• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 14 دی 1400
کد مطلب : 150007
+
-

بررسی جهان داستانی «هرمان بروخ»


نشست نقد و بررسی کتاب «خوا‌ب‌گردها» امروز، سه‌شنبه ۱۴دی ساعت ۱۱صبح با حضور منوچهر بدیعی، موسی اکرمی و علی‌اصغر حداد به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
به‌تازگی کتاب «خواب‌گردها» نوشته‌ هرمان بروخ با ترجمه‌ علی‌اصغر حداد به همت نشر لاهیتا منتشر شده است. هرمان بروخ با این سه‌گانه حماسی، نام خود را به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین مبتکران در ادبیات مدرن مطرح کرد؛ نویسنده- فیلسوفی پیشگام و قابل مقایسه با بزرگانی چون جیمز جویس، توماس مان و روبرت موزیل. بروخ با اینکه داستان خود را در دل اتفاقات روزمره زندگی در آلمان روایت می‌کند، اما به شکلی هوشمندانه به تغییرات وسیعی می‌پردازد که اندکی بعد، این زندگی روزمره را واژگون می‌کند. بروخ چه در حال نوشتن درباره‌ یک افسر ارتش تندخو باشد، چه یک کتابدار غمگین و ناراضی یا مردی فرصت‌طلب که از جنگ گریخته، خود را به اعماق ذهن کاراکترهایش می‌برد و تصویری فراموش‌نشدنی از جهانی را خلق می‌کند که به‌خاطر از دست دادن ایمان، اخلاق و منطق خود، در رنجی ناتمام گرفتار شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :