• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 16 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14935
+
-

نوبلیست استانبول در نمایشگاه تهران

پاموک پنجشنبه در غرفه نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود

نمایشگاه
نوبلیست استانبول در نمایشگاه تهران

بالاخره خبر حضور فرید اورخان در نمایشگاه کتاب تهران جدی شد. آنهایی که حوزه ادبیات را مجدانه پیگیری می‌کنند می‌دانند که حرف از نویسنده نوبلیست ترکیه است و حضورش در ایران اتفاق مهمی برای سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب به شمار می‌آید.

به گزارش همشهری، فرید اورخان پاموک یا همان اورهان پاموک قصد دارد روز پنجشنبه در غرفه انتشارات ققنوس روبه‌روی خوانندگان آثارش در ایران بنشیند و با آنها گفت‌وگو کند.

اصل خبر این است که این نویسنده ترکیه‌ای برنده جایزه نوبل ادبیات در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور می‌یابد و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدار با او در ساعت ۱۵روز پنجشنبه  (۲۰ اردیبهشت‌ماه) به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران واقع در مصلی، شبستان، انتهای راهرو ٢٥، غرفه انتشارات ققنوس مراجعه کنند.

انتشارات ققنوس که میزبان این نویسنده خواهد بود 2کتاب« قلعه سفید» و «زندگی نو» را را با ترجمه ارسلان فصیحی در سال‌های دور از این نویسنده منتشر کرده است.

نکته جالب اینکه ققنوس به‌عنوان میزبان این نویسنده برنده جایزه نوبل در سال2006 اعلام کرده: این نویسنده محبوب در سال١٣٨٢ به دعوت همین انتشارات به ایران آمده بود و حالا در سفر مجددش به ایران به حتم با خیل مشتاقان آثارش روبه‌رو خواهد شد؛ خوانندگانی که بعد از نوبلیست شدن پاموک دنیای نویسندگی او را بیشتر شناخته و خوانده‌اند.

حضور این نویسنده برنده جایزه نوبل را باید نخستین سفر این‌چنینی یک غول ادبیاتی دنیا به ایران و نمایشگاه کتاب قلمداد کرد.

پاموک بعد از دریافت جایزه نوبل درمیان مخاطبان کشورهای مختلف دنیا و البته ایران به شهرت بی‌نظیری دست یافت و جالب اینکه این استقبال از کارهای او در آثار متاخرش هم همچنان پابرجاست.

به‌عنوان مثال در روزهای آغازین شهرت پاموک بعد از دریافت جایزه نوبل کتاب (استانبول: شهر و خاطره‌ها)، بارها تجدید چاپ شد و آخرین کتاب این نویسنده که در ایران ترجمه شده هم مخاطبان بسیاری داشته است.

زنی با موهای قرمز در 2 انتشاراتی با 2 ترجمه مختلف در ایران چاپ شده و این نشان می‌دهد که پاموک در فهرست محبوب‌های نویسندگان خارجی میان کتابخوان‌های ایرانی قرار دارد.

نکته آخر اینکه نشر ققنوس پیش‌تر زمان حضور اورهان پاموک در نمایشگاه کتاب تهران را روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) اعلام کرده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید