• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 6 دی 1400
کد مطلب : 149207
+
-

خبرهای کوتاه/ شرایط جدید برای گردشگران ورودی

ورود گردشگران خارجی به استثنای مسافران 12کشور آفریقایی و اروپایی که ورود از آنها به‌دلیل ابتلای بالا به‌سویه جدید اومیکرون کرونا به ایران ممنوع است از مرز هوایی ایران بلامانع است و سفرهای هوایی به مقصد ایران انجام می‌شود. عصر شنبه سخنگوی گمرک ایران از بسته شدن مرزهای زمینی و دریایی به روی گردشگران ورودی و خروجی برای مدت 15روز به همشهری خبر داد و اعلام کرد که این تصمیم براساس دستورالعمل وزارت کشور و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شده است. بسته شدن مرزهای ورودی به روی گردشگران اما با اعتراض فعالان گردشگری مواجه شد و سرانجام صبح دیروز معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی به همشهری خبر داد که براساس مذاکرات انجام شده مرزهای هوایی ایران به روی گردشگران ورودی باز است و گردشگران ورودی به ایران باید علاوه بر داشتن گواهی 2 دوز واکسن کرونا، تست منفی کرونا نیز پیش از ورود به ایران ارائه داده و در فرودگاه کشور نیز با هزینه شخصی خود تست کرونا انجام دهند.

   فعال بودن ۱۰ کارگاه مرمتی در ارگ بم 
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان کرمان گفت: 10 کارگاه مرمتی در ارگ تاریخی بم و حوزه فرهنگی آن فعال است. به گزارش اداره کل میراث ‌فرهنگی کرمان، فریدون فعالی گفت: کارگاه‌های ادواری مرمتی شامل خانه میراکبر، اصطبل حکومتی، برج جنوب ‌شرقی اصطبل (برج بیدارباش)، حصار حاکم‌نشین، یخدان و امامزاده سیدعبدالله و کارگاه تولید خشت و ایجاد کمپ اقامتی، انبار و واحد نقلیه فعال است. به‌گفته وی، طرح مطالعاتی ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ارگ تاریخی بم تدوین شده و فاز اول عملیاتی طرح به همراه پروژه نورپردازی ارگ تاریخی تا پایان سال‌ جاری اجرا می‌شود. فعالی افزود: پرونده‌های ثبتی آثار محدوده منظر فرهنگی بم نیز در دست تکمیل است. او گفت: در یک سال و نیم گذشته مرمت کامل مجموعه برج کلاه ‌فرهنگی (برج دیده‌بانی اصلی)، خانه سیستانی، عمارت دروازه دوم و برج فرمانده قشون انجام شد.

   حضور استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه گردشگری تهران
معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی گفت: امکان ثبت‌نام و سپس تجمیع ظرفیت‌های متنوع کسب‌وکارهای نوپا یا استارت‌آپ‌های گردشگری برای حضور در نمایشگاه گردشگری تهران فراهم شد. به گزارش معاونت گردشگری، علی‌اصغر شالبافیان گفت: پیرو تشکیل کمیته گردشگری الکترونیک و استارت‌آپ‌ها زیرمجموعه ستاد اجرایی پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران و نیز همکاری مستمر با جامعه گردشگری الکترونیک، یکی از نمایندگان کسب‌وکارهای نو در این حوزه مسئولیت تجمیع استارت‌آپ‌های فعال گردشگری در سراسر کشور را به‌عهده گرفته است تا پس از تکمیل ثبت‌نام‌ها و انجام بررسی‌های لازم علاقه‌مندان این بخش بتوانند برای حضور در سالن مربوط به گردشگری الکترونیک نمایشگاه مذکور در جایگاه‌های اختصاصی حاضر شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید