• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 4 دی 1400
کد مطلب : 149043
+
-

کیوسک/میراث مکرون زیر سایه اومیکرون


روزنامه لاتریبون [فرانسه]

در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، سویه جدید ویروس کرونا برنامه‌های امانوئل مکرون برای احیای اقتصاد کشورش را با چالش جدی روبه‌رو کرده است. با واکسیناسیون گسترده در اروپا، تصور می‌شد کرونا دیگر رمقی ندارد و زمان بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم رسیده است؛ مسئله‌ای که می‌توانست برگ برنده مکرون در انتخابات باشد. 


روزنامه هرالد [انگلیس]

بحران انرژی در انگلیس

روزنامه هرالد در تیتر یک خود هشدار داده که افزایش بهای انرژی در انگلیس می‌تواند به افزایش 50درصدی مبلغ قبض‌های برق و گاز مردم منجر شود؛ موضوعی که می‌تواند در نهایت به اعتراضات خیابانی منتهی شود. قیمت گاز نیروگاه‌ها طی یک سال 5برابر شده و درصورت عدم‌دخالت دولت، این هزینه روی قبض مشترکان اثرگذار خواهد شد.


روزنامه گلوبال تایمز [چین]
قرنطینه ضروری «شی‌آن»


روزنامه دولتی گلوبال تایمز نوشت که در آستانه برگزاری بازی‌های المپیک، اجرای طرح قرنطینه سراسری در شهر 13میلیون نفری «شی‌آن» ضروری است. به هر خانواده اجازه داده شده یک نفر را روزانه برای خرید مایحتاج خود بیرون بفرستند. همزمان، در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها تست کرونا گرفته می‌شود. 143مورد ابتلا به کرونا در این شهر شناسایی شده  است.


روزنامه نیویورک تایمز [آمریکا]
آمریکا روی موج اومیکرون


روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های دولتی، شیوع سویه اومیکرون در آمریکا را رسما اعلام کرده و آن را آغاز موج پنجم کرونا در این کشور خوانده است. نموداری که در صفحه اول این روزنامه منتشر شده، نشان می‌دهد که شمار مبتلایان اومیکرون در آمریکا طی روزهای اخیر از شمار مبتلایان به‌سویه دلتا فراتر رفته است. 






 

این خبر را به اشتراک بگذارید