• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 13 دی 1400
کد مطلب : 149946
+
-

اسکان اضطراری۳۲۷خانوار سیستان‌وبلوچستانی

آب و هوا
اسکان اضطراری۳۲۷خانوار سیستان‌وبلوچستانی

همانطور که پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد از روز گذشته اغلب استان‌های کشور شاهد بارش باران بودند. در استان‌های جنوبی با ورود سامانه بارشی جدید از روز گذشته شاهد بارندگی‌های شدید با سیلاب‌های خطرناک و بادهای سهمگین بودیم. سیستان و بلوچستان به‌ویژه شهرستان کنارک، از زمان فعالیت سامانه بارشی قبلی یعنی از روز چهارشنبه هفته گذشته‌(8دی) دچار آبگرفتگی است.

امدادرسانی به 2631نفر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این مدت تاکنون به 2631نفر آسیب‌دیده از باران و سیلاب اخیر در این استان امدادرسانی شده است، می‌گوید: بر اثر بارندگی‌های اخیر در سیستان و بلوچستان رودخانه‌های فصلی طغیان کردند و تعدادی از راه‌های ارتباطی مسدود و منازل شماری از مردم در جنوب استان دچار آبگرفتگی شد. علیرضا میربهاءالدین با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان همچنان در حال انجام است، می‌افزاید: نیروهای امدادی هلال احمر توسط 2781نجاتگر در قالب ۵۲تیم عملیاتی کار امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان را بر عهده دارند. وی به اسکان اضطراری 1440نفر سیل‌زده سیستان و بلوچستان در چادرهای امدادی هلال احمر
هم اشاره و می‎گوید: نیروهای امدادی هلال احمر علاوه بر اسکان مردم درگیر طی این مدت ۳۵۷تخته پتو، ۳۵۴تخته موکت، ۳۲۷چادر و مقادیری نایلون و مواد غذایی بین افراد آسیب‌دیده در سیستان و بلوچستان توزیع کردند.

همکاری برای تخلیه آب
با توجه به آبگرفتگی معابر به‌ویژه در شهرستان کنارک این استان، فرمانده پایگاه دریایی امام علی(ع) چابهار با بیان اینکه تخلیه آب باران از خانه‌ها در کنارک به پمپ‌های بیشتری نیاز دارد‌، می‌گوید: دِبی و میزان تخلیه پمپ‌های آب باید افزایش یابد تا هرچه زودتر شاهد ساماندهی وضعیت محله‌های این شهر بندری باشیم.
محمد نوذری در بازدید از روند کمک‌رسانی به اهالی کنارک با اشاره به بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان می‌افزاید: کنارک از نظر بافت قدیمی‌ای که دارد بسیاری از کوچه‌ها و منازل مسکونی‌اش در سطح پایین‌تری نسبت به سایر مناطق قرار دارند و این گودی موجب شده است برخی از خیابان‌ها، کوچه‌ها و خانه‌ها با آبگرفتگی شدیدی مواجه شوند. وی با بیان اینکه نیروهای قرارگاه جهادی امام علی(ع) نیروی دریایی سپاه چابهار از روز شنبه به کنارک اعزام شدند تا به مردمی که خانه‌هایشان دچار آبگرفتگی شده است کمک کنند، ادامه می‌دهد: گروه‌های مردمی و جهادی مختلفی در شهر حضور دارند و برای ساماندهی خیابان‌ها و منازل مردم همکاری می‌کنند و نیروهای جهادی ما هم در بحث تخلیه آب از خانه‌ها و کوچه‌ها فعالیت می‌کنند. استاندار سیستان و بلوچستان نیز صبح روز گذشته(یکشنبه) اعلام کرده بود 4محله در کنارک دچار آبگرفتگی شدید هستند. حسین مدرس خیابانی اعلام کرده بود مرخصی و ماموریت همه مدیران مربوطه لغو شده و اعزام تمامی امکانات و تجهیزات به شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان با جدیت در حال انجام است.

توزیع اقلام امدادی
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اینکه در بارندگی‌های اخیر جنوب استان ۶۱۱خانوار دچار آسیب شده‌اند، می‌گوید: دستگاه‌های خدمات‌رسان همچنان مشغول امدادرسانی در شهرستان‌های جنوبی استان هستند.
علیرضا شهرکی با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر در 4شهرستان چابهار، کنارک، سرباز و فنوج در ۱۲روستای این شهرستان‌ها خساراتی را به بار آورد، می‌افزاید: با توجه به این بارندگی‌ها ۳۲۷خانوار در مکان‌های مناسب اسکان داده شده‌اند. ۳۲چادر امدادی، ۳۵۴تخته موکت، ۳۵۷تخته پتو، ۲۸۹کیلوگرم نایلون، ۷۰بسته معیشتی ۷۲ساعته، 2220کیلوگرم برنج، ۴۰۰بطری آب معدنی، ۶والور و ۶فانوس در بین خانوارهای آسیب‌دیده از بارندگی‌های اخیر توزیع شد. ‌مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه می‌دهد: ۵۲تیم با کمک ۲۷۸نفر و استفاده از ۳۰خودروی عملیاتی به امدادرسانی در مناطق آسیب‌دیده از بارندگی‌های اخیر مشغول هستند.‌

4شهرستان
بارندگی‌های اخیر در 4شهرستان چابهار، کنارک، سرباز و فنوج در ۱۲روستای این شهرستان‌ها خساراتی را به بار آورد

این خبر را به اشتراک بگذارید