• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 12 دی 1400
کد مطلب : 149827
+
-

با مردم/ مراکز تزریق، واکسن پاستوکووک و آسترازنکا ندارند

اغلب کارشناسان داخلی و خارجی تأکید کردند که بهتر است دوز سوم واکسن را از نوعی دیگر تزریق کنیم و مثلا به جای سینوفارم واکسن آسترازنکا یا پاستوکووک بزنیم. روی نقشه مراکز تزریق واکسن 95درصد مراکز واکسن‌های آسترازنکا و پاستو کووک را صرفا برای کسانی می‌زنند که دوز دومشان هم همان واکسن بوده باشد. همین موضوع باعث عدم‌استقبال از تزریق دوز سوم شده است.
فاطمی از تهران

 چرا کشوری مانند ایران باید میوه صادر کند
ایران کشور پرآبی نیست و برخلاف تصور عموم و بعضا دولتمردان نباید در همه زمینه‌ها خودکفا باشیم؛ مثلا مرجوع شدن میوه‌های ما نشان از هدر‌رفت صدها میلیون مترمکعب آب دارد. اصلا سؤال این است که کارشناسان کجا هستند که در شرایطی که ایران عزیز ما با بحران آب مواجه است ما محصول کشاورزی صادر می‌کنیم؟ ما می‌توانیم از منابع زیرزمینی و گاز و نفت فراوانی که داریم صادرات کنیم و درآمد سرشار داشته باشیم یا از بخش گردشگری درآمدهای کلان داشته باشیم و به جایش برای جلوگیری از کم آبی برخی محصولات را تولید نکنیم یا کم تولید کنیم و مازاد نیاز را وارد کنیم که این، روال همه اقتصادهای موفق دنیاست.
محمدرضا خانقاهی از رشت

 دولت حقوق شاغلان بخش خصوصی را احیا کند
در خبرها خواندیم که قوانین فعالیت در بخش خصوصی با حضور پررنگ سازمان مربوطه اصلاح می‌شود. امیدواریم با وعده اصلاح خصوصی توسط دولت محترم حق و حقوق جامعه کارگری و کارمندی تحت‌پوشش شرکت‌های پیمانکاری از ضایع شدن نجات یابد و درصد امکان تعرض و کامل پرداخت نشدن حقوق و مزایای این قشر به صفر برسد.
صفرپور از تهران

  کمربندی «آمل» به «ساری» روشنایی و علائم راهنمایی ندارد
کمربندی جدید شهر آمل به ساری فاقد روشنایی و علائم راهنمایی و رانندگی است. این موضوع باعث شده تا بسیاری از رانندگان ترجیح دهند از داخل شهر عبور کنند که این امر به ترافیک داخل شهر اضافه کرده است. از مسئولین راهداری درخواست داریم تا هر چه زودتر این مشکل را رفع کنند.
حسین‌لو از بابل

  خودروسازان همچنان بدقولی و در عین حال ثبت‌نام می‌کنند
در 17شهریورماه 145میلیون تومان برای تحویل 90روزه خودروی ساینا ریختم. از 18آذرماه همچنان در صف تخصیص هستم و با گذشت بیش از 3‌ماه خبری از تحویل خودرو نیست درحالی‌که سایپا همچنان برای پیش‌فروش خودرو ثبت‌نام می‌کند. بعد از پیگیری‌های فراوان یکی از پرسنل به من گفت ماشین تولید شده اما قطعه نداریم که آن را تکمیل کنیم. من پول قرض کردم تا برای دریافت خودرو ثبت‌نام کنم و از کنار آن بتوانم لقمه نانی درآورم ولی متأسفانه پولم دست شرکت مانده و از تحویل خودرو یا پرداخت سود آن خبری نیست. سامانه 124هم می‌گوید رسیدگی به این قضیه بر عهده ما نیست. واقعا چه نهادی می‌تواند حریف خودروسازان شود؟
در انتظار خودرو از تهران

  فدراسیون ورزش‌های هوایی تشکیل شود
با وجود تنوع زیاد در رشته‌های ورزش‌های هوایی و فعالیت بیش از 7هزار نفر در این رشته‌ها، تاکنون فدراسیونی شکل نگرفته و فعالان این رشته‌ها زیرنظر انجمن‌های ورزشی هستند. از مسئولان تقاضا داریم با توجه به فعالیت این تعداد علاقه‌مند در رشته‌هایی مانند پاراگلایدینگ، هنگ‌گلایدینگ (کایت)، پاراموتورینگ، پاراترایک، چتربازی، هواپیمای مدل، بانجی جامپینگ، پارااسکی، کوهنوردی، پرواز و... و ثبت بیش از ۷هزار فعال و ورزشکار و بیش از ۳۰۰ مربی دارای گواهینامه مربیگری ورزشی در سراسر ایران اجازه دهند فدراسیون ورزش‌های هوایی تاسیس شود و انجمن ورزش‌های هوایی که یکی از 22زیرمجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی است مستقل عمل کند که قطعا در توسعه این رشته و تشویق ورزشکاران و علاقه‌مندان بسیار مؤثر خواهد بود.
ماهینی از آبیک

این خبر را به اشتراک بگذارید