• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 16 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14927
+
-

شکل تشریفاتی خانه تئاتر را نمی‌پسندم

ایوب آقاخانی کارگردان و بازیگر معتقد است خانه تئاتر تاکنون فرصت‌های زیادی برای اثبات خودش داشته که در آنها موفق عمل نکرده است.

او که این روزها با نمایش «پرواز به تاریکی» به کارگردانی افشین هاشمی در تئاتر شهر روی صحنه است، درباره انتخابات پیش‌روی خانه تئاتر در گفت‌وگویی با ایسنا با اشاره به نامه‌ای که برای تغییر در شیوه انتخابات خانه تئاتر امضا کرده است، بیان کرد:« دلیل دفاع من از تقاضایی که برای تغییر در آیین‌نامه انتخابات امضا می‌شود، فقط و فقط این است که نمی‌خواهم باور کنم همه‌‌چیز به پایان رسیده است، یعنی امید من طبیعی و برای انسان بودنم است. »

او در ادامه افزود: «اعتقاد دارم خانه تئاتر فرصت زیادی داشته تا اثبات کند می‌تواند مهره مهمی در جریان فرایند تئاتر باشد ولی نبوده است.

بخش زیادی از این ضعف و نقصان لزوما به عملکرد بر نمی‌گردد بلکه به زیرساخت‌هایی مربوط می‌شود که مثلا خانه تئاتر را از خانه سینما متمایز می‌کند بنابراین شکل تشریفاتی خانه تئاتر را نمی‌پسندم ولی آرزوی قلبی‌ام این است که اتفاق بهتری بیفتد.

در واقع آرزوی قلبی‌ام این است که ما به‌عنوان کسانی که عضو خانه سینما نیستیم و عضو پیوسته خانه تئاتر بوده‌ایم که البته این افتخاری هم برای ما نبوده است، شاهد اتفاقات بهتری باشیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید