• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 4 دی 1400
کد مطلب : 149060
+
-

با مردم/ نباید نسبت به فرسودگی قطارهای شهری بی‌تفاوت بود

حادثه تصادف متروی تهران-کرج به هر حال به فرسودگی ناوگان، یا مشکل تاسیسات برق و امثالهم برمی‌گردد. حالا ممکن است علت آن بعد از بررسی کارشناسان هر چیز دیگری اعلام شود؛ ولی واقعیت این است که نوسازی هر ناوگانی به‌طور مرتب ضروری است. اکنون چند سالی‌ است قطارهای جدید به ناوگان حمل‌ونقل ریلی تهران افزوده نشده و قطارها قدیمی و فرسوده‌اند و همین باعث افزایش سرفاصله حرکت‌ها، کندی در حرکت، ایجاد ‌سر و صداهای زیاد در واگن‌ها یا خدای نکرده حوادثی از قبیل حوادث اول دی می‌شود. امید است با افزایش بودجه‌ها این مشکلات کم شود.
منصوری از تهران

  انباشت زباله، روستای ایدلیک را به نابودی می‌کشاند
ایدلیک یکی از روستاهای شهرستان کلات نادر استان خراسان‌رضوی است که چند سالی‌ است زباله‌های شهرهای اطراف در حاشیه جاده و داخل رودخانه‌ای  که منتهی به زمین‌های کشاورزی و زراعی و محل چرای دام‌هاست تخلیه می‌شود. بارها در این خصوص به مرکز بهداشت شهرستان کلات و مرکز بهداشت استان خراسان‌رضوی، بخشداری بخش مرکزی کلات، اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کلات، دادستانی شهرستان و استانداری خراسان‌رضوی موضوع را اعلام کرده و اعتراض خود را به گوش مسئولان رسانده‌ایم اما حاشیه روستا کماکان محل دپوی زباله‌ها  است و بخشی از آن در طبیعت پراکنده شده که بسیار نگران‌کننده است و می‌تواند در صورت استمرار باعث تخلیه روستا از جمعیت و نابودی کشاورزی و دامداری در آن شود.
جعفریان از ایدلیک کلات نادر

  اداره مالیات و گمرک، نظارت کنند سرمایه‌گذاری در خارج کم می‌شود
مرتب در روزنامه‌ها می‌خوانیم که ایرانی‌های پولدار در ترکیه سرمایه‌گذاری کردند، یا خانه خریدند یا برای خرید جمعه سیاه به ترکیه رفتند. به‌نظر می‌رسد در این زمینه 2نهاد دولتی کم کاری می‌کنند. اول سازمان دارایی که وظیفه‌اش را در اخذ مالیات به‌خوبی انجام نمی‌دهد و به‌جای گرفتن مالیات اصولی از ثروتمندان از کارگران و کارمندان مالیات می‌گیرد. دوم گمرک یا بانک‌ها که مانع خروج غیرقانونی ثروتمندان نمی‌شوند. مسلما مردم عادی در خارج خانه نمی‌خرند و اگر می‌شنوید که به‌طور غیرقانونی پولی از کشور خارج شده است اینها افراد ثروتمند یا شرکت‌های خیلی بزرگ هستند.
رضا جانپور از تهران

   مخابرات هزینه تماس با 118 را پس بدهد
 شرکت مخابرات بابت تماس با سامانه 118 همچنان از مشترکان پول دریافت می‌کند درحالی‌که حدود 5سال پیش سازمان بازرسی کل کشور این موضوع را محکوم و شرکت مخابرات را ملزم به بازپرداخت وجوه دریافتی به مشترکان کرد. از آن زمان تاکنون نه‌تنها وجهی عودت داده نشده بلکه هنوز هم تماس با این سامانه خدماتی، برای تماس‌گیرندگان هزینه دارد. سؤال اینجاست که چرا این شرکت هنوز به حکم اعلام شده عمل نکرده است؟
توکلی شهمیرزادی از قائمشهر

    میدان تره‌بار مرکزی تهران تک‌فروشی نمی‌کند
وضعیت آسفالت داخل میدان میوه و تره‌بار مرکزی تهران خیلی افتضاح است و روزبه‌روز هم بدترمی شود. تاکنون چندبار در این خصوص نوشته‌اید و سازمان مربوطه هم جواب داده است اما مشکلی حل نشده است. از طرف دیگر تک‌فروشی تقریبا در هیچ غرفه‌ای انجام نمی‌شود و همه میوه‌های خود را جعبه‌ای و وانت‌باری می‌فروشند و با رفتاری ناپسند مشتریان تک‌فروشی رد می‌شوند.
میثمی از تهران

   وسط خیابان سراج رنگ‌پاشی و صافکاری می‌کنند
عده‌ای وسط خیابان سراج واقع در ناحیه4 منطقه4  شهرداری تهران رنگ‌پاشی و صافکاری می‌کنند که ضمن اشغال حریم خیابان باعث آلودگی محیط و ایجاد حساسیت ریوی در ساکنان منطقه شده‌اند. یک‌ماه است بابت این موضوع به سامانه137 زنگ می‌زنیم و فقط کد پیگیری می‌آید بدون اینکه مشکلی از مردم حل شود.
محمد قیصر از فرجام تهرانپارس

این خبر را به اشتراک بگذارید