیکن از بارسای «ب» در این فصل در آن بازی کرده‌اند، شباهت به همان تیمی دارد که در دسته سوم و کنار لینارس بازی می‌کند. برای جوانان بارسا، لینارس تیم ناشناخته‌ای نیست.
  بارسا با کومان از 10‌بازی لیگ 15‌امتیاز گرفت اما حالا ژاوی توانسته از 7‌بازی، 14‌امتیاز بگیرد. بارسا با ژاوی کم گل می‌زند اما با جوانانش به تیم بهتری تبدیل شده است.
  خرید گران‌قیمت و جدید بارسا یعنی فران تورس جدا از اینکه به‌دلیل پر بودن لیست و سقف دستمزدها مجاز به بازی نیست، پس از شرکت در مراسم معارفه‌اش دچار کووید-19شد. او به همراه پدری مصدوم به تمرین رفته بود که هر دو تست‌شان مثبت اعلام شد. تورس حتی درصورت دریافت مجوز بازی هم به سوپرجام در عربستان نمی‌رسد.
  اومتیتی گفته حاضر نیست به لیگ ترکیه برود و اگر پیشنهادی از تیمی حاضر در لیگ قهرمانان برسد، بارسلونا را ترک می‌کند. باشگاه به او هشدار داده که ممکن است مثل لوییس سوارس قراردادش را یکطرفه فسخ کند و احتمالا این اتفاق هم خواهد افتاد. اومتیتی تا به امروز 5پیشنهاد را رد کرده است.
  جذب موراتا هم به بن‌بست خورده. یوونتوس از بارسلونا شاکی است که چرا فقط با خود بازیکن مذاکره کرده‌اند و چیزی به اتلتیکو مادرید که مالک قانونی این بازیکن است نگفته‌اند و همه‌‌چیز را گردن یووه انداخته‌اند. ممکن است به همین دلیل یوونتوس از دادن موراتا به بارسا خودداری کند و او را تا آخر فصل نگه دارد.
کوتینیو به بارسلونا اعلام کرده که درصورت وجود پیشنهاد آماده است این باشگاه را ترک کند. بارسا هم اعلام کرده اگر باشگاهی این بازیکن را می‌خواهد، تخفیف خوبی خواهد گرفت. شایعه شده تاتنهام و آرسنال او را می‌خواهند. با رفتن این برزیلی جا برای ثبت قرارداد فران باز می‌شود. کوتینیو نمی‌خواهد ماجراجویی کند و فقط خواهان حضور در ایتالیا یا لیگ برتر انگلیس است.

این گروه خشن
درباره بارسلونای جدید در دوران پسا‌مسی حتما اطلاعات زیادی دارید؛ اینکه این تیم متکی به بازیکنان جوان برخاسته از تیم «ب» است و 8‌ بازیکن از تیم دوم در تیم اصلی بازی کرده‌اند و بارسا در حال تبدیل‌شدن به شعبه دوم تیم ملی اسپانیاست و... . این را هم بدانید که بارسا که قبلا به تیمی هجومی و علاقه‌مند به مالکیت توپ شناخته می‌شد، حالا خشن‌تر شده است. تعداد خطاهای تیم از زمان ژاوی به‌طور محسوسی افزایش پیدا کرده. بخشی از این خشونت به‌خاطر سبک بازی گاوی است. او در ترکیب تیم ملی هم خطاهای زیادی می‌کند و از او خواسته می‌شود که بازیکنان حریف را با خشونت از کار بیندازد. بازیکنان بارسا در پیروزی یک بر صفر برابر مایورکا 24بار مرتکب خطا شدند که 2‌خطا از حریف بیشتر بود و میانگین هر 3.75دقیقه یک خطا را نشان می‌داد. آبی اناری‌ها از 13سال پیش به این‌سو که گواردیولا هدایت این تیم را بر عهده گرفت، هرگز در یک‌بازی این اندازه مرتکب خطا نشده بودند. بارسای پپ گواردیولا ماه نوامبر سال2008 که مالاگا را در ورزشگاه روسالدا با نتیجه 4 بر یک شکست داد، 24بار مرتکب خطا شد. در این فصل بارسایی‌ها تنها 2بار نسبت به تیم حریف خطاهای کمتری انجام داده‌اند؛ بتیس (17به 12) و اسپانیول (17به 9). تیم کاتالونی از لحاظ تعداد خطا هفتمین تیم لالیگاست؛ والنسیا 309خطا (16.9خطا به‌طور متوسط در هر بازی)، ختافه 294(15.4)، آلاوس 286(15)، مایورکا 176(14.5)، رایووایکانو 276(14.4)، لوانته 270(15)، بارسلونا 269(14.1)... سه‌ویا 228(12.6)، اتلتیکومادرید 226(11.8)، رئال مادرید 217(10.8)، کادیس 212(11.7)، اسپانیول 203(10.6).

رئال در جامی که از آن می‌ترسد
در فاصله یک هفته مانده تا ال‌کلاسیکوی سوپرجام در عربستان، رئال‌مادرید ساعت24 امشب در ورزشگاه صد ساله باشگاه آلکویانو یک دیدار انتقامی در جام حذفی در پیش دارد. این همان تیمی است که رئال زیدان را فصل پیش از کوپا بیرون انداخت و 10‌نفره کهکشانی‌ها را 2 بر یک شکست داد. نتیجه سال قبل دقیقا همان نتیجه‌ای بود که 70سال پیش از آن هم رقم خورده و این تیم گمنام موفق شده بود رئال را ببرد. فصل پیش به‌دلیل کرونا بازی بدون تماشاگر برگزار شد و حالا نزدیک به 5هزار هوادار این تیم می‌توانند بازی را از نزدیک در شهر والنسیا تماشا کنند. مثل فصل گذشته به‌دلیل کرونا امکان معاوضه پیراهن بازیکنان در پایان مسابقه وجود ندارد و برای همین باشگاه مادریدی از باشگاه رقیب خواسته که فهرستی ارائه کنند تا مشخص شود کدام بازیکن از کدام بازیکن رئال پیراهن می‌خواهد. فصل پیش 90درصد بازیکنان آلکویانو پیراهن کریم بنزما را درخواست کرده بودند.
  رئال‌مادرید هیچ‌وقت جام حذفی را جدی نگرفته و به تیم‌های دسته‌سومی مثل همین آلکویانو یا آلکورکون و خیلی‌های دیگر باخته و حذف شده. البته آنچلوتی در دوره اولش توانست تیم‌هایی نظیر شاتیوا و کورنیا را حذف کند و در سال2014 رئال را به قهرمانی کوپا برساند. اما حذف مقابل تیم‌های ضعیف در کوپا دل‌ری تخصص رئال‌مادرید است؛ در فصل 98-1997 توسط آلاوس دسته دومی، در فصل 01-2000 توسط تولدو دسته سومی، در فصل 09-2008 توسط رئال آیرون، در فصل 10-2009 توسط آلکورکون و در فصل 16-2015 پیروزی بر کادیس اما حذف به‌دلیل استفاده غیرقانونی از چریشف محروم، رئال بازنده شد!
  آنچلوتی از بازیکنانی که دقایق کمتری بازی کرده‌اند، همانند لونین مقابل الکویانو استفاده خواهد کرد که همین خطرناک است. لونین در یک‌سال و نیم اخیر فقط 120‌دقیقه مقابل آلکویانو بازی کرده. در اردوی رئال تقریبا آثار کرونا از بین رفته و تست وینیسیوس هم منفی شده. اما چند مصدوم هنوز روی دست کارلتو هست؛ کارواخال به تمرینات برگشته و ممکن است به ال‌کلاسیکوی هفته آینده برسد و گرت بیل ابتدای 2022 را هم از دست داده. بازیکن ولزی 140روز است که برای رئال به میدان نرفته. رئالی‌ها مدعی‌اند که در این فصل در بازی با ویارئال، کادیس، اوساسونا و ختافه داوران از گرفتن پنالتی قانونی به سود تیم‌شان خودداری کرده‌اند؛ اتفاقی که فصل پیش هم رخ داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید