• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 12 دی 1400
کد مطلب : 149802
+
-

کوتاه از حادثه/ هلاکت 6شرور در سیستان و بلوچستان

در جریان درگیری مسلحانه میان رزمندگان قرارگاه قدس سپاه و اشرار مسلح در سیستان و بلوچستان 6شرور به هلاکت رسیدند و 3رزمنده مدافع امنیت به درجه رفیع شهادت نایل شدند.
براساس اطلاعیه روابط‌عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، درپی درگیری‌های چند روز اخیر رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور، دیروز، رزمندگان این قرارگاه با رصد دقیق و عملیات پیچیده اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه و مقر استقرار تعدادی از اشرار مسلح معروف در منطقه عمومی کورین استان سیستان و بلوچستان شدند.
این اطلاعیه می‌افزاید: در این درگیری شدید «غلام شه‌بخش» همراه با ۵شرور مسلح دیگر به هلاکت رسیده و ۵نفر از آنان نیز زخمی شدند. همچنین مخفیگاه و مقر اشرار مسلح به‌طور کامل منهدم شد.
در این درگیری که در جوار یکی از روستاهای منطقه انجام پذیرفت تعداد 3نفر از رزمندگان بومی و بسیجی مدافع امنیت مردم که برای نجات خانواده‌هایی که اشرار آنها را به‌عنوان سپر انسانی خود قرار داده بودند به شهادت رسیدند.

اسیدپاش شهریار: شیشه مصرف کرده بودم
متهم پرونده اسیدپاشی در شهریار در تازه‌ترین اعترافاتش مدعی شد روز حادثه شیشه مصرف کرده بود. به گزارش همشهری، هفته گذشته خبر اسیدپاشی در پارک مریم شهریار بار دیگر خاطره تلخ اسیدپاشی در اصفهان را تداعی کرد. در این حادثه فرد ناشناسی روی 3زن اسید پاشیده اما صدماتی جزئی به آنها وارد کرده بود. با وجود این به‌دلیل اهمیت ماجرا چندین گروه از مأموران پلیس تلاش‌هایشان برای دستگیری عامل اسیدپاشی را آغاز کردند تا اینکه سرانجام روز چهارشنبه مرد اسیدپاش دستگیر شد. این متهم سابقه‌دار که به شیشه اعتیاد دارد ضمن اعتراف به اسیدپاشی به زنان گفت که به‌دلیل اعتیاد به مواد‌مخدر به کمپ‌ترک اعتیاد رفته بود و به‌تازگی از آنجا مرخص شده است. او در تازه‌ترین اعترافاتش درباره انگیزه اسیدپاشی گفت: من می‌خواستم ادای اسیدپاش‌ها را دربیاورم. یک نفر اذیتم می‌کرد و می‌خواستم با این کار دست از سرم بردارد. خدا را شکر اتفاق خاصی برای این زنان نیفتاد. از خدا می‌خواهم مرا ببخشید. از روی نادانی این کار را کردم. مدتی در کمپ بودم، دوا و شیشه مصرف می‌کردم. آن روز هم شیشه مصرف کرده بودم. کارم اشتباه بود. براساس این گزارش، هم‌اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

درگیری خونین در ساحل سرخرود
درگیری لفظی بین چند جوان در ترافیک به چاقوکشی و قتل یکی از آنها انجامید.
به گزارش همشهری، این درگیری شامگاه پنجشنبه در منطقه خط دریای سرخرود واقع در شهرستان فریدونکنار اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که چند جوان که سوار بر خودروهایشان برای تفریح به ساحل رفته بودند در ترافیک ایجاد شده با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند. هرچند این درگیری ابتدا در حد بگومگو بود اما وقتی کار بالا گرفت از خودروهایشان پیاده شدند و کار به زد و خورد کشیده شد. هرچه می‌گذشت شدت درگیری بیشتر می‌شد تا جایی که کار به چاقوکشی رسید و در نهایت دعوا با مجروح شدن 2نفر از آنها به پایان رسید. دقایقی از این حادثه می‌گذشت که مجروحان به بیمارستان منتقل شدند. یکی از آنها دچار جراحت و خونریزی شدیدی شده بود. پزشکان تلاش زیادی برای نجات وی انجام دادند اما یک روز بعد او روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد. به‌دنبال این حادثه تحقیقات پلیس برای شناسایی عاملان درگیری و قتل آغاز شد و مأموران توانستند 3متهم را شناسایی و دستگیر کنند. سرهنگ محمود حسین‌زاده، فرمانده انتظامی محمودآباد در این‌باره گفت: این درگیری میان چند جوان از اهالی سرخرود فریدونکنار و یک شهروند گرگانی اتفاق افتاد و علت اولیه آن ایجاد ترافیک و مزاحمت خودرویی جوانان برای یکدیگر بود که منجر به زد و خورد و چاقوکشی شد. او ادامه داد: یکی از مجروحان حادثه به‌علت میزان بالای جراحت و هوشیاری پایین در بیمارستان فریدونکنار جانش را از دست داد و دومین نفر تحت درمان قرار دارد. ۴ نفر از عوامل این درگیری دستگیر شده‌اند و تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید