• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 15 دی 1400
کد مطلب : 150127
+
-

منهای فوتبال/پولادگر- هادی ساعی؛ نبرد بزرگ امروز

مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون تکواندو، امروز با حضور 5نامزد در محل آکادمی ملی المپیک برگزار می‌‌شود. 15نامزد برای شرکت در انتخابات تکواندو ثبت‌نام کردند که در نهایت با حضور سیدمحمد پولادگر، هادی ساعی، محمد جمشیدی، حسین حسین‌زاده و سیروس رضایی موافقت شد تا با یکدیگر به رقابت بپردازند.
در 5دوره گذشته مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو، سیدمحمد پولادگر به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شده است. پولادگر در حالی در ششمین مجمع انتخاباتی حاضر می‌شود که خیلی‌ها معتقدند در این دوره تنها با هادی ساعی رقابت خواهد کرد و سایر کاندیداها خطری برای او نخواهند داشت. او طی 20سال حضورش در رأس فدراسیون تکواندو هیچ‌گاه چنین فضایی را تجربه نکرده است. بعد از نتایج ضعیف تکواندوکاران در المپیک توکیو، موج اعتراض به ریاست پولادگر آغاز شد. آغاز ناکامی فدراسیون پولادگر از المپیک ریو آغاز شد؛ جایی که 3نماینده ایران در بخش آقایان خیلی زود از دور مسابقات کنار رفتند و تک مدال برنز کیمیا علیزاده ناجی فدراسیون شد؛ مدالی ارزشمند و بی‌سابقه در بخش بانوان که باعث شد عدم‌نتیجه‌گیری فدراسیون تکواندو در بخش آقایان به چشم نیاید. پیش از آن تکواندوکاران ایران همیشه در جدول مدال‌آوران المپیک نقش بسزایی داشتند. هادی ساعی در المپیک‌های سیدنی، آتن و پکن 2طلا و یک برنز کسب کرد. یوسف کرمی در آتن به مدال برنز رسید و محمد باقری‌معتمد در المپیک2012 لندن صاحب مدال نقره شد. زنگ خطر برای تکواندو از المپیک ریو به صدا درآمد ولی بی‌توجهی مسئولان رده بالای ورزش، باعث ناکامی مطلق این رشته در المپیک توکیو شد.
امروز اعضای مجمع فدراسیون تکواندو باید از بین 5نامزد معرفی‌شده، یک نفر را به‌عنوان رئیس معرفی کنند تا شاید فدراسیون به روزهای خوبش بازگردد. شنیده‌ها حکایت از این دارد که حسین حسین‌زاده و رضایی که عضو هیأت‌رئیسه و رئیس سازمان لیگ تکواندو‌ست، پیش از شروع رأی‌گیری انصراف خواهند داد و در نهایت رقابت اصلی بین هادی ساعی و محمد پولادگر شکل خواهد گرفت. پولادگر که در این انتخابات شانس زیادی برای رسیدن مجدد به صندلی ریاست دارد، درصورت انتخاب وارد سومین دهه ریاست خود در فدراسیون تکواندو خواهد شد!

انتخاب مجدد رئیس پرحاشیه کبدی 
عباس اورسجی برای 4سال دیگر رئیس فدراسیون کبدی شد. این در حالی بود که رقیبان او تا لحظه آخر تلاش کردند اعضای مجمع را متقاعد کنند که او با شعارهای کذب رأی جمع‌آوری کرده است. اورسجی در ماه‌های گذشته و بعد از مرگ رئیس فدراسیون جهانی، مدعی شده بود که به‌عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شده است. 
سعید مقدم‌بقا که پیش از این نایب‌رئیس فدراسیون بود، به همراه بعضی از مربیان مطرح این رشته، این ادعای اورسجی را غیرواقعی دانستند. آنها برای اثبات حرفشان از کنفدراسیون آسیا هم استعلام گرفتند و گفتند این فدراسیون سرپرستی اورسجی را تأیید نمی‌کند. درحالی‌که آنها منتظر بودند مراجع بالادستی؛ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پیگیر ماجرا باشند اما اورسجی برای حضور در انتخابات تأیید صلاحیت شد. مقدم‌بقا دیروز در مجمع انتخاباتی هم گفت که سرپرستی اورسجی صحت ندارد: «آیا دبیر فدراسیون جهانی که از کره‌جنوبی است، سرپرست ایرانی را می‌شناسد؟» 
مقدم‌بقا بارها تأکید کرده که طبق اساسنامه فدراسیون جهانی در نبود رئیس فدراسیون، دبیر امور اداری را به‌ دست می‌گیرد و انتخاب سرپرست در اساسنامه پیش‌بینی نشده است. تلاش‌های مقدم‌بقا بی‌نتیجه بود، چراکه از 51عضو مجمع، 47نفر به اورسجی رأی دادند و حرف‌های مقدم‌بقا فقط 4خریدار داشت. اورسجی که همچنان مدعی است سرپرست فدراسیون جهانی شده، وعده داد همه تلاشش را می‌کند تا رئیس فدراسیون جهانی شود: «همه می‌دانند ما در سطح بالایی هستیم. فدراسیون جهانی منتظر برگزاری انتخابات ما بود تا اجلاس جهانی برای انتخاب رئیس برگزار شود. برای میزبانی و برگزاری اجلاس در ایران رایزنی می‌کنم تا ریاست فدراسیون جهانی از آن ما باشد.» انتخابات فدراسیون برگزار شد اما کسی هست که با اطمینان سرپرستی اورسجی را در فدراسیون جهانی تأیید کند؟ مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در این مدت نه حرف‌های او را رد کردند و در مقابل مخالفان حامی او شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید