• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 16 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14924
+
-

عقب‌نشینی نتفلیکس

خبر
عقب‌نشینی نتفلیکس

نتفلیکس عقب‌نشینی از مواضع خود در مواجهه با جشنواره فیلم کن را آغاز کرده است. در 2‌ماه گذشته تنش‌های زیادی بین جشنواره کن و بزرگ‌ترین غول پخش مجازی و آنلاین روی داد.

برخورد این دو از ضابطه‌ای شروع شد که پس از درگیری دو طرف در جشنواره سال گذشته وضع شد و بر مبنای آن هر فیلمی که در این رویداد سینمایی روی پرده می‌رود باید در فرانسه اکران شود. همین موضوع مبنای وضعیتی شد که امسال نتفلیکس آثارش را از دور قضاوت و انتخاب اولیه خارج کند و قید حضور در کن را بزند. در ابتدا اظهارنظرهای مدیران نتفلیکس از موضعی بالا بود و کن را عقب‌مانده از جریان‌های روز می‌دانستند و توصیه‌شان این بود که بانیان جشنواره فرانسوی باید قوانین‌شان را به‌روز کنند  اما طبق انتظار، جواب مسئولان برگزاری کن چندان ستیزه‌جویانه نبود و آنها بر قواعد خودشان تأکید کردند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، به‌تازگی رید هِیستینگس، مدیرعامل نتفلیکس در سخنرانی‌اش در نشستی در فرانسه به‌نوعی از مواضع قبلی این کمپانی عقب‌نشینی کرده است و به‌نظر می‌رسد که نتفلیکس می‌خواهد در ارائه خودش، تجدید نظرهایی داشته باشد. هِیستینگس چنین گفته است: «ما گاهی وقت‌ها هم مرتکب اشتباه می‌شویم؛ مثلاً فکر می‌کنم شرایط ما با جشنواره کن دشوارتر و پیچیده‌تر از آن چیزی شده که قصدش را داشتیم؛ ما نمی‌خواهیم خللی در صنعت فیلمسازی به‌وجود بیاوریم و تمام تلاش‌مان این است که اعضای‌مان را خوشحال کنیم. ما هر کاری می‌کنیم برای آنهاست».

بی‌شک این چشم‌انداز جدیدی از کمپانی نتفلیکس است که پیش از این به‌صراحت ایده‌هایش درباره چگونگی تغییر آینده صنعت فیلمسازی و پخش جهانی را اعلام کرده بود. به هر حال او در ادامه افزود: «ما هم‌اکنون بیشتر روی سریال‌ها، استندآپ‌ها، مجموعه‌های مستند و سایر محصولاتی تمرکز کرده‌ایم که بدون اختلال در جریان سینما یا تصور چنین رویکردی از سوی ما، می‌شود آنها را تولید و عرضه کرد».

اما تردیدی نیست که نتفلیکسی‌ها همچنان دوست دارند در جشنواره کن حضور داشته باشند: «ما شیفته این رویداد بزرگ هستیم و هنوز خریداران‌مان در این جشنواره حاضر خواهند شد. این جشنواره کاملاً صادقانه در تلاش برای یافتن الگویی است که هم برای خودش و هم برای ما جواب بدهد. من مطمئن هستم که در طول زمان، ما دوباره همکاری‌هایی خواهیم داشت.»

این خبر را به اشتراک بگذارید